Η δεύτερη γενιά του Grandland δεν αποτελεί απλά ένα νεότερο μοντέλο που ήρθε η ώρα να αντικαταστήσει το παλιό. Αισθητά αυξημένο σε διαστάσεις και με διαφοροποιήσεις σε φιλοσοφία, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που πρακτικά έλειπε από την γκάμα της Opel.
Bigger is better. Κάτι τέτοιο θα σκέφτηκαν ενδεχομένως οι άνθρωποι της Opel κατά την εξέλιξη του νέου Grandland και αποφάσισαν να πράξουν ανάλογα.
Χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη τη νέα πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis, έχτισαν πάνω της ένα νέο αμάξωμα, αισθητά μεγαλύτερο σε διαστάσεις.
Ενδεικτικά, το μήκος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 17,3 cm, το πλάτος του κατά 4,9 cm και το ύψος κατά 5,1 cm.
Η αύξηση αυτή του όγκου, σε συνδυασμό με την ωρίμανση της «Bold & Pure» σχεδιαστικής φιλοσοφίας της φίρμας, απέδωσε ένα σαφώς πιο επιβλητικό και κομψό αισθητικά αποτέλεσμα.
Δεν είναι μόνο οι πιο καθαρές αεροδυναμικές γραμμές που κάνουν τη διαφορά αλλά και η 3D Visor μάσκα μπροστά, με το φωτιζόμενο λογότυπο, οι Intelli-Lux Pixel HD προβολείς (στις πιο πλούσιες εξοπλιστικά εκδόσεις) και το αντίστοιχα φωτιζόμενο λογότυπο πίσω, τεχνολογίας edge light.
Το ότι οι σχεδιαστές της φίρμας αποφάσισαν να δώσουν ένα πιο premium τόνο στο μεγάλο SUV της γκάμας τους (που πρακτικά ανήκει πλέον στην κατηγορία D), φαίνεται και από τις επιλογές στο εσωτερικό.
Αρχικά, το όλο «κόκπιτ» είναι έντονα οδηγοκεντρικό, με ένα όμορφο flat-bottom τιμόνι και τη wide οθόνη 16” του infotainment να είναι εμφανώς στραμμένη προς το μέρος του.
Τα μπροστινά, εργονομικά καθίσματα Intelli-Seats ίσως φανούν παράξενα στην πρώτη επαφή. Αν πάρεις όμως λίγο χρόνο και ασχοληθείς με τις πολλαπλές ρυθμίσεις που προσφέρουν, θα αναγνωρίσεις πως είναι από τα καλύτερα διαθέσιμα στην κατηγορία.
Αντίστοιχα και κάποιες επενδύσεις να φανούν λίγο πιο σαγρέ, στην υφή. Με δεδομένο όμως πως δείχνουν όμορφες και είναι κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα υλικά, θα πούμε πως είναι ok. Στα θετικά θα συμπεριλάβουμε επίσης και τις άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα, με συνολική χωρητικότητα 36 λίτρα.
Σε ό,τι αφορά στις οθόνες, τα συναισθήματα που προκύπτουν είναι ανάμικτα. Αρχικά για τον πίνακα οργάνων, είναι κάπως μακρόστενος σε διαστάσεις, σεβόμενος τις στιλιστικές επιταγές των ντιζάινερς. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, θα θέλαμε όμως να μην ακολουθεί μινιμάλ λογική και στον προσφερόμενο όγκο πληροφορίας.
Έχει μεν 3-4 διαφορετικά modes απεικόνισης, όλα τους όμως πολύ βασικά και φτωχά σε ενδείξεις. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε επίσης Head-up Display με χαρακτηριστικά επαυξημένης πραγματικότητας, που γενικά είναι ωραίο σαν υλοποίηση.
Τώρα για την κεντρική οθόνη του συστήματος πληροφοριών και ψυχαγωγίας, η wide διαμόρφωσή της και το user interface, απαιτούν λίγο χρόνο προσαρμογής.
Συνολικά δεν είναι το πιο εύκολο στον χειρισμό, προσφέρει όμως αρκετές δυνατότητες, over-the-air αναβαθμίσεις, ασύρματη σύνδεση με smartphones και επίσης συνοδεύεται και από φυσικούς διακόπτες, στο κομμάτι της λειτουργίας του κλιματισμού.
Ο τελευταίος έχει 8 σκάλες λειτουργίας, κάνει λίγο περισσότερο θόρυβο από το 4 και πάνω αλλά είναι ιδιαίτερα δυνατός και αποδοτικός για το ελληνικό καλοκαίρι.
Χάρη στη σημαντική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων αλλά και του μεταξονίου, που αγγίζει πλέον τα 2.784 mm, η καμπίνα των επιβατών είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη και επιτρέπει την άνετη μεταφορά έως και πέντε ενηλίκων, με 550 λίτρα αποσκευών.
Εναλλακτικά, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, οι μεταφορικές δυνατότητες του πορτμπαγκάζ ανέρχονται στα 1.645 λίτρα. Η μεγάλη, πέμπτη πόρτα, θα διευκολύνει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων, ενώ η καλή εργονομία του εσωτερικού δεν θα αφήσει σημεία ανεκμετάλλευτα.
