Η τετραετής δοκιμή μεγάλης διάρκειας της ADAC δείχνει ότι οι φόβοι για πρόωρη φθορά της μπαταρίας στα ηλεκτρικά μοντέλα δεν επιβεβαιώνονται.
Με πάνω από 172.000 χιλιόμετρα σε καθημερινή χρήση, ένα Volkswagen ID.3 Pro S με μπαταρία 77 kWh κατέγραψε απώλεια μόλις 13 χιλιομέτρων στην πραγματική του αυτονομία. Συγκεκριμένα, από τα 438 χλμ. όταν ήταν καινούργιο, σήμερα εξακολουθεί να προσφέρει περίπου 425 χλμ, με τη «υγεία» της μπαταρίας να υπολογίζεται στο 91%.
Και όλα αυτά, παρά τις επαναλαμβανόμενες φορτίσεις στο 100% και την παραμονή του οχήματος φορτισμένου για μεγάλα χρονικά διαστήματα – πρακτικές που θεωρούνται επιβαρυντικές για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Η εξήγηση για αυτήν τη θετική εικόνα βρίσκεται στην εξέλιξη του λογισμικού. Μέσα από συνεχόμενες ενημερώσεις, η Volkswagen κατάφερε να βελτιώσει τη διαχείριση της ενέργειας και τη θερμική συμπεριφορά του συστήματος κίνησης.
Έτσι, η κατανάλωση μειώθηκε από 20 σε 18,3 kWh/100 χλμ (συμπεριλαμβανομένων των απωλειών φόρτισης), ενώ η ισχύς της ταχείας φόρτισης ανέβηκε από 125 σε 160 kW, μειώνοντας τον χρόνο για φόρτιση από 10% έως 80% κατά δύο λεπτά.
Παρά τη βαριά χρήση, οι τεχνικοί της ADAC διαπίστωσαν ότι ο ρυθμός γήρανσης της μπαταρίας ήταν απόλυτα φυσιολογικός. Οι ενδιάμεσες μετρήσεις (μέσω Aviloo Test) δείχνουν ότι από τα 96% SoH (State of Health) στα πρώτα 20.000-60.000 χλμ, το ποσοστό μειώθηκε σταδιακά στα 91% στις 170.000 χλμ. Η εγγύηση της VW για την μπαταρία φτάνει τα 160.000 χλμ ή τα 8 έτη, με ελάχιστο όριο στο 70% SoH.
Στην πράξη, η μεγάλη μπαταρία των 77 kWh αποδείχθηκε επαρκής για μεγάλες διαδρομές, ακόμη και σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. Ακόμη και στους -9°C, το ID.3 ολοκλήρωσε διαδρομή 400 χλμ σε ορεινό περιβάλλον χωρίς ενδιάμεση φόρτιση, χάρη και στη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας κατά την κατάβαση.
Το συνολικό κόστος συντήρησης παραμένει συγκρατημένο -με δύο service στα 74.000 και 176.000 χλμ.- αν και το κόστος για κάθε επίσκεψη ξεπέρασε τα 400 ευρώ. Από πλευράς βλαβών, αναφέρθηκαν ζητήματα όπως ραγισμένο παρμπρίζ, προβλήματα σε αισθητήρες παρκαρίσματος, δυσλειτουργία στην GPS-κεραία και αλλαγή της 12βολτης μπαταρίας. Όμως σε γενικές γραμμές, το αυτοκίνητο στάθηκε ανθεκτικό, χωρίς σοβαρά μηχανικά προβλήματα.
Η εργονομία και η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό συνεχίζουν να σηκώνουν κριτική, με την απουσία φωτισμού στους slider διακόπτες και την αργή απόκριση του infotainment να προβληματίζουν. Από την άλλη, η βελτίωση στην εφαρμογή VW Connect και η προσθήκη νέων λειτουργιών με τα νεότερα updates βελτίωσαν την εμπειρία χρήσης.
Η περίπτωση του ID.3 της ADAC είναι ενδεικτική για τη μακροχρόνια συμπεριφορά των ηλεκτρικών συστημάτων της VW. Δείχνει πως, όταν το λογισμικό ανανεώνεται σωστά, οι επιδόσεις μπορούν όχι απλώς να διατηρηθούν αλλά και να βελτιωθούν με τον χρόνο. Οι χρήστες που ανησυχούν για την αντοχή της μπαταρίας έχουν, τουλάχιστον στην περίπτωση του ID.3, έναν καλό λόγο να αισθάνονται πιο ήσυχοι.
Ο στόχος τώρα είναι η επόμενη μεγάλη επίδοση: τα 250.000 χιλιόμετρα. Αν η πορεία συνεχίσει έτσι, το ID.3 δεν θα έχει απλώς ξεπεράσει τις προσδοκίες, αλλά θα έχει βάλει τα θεμέλια για να αναθεωρηθεί η εικόνα που έχουμε για τη φθορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

