Η κινεζική Dreame Technology, περισσότερο γνωστή για τις ρομποτικές ηλεκτρικές σκούπες της, κάνει στροφή 180 μοιρών, σχεδιάζοντας να λανσάρει μέχρι το 2027 το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.
Μπορεί η ιδέα να ακούγεται παράδοξη, όμως η προσέγγιση είναι περισσότερο τεχνολογική παρά παραδοσιακά αυτοκινητική. Η εταιρεία, η οποία στηρίζεται από τον τεχνολογικό κολοσσό Xiaomi και ανταγωνίζεται την Dyson στις οικιακές συσκευές, έχει ήδη συστήσει ομάδα 1.000 μηχανικών για το εγχείρημα.
Το hypercar της θα βασίζεται σε τεχνολογία ηλεκτροκινητήρων υψηλής ταχύτητας που αναπτύχθηκε αρχικά για χρήση σε ηλεκτρικές σκούπες. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες περιστρέφονται σε πάνω από 200.000 σ.α.λ., χαρακτηριστικό που -τουλάχιστον θεωρητικά- μπορεί να μεταφραστεί σε εντυπωσιακές επιδόσεις όταν προσαρμοστεί για χρήση σε αυτοκίνητο.
Ο ιδρυτής της εταιρείας, Yu Hao, παρουσιάζει το εγχείρημα ως φυσική εξέλιξη: «Το όνειρό μας είναι να δημιουργήσουμε το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Τα μεγάλα όνειρα γεννιούνται από την τόλμη». Δεν πρόκειται απλώς για εμπορική φιλοδοξία, αλλά για στρατηγική τοποθέτηση της Dreame στον χώρο της προηγμένης τεχνολογίας, πέρα από τα όρια του σπιτιού.
Η Dreame διαθέτει ήδη εμπειρία σε τεχνολογίες που βρίσκουν εφαρμογή στα ηλεκτρικά οχήματα: αναγνώριση εικόνας, τεχνητή νοημοσύνη, χωρική μοντελοποίηση. Έχει κατοχυρώσει περισσότερες από 6.300 πατέντες έως το τέλος του 2024, πολλές από τις οποίες σχετίζονται άμεσα με κινητήρια συστήματα και αισθητήρες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην αυτοκίνηση.
Η πρόκληση ωστόσο είναι τεράστια. Μάρκες όπως οι Ferrari, McLaren και Koenigsegg έχουν πολυετή εμπειρία στην εξέλιξη υπεραυτοκινήτων και διατηρούν ισχυρή τεχνογνωσία σε τομείς όπως η αεροδυναμική, η αντοχή υλικών και η δυναμική συμπεριφορά. Επιπλέον, ακόμη και στον κινεζικό χώρο, η Roborock – επίσης κατασκευάστρια ρομποτικών σκουπών – παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήδη από το 2023, προλαβαίνοντας τη Dreame στην κούρσα της καινοτομίας.
Το ερώτημα παραμένει: μπορεί μια εταιρεία που ξεκίνησε από τις οικιακές συσκευές να αμφισβητήσει την πρωτοκαθεδρία των μεγάλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών κατασκευαστών στα hypercars; Αν το καταφέρει, η Dreame δεν θα είναι απλώς μια ακόμα νέα είσοδος στην αυτοκινητοβιομηχανία, θα αποτελεί παράδειγμα του τεχνολογικού μετασχηματισμού της Κίνας και της τάσης για διαγραφή των παραδοσιακών ορίων μεταξύ κλάδων.
