ΑΓΩΝΕΣ

F1 2026: Τα νέα μονοθέσια θα είναι πιο αργά, αλλά «δεν πειράζει»

Η FIA παραδέχεται ότι με τους νέους κανονισμούς τα μονοθέσια του 2026 θα είναι πιο αργά, αλλά εκτιμά ότι οι θεατές και οι οδηγοί θα προσαρμοστούν γρήγορα στη νέα πραγματικότητα.

Καθώς οι ομάδες της F1 συνεχίζουν την εξέλιξη των μονοθεσίων τους για τους νέους κανονισμούς του 2026, τα πρώτα δεδομένα από προσομοιωτές και αεροδυναμικές σήραγγες δείχνουν ξεκάθαρα: οι επιδόσεις θα είναι αισθητά χαμηλότερες σε σχέση με τις φετινές. Σύμφωνα με δηλώσεις του υπευθύνου μονοθέσιων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, οι προσομοιώσεις δείχνουν διαφορά από 1 έως και 2,5 δευτερόλεπτα ανά γύρο στην αρχική φάση εφαρμογής των νέων τεχνικών προδιαγραφών.

Παρόλα αυτά, ο Τομπάζης θεωρεί ότι αυτό δεν θα παίξει ουσιαστικό ρόλο στο άθλημα. Μιλώντας στο motorsport.com, δήλωσε έκπληκτος από την έμφαση που δίνεται στους χρόνους γύρου, υποστηρίζοντας ότι η αίσθηση της διαφοράς είναι προσωρινή: «Αν βγεις από έναν προσομοιωτή και μπεις σε ένα μονοθέσιο που είναι ενάμιση δευτερόλεπτο πιο αργό, αρχικά θα σκεφτείς πως δεν είναι καλό. Αλλά όταν το οδηγήσεις λίγο, τότε αυτό δεν έχει σημασία».

Η προσέγγιση αυτή, αν και τεχνικά τεκμηριωμένη, προκαλεί αντιδράσεις. Οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν αυστηρότερες απαιτήσεις για υβριδικά συστήματα και διαχείριση ενέργειας, κάτι που αναπόφευκτα προσθέτει βάρος και τεχνική πολυπλοκότητα, χωρίς να αποφέρει άμεσο όφελος στις επιδόσεις.

Ορισμένα στελέχη και παρατηρητές της F1 εκφράζουν την ανησυχία τους ότι το άθλημα μπορεί να χάσει μέρος της δυναμικής του, καθώς τα νέα μονοθέσια δεν θα είναι τα πιο γρήγορα που έχουν δει ποτέ οι θεατές. Ωστόσο, η FIA υπενθυμίζει ότι τέτοιες διακυμάνσεις στις επιδόσεις έχουν σημειωθεί και στο παρελθόν, όταν άλλαζαν οι κανονισμοί σε αεροδυναμική, ελαστικά ή κινητήρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο μονοθέσιο του 2026 θα αποτελέσει απλώς την αφετηρία. Οι ομάδες αναμένεται να βελτιώσουν τις επιδόσεις σημαντικά με την πάροδο του χρόνου, όπως συμβαίνει σε κάθε νέα εποχή τεχνικών κανονισμών στη Formula 1. Το στοίχημα για τους κατασκευαστές είναι πλέον η ισορροπία ανάμεσα στην αποδοτικότητα, τη στρατηγική διαχείρισης ενέργειας και τη διατήρηση της θεαματικότητας.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!