NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Rimac: Με νέες solid state μπαταρίες στο Μόναχο

Η κροατική εταιρεία αποκαλύπτει την επόμενη γενιά μπαταριών, κινητήριων συνόλων και ηλεκτρονικών, θέλοντας να εδραιωθεί ως κορυφαίος Tier-1 προμηθευτής στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Στην IAA Mobility 2025, η Rimac Technology παρουσίασε μια πλήρη γκάμα προηγμένων λύσεων ηλεκτροκίνησης που περιλαμβάνουν στερεάς κατάστασης μπαταρίες, εξελίξεις των υπαρχόντων μπαταριών της, νέα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης και προηγμένα ηλεκτρονικά ελέγχου.

Όπως τόνισε η εταιρεία, αυτές οι τεχνολογίες σηματοδοτούν το άμεσο μέλλον της ηλεκτροκίνησης, με στόχο όχι μόνο την τεχνολογική πρωτοπορία, αλλά και την παραγωγή μεγάλης κλίμακας -δεκάδων χιλιάδων μονάδων τον μήνα- στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της στην Κροατία, που ξεπερνούν τα 95.000 τ.μ. και αντιπροσωπεύουν επενδύσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ.

Η Rimac έχει ήδη εξασφαλίσει συνεργασίες με τη BMW Group, την Porsche και την CEER Motors, και μέσω της παρουσίας της στο Μόναχο δείχνει πως φιλοδοξεί να καλύψει ταυτόχρονα την καινοτομία και την απαίτηση για μαζική παραγωγή.

Στον τομέα των μπαταριών, η πιο σημαντική παρουσίαση αφορά τη Next-Gen πλατφόρμα με solid στοιχεία, που εξελίχθηκε με την ProLogium και τη Mitsubishi Chemical Group. Ο συνδυασμός των στοιχείων με καταλύτη στερεάς μορφής της ProLogium με την τεχνογνωσία υλικών της Mitsubishi οδηγεί σε μπαταρίες με υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, χαμηλότερο βάρος και βελτιωμένη ασφάλεια.

Παράλληλα, η Evo Battery Platform χρησιμοποιεί στοιχεία 46XX Gen2 NMC και νέο θερμοπλαστικό σύνθετο περίβλημα (Pentatonic), εξελιγμένο με την Kautex Textron, προσφέροντας καλύτερη διαχείριση θερμότητας και αποδοτικότητα. Η τρίτη λύση, Hybrid Technology, καλύπτει δύο ανάγκες της αγοράς: πακέτα υψηλής ενεργειακής πυκνότητας με στοιχεία 46XX και πακέτα υψηλής ισχύος με στοιχεία 2170, όλα σε cell-to-pack αρχιτεκτονική με προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας.

Στις κινητήριες μονάδες, οι νέοι άξονες SINTEG 300 και 550 ανεβάζουν τον πήχη, με πυκνότητα ισχύος πάνω από 8 kW/kg και δυνατότητα περιστροφής έως 25.000 σ.α.λ., αποδίδοντας 150–360 kW και 2.500–6.250 Nm.

Σύμφωνα με τη Rimac, ο σχεδιασμός τους είναι τόσο συμπαγής που χωρά σε χειραποσκευή, κάτι που δείχνει τη φιλοσοφία της για υψηλή απόδοση σε μικρό μέγεθος. Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η High Torque XXL Axle, που αποδίδει πάνω από 11.000 Nm και αποδοτικότητα άνω του 95%, με προγραμματισμένη μαζική παραγωγή το 2026 για παγκόσμιο κατασκευαστή.

Στο τομέα των ηλεκτρονικών, η Rimac έδειξε νέες πλατφόρμες domain και zonal ECUs με επεξεργαστές NXP S32E2, που αντικαθιστούν πολλαπλά παραδοσιακά ECU με έναν κεντρικό ελεγκτή. Αυτή η αρχιτεκτονική μειώνει κόστος και βάρος, απλοποιεί τις υποδομές και δίνει δυνατότητες λογισμικού (software-defined vehicles) με ενημερώσεις OTA. Οι νέες ECUs ελέγχουν κρίσιμες λειτουργίες όπως torque vectoring, μπαταρίες υψηλής τάσης, αμάξωμα και συστήματα διανομής ενέργειας.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!