PINEDΑΓΩΝΕΣ

Formula 1 2026: Ποιες ομάδες ευνοούνται από τους νέους κανονισμούς;

Η Formula 1 ετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη τεχνική μετάβαση της τελευταίας δεκαετίας. Όμως οι πρώτες αντιδράσεις δεν είναι ενθουσιώδεις από όλους.

Από το 2026, η Formula 1 εισέρχεται σε μια νέα εποχή, με ριζικές αλλαγές σε κινητήρες και αεροδυναμική. Οι νέοι κανονισμοί φέρνουν μαζί τους ενεργητική αεροδυναμική, απλοποιημένες μονάδες ισχύος και έναν νέο οδηγικό ρυθμό, με τη μορφή ενός «overdrive» που δίνει προσωρινά αυξημένη ισχύ. Παράλληλα, οι κινητήρες θα βασίζονται περισσότερο σε ηλεκτρική ενέργεια, με στόχο έναν πιο βιώσιμο και θεαματικότερο αγώνα.

Ωστόσο, η μετάβαση δεν γίνεται χωρίς αντιδράσεις. Ορισμένοι οδηγοί έχουν ήδη εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους, κάνοντας λόγο για αυτοκίνητα που είναι δύσκολα στην οδήγηση, λιγότερο διασκεδαστικά και με περιορισμένες δυνατότητες ελέγχου.

Ο Max Verstappen και ο Lance Stroll ήταν μεταξύ εκείνων που δήλωσαν ότι τα νέα μονοθέσια, έπειτα από δοκιμές στον προσομοιωτή, δεν προσφέρουν ικανοποιητική οδηγική εμπειρία και ενδεχομένως δημιουργούν συνθήκες που εγκυμονούν κινδύνους.

Ο CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, απάντησε σε αυτές τις επικρίσεις, υπονοώντας ότι πίσω από τις αντιδράσεις μπορεί να κρύβονται και τακτικοί λόγοι.

Όπως δήλωσε στο podcast The Race, «όταν έρχονται νέοι κανονισμοί, υπάρχουν πάντα δύο πλευρές. Η μία είναι καθαρά τακτική: ομάδες και οδηγοί εκφράζουν ενστάσεις για να επηρεάσουν το τελικό πλαίσιο με βάση το συμφέρον τους. Η άλλη είναι ότι είμαστε ακόμη σε διαδικασία εξέλιξης». Ο Domenicali υπογράμμισε ότι η συζήτηση έχει ήδη «ηρεμήσει» από την αρχή του έτους. Όπως λέει, «τότε όλοι μιλούσαν για “lift and coast”, σήμερα το ακούμε πολύ λιγότερο. Η κατεύθυνση της εξέλιξης είναι σωστή».

Το ερώτημα που απασχολεί πολλές ομάδες δεν είναι αν οι κανονισμοί θα εφαρμοστούν -αυτό είναι δεδομένο- αλλά ποιοι θα βγουν κερδισμένοι. Οι φήμες θέλουν τη Mercedes να βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση, όπως και στην αρχή της υβριδικής εποχής το 2014. Η McLaren καλείται να διατηρήσει την ανταγωνιστική φόρμα του 2025, ενώ παράλληλα θα πρέπει να στραφεί γρήγορα προς το νέο πλαίσιο.

Για τους νέους κατασκευαστές, τα πράγματα είναι πιο αβέβαια. Η είσοδος της Cadillac μέσω της Andretti συνοδεύεται από προσδοκίες, αλλά και επιφυλάξεις. Από την Audi, που θα εκπροσωπηθεί επίσημα μέσω της Sauber, δεν αναμένονται άμεσα εντυπωσιακά αποτελέσματα, τουλάχιστον όχι από τον πρώτο χρόνο.

Η συνολική εικόνα δείχνει ότι οι ομάδες βρίσκονται σε μια περίοδο εσωτερικής διαχείρισης: πόση ενέργεια και πόρους αφιερώνουν στο 2025 και πόσο νωρίς «αποχωρούν» από την τρέχουσα σεζόν για να επικεντρωθούν στο νέο τεχνικό πλαίσιο. Οι ισχυρές ομάδες θέλουν να μείνουν στην κορυφή, οι μεσαίες να κάνουν το άλμα και οι νεοεισερχόμενες να χτίσουν βάσεις για το μέλλον.

Το 2026 δεν φέρνει απλώς νέα μονοθέσια. Φέρνει και την πιθανότητα για ανατροπές στην ιεραρχία. Και όπως δείχνουν οι πρώτες αντιδράσεις, η μετάβαση δεν θα είναι ούτε ομαλή ούτε προβλέψιμη.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!