Αλλάζοντας τώρα θέμα, κάτω από το καπό του εν λόγω αυτοκινήτου κρύβεται η νεότερη εκδοχή του κινητήρα των 1.2 λίτρων του ομίλου, ο οποίος συνεπικουρείται από ένα ψωμωμένο mild hybrid ηλεκτρικό σύστημα με ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων.
Αυτός τροφοδοτείται από μία μικρή μπαταρία λιθίου, ονομαστικής χωρητικότητας 0,89 kWh (πραγματική 0,432 kWh).
Επιτρέπει έτσι στο γερμανικό SUV να επιταχύνει με μεγαλύτερη άνεση και να κινείται για μικρά διαστήματα και με χαμηλό φορτίο τελείως ηλεκτρικά, περιορίζοντας έτσι σε ένα μικρό βαθμό την κατανάλωση.
Για το κυρίως μοτέρ, αποδίδει 136 PS και 230 Nm ροπής, από τις 1.750 rpm, προσφέροντας επαρκή αποθέματα ισχύος για μία μέση χρήση, σε όλο το φάσμα των στροφών.
Δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο αλλά διαχειρίζεται με άνεση τα διαρκή σταμάτα-ξεκίνα της πόλης, καθώς και ένα χαλαρό ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.
Συνεργάζεται επίσης καλά με το e-DCS6, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που προσφέρει πολύ ομαλή λειτουργία και στρωτές αλλαγές.
Τώρα για την αίσθηση στο δρόμο, είναι αρκετά διαφορετική και πιο ραφιναρισμένη από αυτή της προηγούμενης γενιάς. Γενικά σαν σύνολο δείχνει πιο δεμένο, παρότι το set-up των αναρτήσεων απέχει από το να χαρακτηριστεί σκληρό.
Η άνεση περνάει σε πρώτη προτεραιότητα εδώ και παρότι ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας θα αφήσει κάνα δυο λακκούβες να δώσουν το στίγμα τους στο εσωτερικό, αυτό δεν θα γίνει με τρόπο που να ενοχλήσει την ηρεμία των επιβατών.
Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν, χωρίς όμως να αγχώνουν τον οδηγό. Σε αυτό βοηθάει λίγο και το σύστημα διεύθυνσης, που προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση και είναι ακριβές στον χειρισμό του.
Αντίστοιχα και τα μεγάλα σε διαστάσεις ελαστικά, 225/55 R19 χαρίζουν άφθονη πρόσφυση. Κατά την κίνηση στην εθνική, δεν παρατηρούνται ιδιαίτεροι αεροδυναμικοί θόρυβοι και το αυτοκίνητο δείχνει ιδιαίτερα σταθερό, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.
Καταλήγουμε πως αν το συγκεκριμένο μοντέλο ονομαζόταν κάπως αλλιώς, δύσκολα κάποιος θα έκανε τη σύνδεση με το προηγούμενο Grandland.
Το όνομα όμως παραμένει και το μεγαλύτερο SUV στην γκάμα της Opel έχει επαναπροσδιορίσει την ταυτότητα και τις δυνατότητές του, απέναντι από τον ανταγωνισμό. Όσοι πιστοί, προσέλθετε.
Διαβάστε περισσότερα για την OPEL
| Opel Grandland 1.2T Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
|---|---|---|---|---|
| ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
| Κυβισμός | 1.199 cc | |||
| Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 90,5 mm | |||
| Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος | |||
| Ισχύς | 100 kW (136 PS) / 5.500 rpm, συνδυαστικά 145 ίππους (107 kW) | |||
| Ροπή | 230 Nm (23,9 kgm) / 1.750 rpm | |||
| Τροφοδοσία | Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό, ήπια υβριδικό 48V σύστημα 28 ίππους (11 kW)-55 Nm ροπή | |||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
| 0-100 km/h | 10,2 sec | |||
| Τελική ταχύτητα | 202 km/h | |||
| ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
| Μέση δοκιμής | 7,6 lt/100 km | |||
| Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) | 5,5-5,6 lt/100 km | |||
| Ρεζερβουάρ | 55 lt | |||
| Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 723 km | |||
| ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
| Προδιαγραφή | Euro 6.4 | |||
| Εκπομπή CO2 | 123-127 g/km (WTLP) | |||
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
| Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
| Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, e-DCS6 | |||
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
| ΦΡΕΝΑ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 304 mm/ Αεριζόμενοι δίσκοι 290 mm | |||
| ΤΡΟΧΟΙ | ||||
| Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin e Primacy, 225/55 R19 | |||
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
| Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
| ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
| Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος |
4.650 x 1.934 x 1.665 mm | |||
| Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.624 / 1.614 mm | |||
| Μεταξόνιο | 2.784 mm | |||
| Χώρος αποσκευών | 550 – 1.645 lt | |||
| Απόβαρο | 1.675 kg | |||
| Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 35.200€ | ||||














το πιο αποτυχημένο μοντέλο της stellantis , φθηνιάρικο, αδιάφορο σχεδιαστικά, πολύ μακρύ