NEAPINED

Volkswagen: Ένα σπορ κουπέ που δεν γνωρίσαμε ποτέ

Η Volkswagen έφερε στο φως ένα παλιό, εσωτερικό σχέδιο από το 2017 για ένα ηλεκτρικό σπορ κουπέ βασισμένο στην πλατφόρμα MEB και με ρετρό στοιχεία από τον κλασικό SP2 της δεκαετίας του ’70.

Στις 4 Αυγούστου 2025, ο Štěpán Řehák, υπεύθυνος επικοινωνίας για θέματα σχεδίασης και πρωτοτύπων της Volkswagen, δημοσίευσε στο LinkedIn άγνωστα μέχρι σήμερα σκίτσα ενός σπορ ηλεκτρικού κουπέ. Το σχέδιο χρονολογείται από το 2017 και φέρει την υπογραφή του σχεδιαστή Tibor Juhasz, ο οποίος μοιράστηκε την ανάρτηση σχολιάζοντας τη δική του οπτική για το εγχείρημα.

Ο Juhasz περιέγραψε την προσέγγισή του ως ένα ένστικτο σχέδιο που φιλοδοξούσε να παντρέψει τις κλασικές αξίες με μια ηλεκτρική, μελλοντική προοπτική. Όπως δήλωσε, στόχος του ήταν «η πρόοδος χωρίς απώλεια ταυτότητας – με συναίσθημα, ενέργεια και όραμα».

Η τεχνική βάση του σχεδίου ήταν η ηλεκτρική πλατφόρμα MEB, πάνω στην οποία βασίζεται και η σημερινή γκάμα ID της μάρκας. Το κουπέ είχε χαμηλή σιλουέτα, έντονες καμπύλες στα φτερά και επιθετική σχεδίαση εμπρός.

Το σχήμα του θυμίζει ορισμένες γωνιώδεις σχεδιαστικές απόπειρες του παρελθόντος όπως οι μελέτες W12 της Volkswagen ή ακόμη και τον DeLorean DMC-12, χωρίς βέβαια άμεση ομοιότητα.

Το πρωτότυπο ουδέποτε προορίστηκε για παραγωγή, αφού η Volkswagen εκείνη την περίοδο, υπό το βάρος του Dieselgate, είχε στραφεί σε μαζικά ηλεκτρικά μοντέλα όπως τα ID.3 και ID.4.

Ωστόσο, το σχέδιο θεωρήθηκε ένα πιθανό μοντέλο «εικόνας» για τη νέα, ηλεκτρική εποχή της μάρκας – αντίστοιχο με αυτό που τελικά εξελίχθηκε ο ID. Buzz.

Η σχεδιαστική έμπνευση προήλθε από τον VW SP2, ένα κουπέ που κατασκευάστηκε αποκλειστικά στη Βραζιλία μεταξύ 1972 και 1975. Το αυθεντικό SP2 βασιζόταν στο VW Typ 3 και διέθετε αερόψυκτο κινητήρα στο πίσω μέρος.

Αν και το μοντέλο είχε εμφανισιακά σπορ χαρακτήρα, θεωρήθηκε αδύναμο σε επιδόσεις. Παρ’ όλα αυτά, έχει εξελιχθεί σε έναν cult εκπρόσωπο της ιστορίας της Volkswagen.

Η Volkswagen έχει στο παρελθόν παρουσιάσει αρκετά σπορ πρωτότυπα που ποτέ δεν πέρασαν στη γραμμή παραγωγής. Μεταξύ αυτών ήταν το Concept R του 2003, το Blue Sport του 2009 με TDI κινητήρα στο κέντρο, καθώς και το XL Sport του 2014 με δικύλινδρο κινητήρα από Ducati.

Το «SP2-inspired ID» κουπέ του 2017 είναι ακόμη ένα παράδειγμα των δημιουργικών μελετών που, αν και δεν προχώρησαν, δείχνουν μια άλλη σχεδιαστική πτυχή της μάρκας.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!