Οικονομία, πρακτικότητα, ευρυχωρία. Αυτό είναι το τρίπτυχο που ακολουθεί η plug-in hybrid εκδοχή του νέου Skoda Kodiaq και εμείς από την πλευρά μας δεν έχουμε λόγο να το αμφισβητήσουμε.
Η αλήθεια είναι πως και στην πρώτη γενιά του το εν λόγω μοντέλο ακολουθούσε παρόμοια συνταγή. Όταν είχε πρωτοκυκλοφορήσει έκανε ένα μικρό ντόρο με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και τα όσα προσέφερε. Σήμερα πάλι, παραμένει στα ίδια χνάρια αλλά έχει μετεξελιχθεί σε μία σαφώς πιο ώριμη πρόταση, βελτιωμένη σε κάθε τομέα.
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, αρκετά στοιχεία παραμένουν κοινά, όπως για παράδειγμα τα χαρακτηριστικά διπλά φωτιστικά σώματα μπροστά. Οι γραμμές του βεβαίως είναι πιο φρέσκιες και το όλο σύνολο έχει κερδίσει κάτι σε κύρος και δυναμισμό. Σε αυτό το τελευταίο, ενδεχομένως παίζει ένα μικρό ρόλο και η αύξηση του συνολικού μήκους, από τα 4.697 mm στα 4.758 mm.
Περνώντας τώρα στο εσωτερικό, τα βήματα εξέλιξης δείχνουν ακόμα περισσότερα. Αρχικά θα πρέπει να αναγνωρίσουμε την ισορροπία που έχουν επιτύχει οι άνθρωποι της Skoda, μεταξύ της ψηφιακής ολοκλήρωσης και της πρακτικότητας στη χρήση. Στο ταμπλό δεσπόζουν δύο οθόνες 10,25” για τον πίνακα οργάνων και 12,9” για το infotainment.
Η πρώτη διαθέτει αρκετά modes που θα καλύψουν τα γούστα του χρήστη ενώ η δεύτερη χρησιμοποιεί την τελευταία έκδοση 5.0 του λειτουργικού συστήματος του ομίλου, απλοποιώντας τη χρήση της και προσφέροντας μία ευχάριστη εμπειρία. Γενικά, διαθέτει πλήθος εφαρμογών, έχει άμεση απόκριση και καλή φωτεινότητα.
Σε ό,τι αφορά στο σύστημα κλιματισμού, διαθέτει ξεχωριστούς διακόπτες, πράγμα θετικό. Τα Smart Dials, πιεζο/ περιστροφικά χειριστήρια, ωστόσο, ελέγχουν περισσότερες από μία λειτουργίες, οπότε θα χρειαστούν ένα μικρό διάστημα εξοικείωσης.
Κυρίως το κεντρικό, που μεταξύ άλλων φροντίζει την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος, την ένταση του κλιματισμού και τα οδηγικά modes.
Στη simply clever λογική του αυτοκινήτου, οι επιβαίνοντες θα εκτιμήσουν, μεταξύ άλλων, τους άφθονους αποθηκευτικούς χώρους, τις 2+2 ποτηροθήκες ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, τη διπλή επαγωγική βάση φόρτισης κινητών τηλεφώνων και τα σκιάδια των πίσω παραθύρων.
Επίσης, άξιο αναφοράς είναι και το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, σε συστήματα άνεσης και ασφάλειας.
Αναφορικά με τη θέση οδήγησης, προσφέρει καλή ορατότητα και ρυθμίζεται πλήρως στα μέτρα του οδηγού. Το κάθισμα προσφέρει ηλεκτρικές ρυθμίσεις, είναι αεριζόμενο, θερμαινόμενο και έχει και αρκετές επιλογές μασάζ, που το καθιστούν πραγματικά ευχάριστο στα πολύωρα ταξίδια.
Αρκετά καλή είναι και η δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση, ειδικά με το πακέτο Acoustic, που προσφέρεται έξτρα, στα 230€. Το όποιο κενό εδώ αναλαμβάνει να γεμίσει το αξιοπρεπές σύστημα της Canton με έναν ευχάριστο, ποιοτικό ήχο.
Τώρα για τους υπόλοιπους επιβάτες, ο συνοδικός απολαμβάνει τις ίδιες ανέσεις του καθίσματος με τον οδηγό, ενώ οι πίσω έχουν πραγματικά άφθονο χώρο να απλώσουν τα πόδια τους και αρκετό αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Αυτό αποτελεί παρακαταθήκη από την προηγούμενη γενιά, γι’ αυτό και η Skoda επέλεξε να διατηρήσει το μεταξόνιο αναλλοίωτο, στα 2.791 mm.
Ενδεικτικά, το Kodiaq προσφέρεται και σε επταθέσια διαμόρφωση, με ένα επιπρόσθετο κόστος 790€. Το αυτοκίνητο της δοκιμής, ωστόσο, παραμένει πενταθέσιο, καθώς στην plug-in hybrid έκδοση κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ κρύβεται η μεγάλη μπαταρία των 19,7 kWh.
Το αχανές διαμέρισμα των αποσκευών ολοκληρώνει, όπως αναμενόταν, την ευρυχωρία του εσωτερικού. Υπό κανονικές συνθήκες, η χωρητικότητά του ξεκινά από τα 745 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυτή ανέρχεται στα 1.945 λίτρα! Μπόνους η μεγάλη πέμπτη πόρτα που διευκολύνει στη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.
Αναφερθήκαμε προηγουμένως στην plug-in φύση του αυτοκινήτου και, η αλήθεια είναι, πως θεωρούμε ότι αυτή αποτελεί την ιδανική έκδοση για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Κάτω από το καπό θα αντικρύσει κανείς ένα βενζινοκίνητο TSI σύνολο 1.5 λίτρων με 150 PS, το οποίο συνεπικουρείται από ένα ηλεκτρομοτέρ με 116 PS και 330 Nm.
Η συνδυαστική απόδοση των δύο εξασφαλίζει 204 PS και 350 Nm, τα οποία χαρίζουν αξιοπρεπείς επιδόσεις στο 1.900+ κιλών όχημα.
Το καλό, στην προκειμένη περίπτωση, είναι πως χάρη στη μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας, μπορεί κανείς να διανύσει εύκολα 60-90 km αμιγώς ηλεκτρικά, πριν χρειαστεί φόρτιση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία στη χρήση. Και όταν όμως χρειαστεί να κινηθεί με το θερμικό μοτέρ, η κατανάλωση ευτυχώς δεν ξεφεύγει.
Γενικά, η λειτουργία του κινητήρα είναι γραμμική, με καλό NVH και σχετικά άμεση απόκριση στις εντολές του δεξιού πεντάλ. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, μέσω ενός DSG κιβωτίου 6 σχέσεων, με αντίστοιχα καλή κλιμάκωση και λειτουργία.
Στο δρόμο τώρα, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου μπορεί να μεταβληθεί κατάτι, με βάση τα διαθέσιμα προφίλ οδήγησης (Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual).
Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για μικροαλλαγές. Στη βάση της παραμένει στοχευμένη στην άνεση, δίνοντας ταυτόχρονα μία «δεμένη» αίσθηση.
Η απόσβεση των αμορτισέρ ενίοτε δεν λειτουργεί όπως θα περίμενε κανείς, επιτρέποντας σε κάποιες ανωμαλίες να ταράξουν την ησυχία του εσωτερικού. Αυτό όμως δεν είναι κάτι που θα προβληματίσει, όπως αντίστοιχα δεν προβληματίζουν και οι κλίσεις στις στροφές.
Γενικά η πρόσφυση είναι επαρκής (χάρη στα διαστάσεων 235/50 R19 ελαστικά) και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου ουδέτερη, με το τιμόνι να είναι οριακά πιο ελαφρύ από όσο θα θέλαμε αλλά ακριβές όσο πρέπει και με συμπαθητική πληροφόρηση.
Στο δια ταύτα, το Skoda Kodiaq διατηρεί τη φιλοσοφία της ήρεμης δύναμης. Δεν γυρνάει τα βλέμματα στο πέρασμά του αλλά φροντίζει να δίνει τα μέγιστα σε αυτόν που θα το επιλέξει.
Ειδικά εάν οι μεταφορικές του ανάγκες είναι αυξημένες. Και όσο για την τιμή, τα 48.400€ από τα οποία ξεκινάει δεν είναι λίγα, είναι όμως value for money, κρίνοντας από τον άμεσο ανταγωνισμό
| Skoda Kodiaq 1.5 iV PHEV 204 PS DSG – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
|---|---|---|---|---|
| ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
| Κυβισμός | 1.498 cc | |||
| Διάμετρος x διαδρομή | 74,5 x 85,9 mm | |||
| Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
| Ισχύς | 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm | |||
| Ροπή | 250 Nm / 1.500-4.000 rpm | |||
| Τροφοδοσία | Υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού | |||
| ΑΠΟΔΟΣΗ | ||||
| Συνδυασμένη απόδοση | 204 PS / 350 Nm | |||
| ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ | ||||
| Ηλεκτροκινητήρας | Ισχύς: 85 kW (116 PS), Ροπή: 330 Nm | |||
| Συστοιχία μπαταριών | Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 25.7 kWh, net χωρητικότητα: 19,7 kWh, φόρτιση AC: 2,5 Hrs (11 kW)/ DC 26 mins (50 kW) | |||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
| 0-100 km/h | 8,4 sec | |||
| Τελική ταχύτητα | 210 km/h | |||
| ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
| Μέση δοκιμής | 1,6 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες), 6,8 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης χωρίς φορτίο μπαταρίας) Ηλεκτρική: 22,1 kWh/100 km |
|||
| Τυποποιημένη | 0,4 lt/100 km | |||
| Ρεζερβουάρ | 45 lt | |||
| Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | Μεικτή: 741 km Ηλεκτρική: 80 km |
|||
| ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
| Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
| Εκπομπή CO2 | 9 g/km | |||
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
| Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |||
| Κιβώτιο | Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων | |||
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
| ΦΡΕΝΑ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι | |||
| ