NEAPINED

XPeng P7: Ένα τετράθυρο κουπέ για την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Με νέο σχεδιασμό, πιο ισχυρά σύνολα κίνησης και έμφαση στην τεχνητή νοημοσύνη, η νέα γενιά του XPeng P7 παρουσιάστηκε στην Κίνα. Γιατί όχι και στην Ευρώπη.

Με το νέο μοντέλο, η κινεζική εταιρεία δείχνει τη δική της προσέγγιση στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, με τον επικεφαλής της, He Xiaopeng, να περιγράφει το P7 ως την απάντηση της XPeng στη νέα ψηφιακή εποχή.

Σχεδιασμένο ξανά από τον Γάλλο Rafik Ferrag, που είχε επιμεληθεί και την προηγούμενη γενιά, το νέο P7 διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα του, αλλά με ελαφρώς διαφορετικές αναλογίες.

Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το μήκος μειώθηκε κατά 4 εκατοστά (στα 5,02 μέτρα), ενώ φαρδαίνει κατά 3 εκατοστά (1,97 μέτρα) και χαμηλώνει κατά 8 εκατοστά (1,43 μέτρα). Το μεταξόνιο αυξάνεται ελαφρώς στα 3,01 μέτρα.

Η εμφάνιση χαρακτηρίζεται από μια φωτεινή μπάρα LED μπροστά, κάθετα φώτα ημέρας, εξαιρετικά λεπτά προβολείς στις άκρες και αντίστοιχα φώτα στο πίσω μέρος.

Η αεροδυναμική σιλουέτα τύπου fastback καταλήγει σε μια μεγάλη πίσω πόρτα με ενσωματωμένη ενεργή αεροτομή. Οι χειρολαβές είναι ενσωματωμένες στις πόρτες, ενώ οι εμπρός πόρτες μπορούν προαιρετικά να ανοίγουν προς τα πάνω.

Οι τροχοί είναι 20 ή 21 ιντσών, με διάφορα σχέδια. Ο αεροδυναμικός συντελεστής cW είναι εξαιρετικά χαμηλός, μόλις 0,201. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 575 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.929 λίτρα. Επιπλέον, υπάρχει χώρος 56 λίτρων και κάτω από το εμπρός καπό (frunk).

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση είναι μινιμαλιστική, με ελάχιστα φυσικά κουμπιά. Το τιμόνι έχει τρεις ακτίνες και είναι πεπλατυσμένο στο κάτω μέρος, ενώ μπροστά του υπάρχει ένας λεπτός ψηφιακό πίνακας οργάνων.

Ένα εντυπωσιακό head-up display 87 ιντσών παρέχει επιπλέον πληροφορίες στον οδηγό. Κεντρικό ρόλο έχει μια οθόνη αφής 15,6 ιντσών, που μπορεί να περιστρέφεται σε τρεις κατευθύνσεις.

Το σύστημα υποστηρίζει φωνητικές εντολές και χειρονομίες, ενώ βασίζεται σε βοηθήματα τεχνητής νοημοσύνης. Στο πίσω μέρος υπάρχει ξεχωριστή οθόνη αφής 8 ιντσών για τους επιβάτες. Όλες οι λειτουργίες αναβαθμίζονται εξ αποστάσεως (OTA).

Η νέα γενιά του XPeng P7 βασίζεται σε πλατφόρμα 800 Volt. Η εταιρεία υπόσχεται ότι μέσα σε μόλις 10 λεπτά μπορεί να προστεθεί ενέργεια για επιπλέον 525 χιλιόμετρα, με μέγιστη ισχύ φόρτισης στα 490 kW.

Η αυτονομία φτάνει τα 820 χιλιόμετρα, βάσει του κινεζικού προτύπου CLTC. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα μπορεί να ολοκληρωθεί σε 3,7 δευτερόλεπτα.

Το νέο P7 προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις κίνησης. Η βασική διαμόρφωση έχει ηλεκτροκινητήρα 270 kW στον πίσω άξονα, με μπαταρία LFP 74,9 kWh και αυτονομία 702 χιλιόμετρα. Η Long Range έκδοση χρησιμοποιεί στοιχεία μπαταριών NMC με χωρητικότητα 92,2 kWh και φτάνει τα 820 χιλιόμετρα.

Η κορυφαία έκδοση είναι τετρακίνητη, με πρόσθετο εμπρός μοτέρ 167 kW και συνδυαστική ισχύ 437 kW, χρησιμοποιώντας επίσης την μεγαλύτερη μπαταρία. Σε αυτή την περίπτωση η αυτονομία φτάνει έως τα 750 χιλιόμετρα.

Οι παραγγελίες στην Κίνα ξεκίνησαν στις 6 Αυγούστου, με τις πρώτες 10.000 να καταγράφονται μέσα σε λίγα λεπτά, παρότι η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τιμή. Η διάθεση ξεκινά στο τέλος του 2025, ενώ στη συνέχεια αναμένεται και η άφιξη στην Ευρώπη, στη θέση του υπάρχοντος μοντέλου.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!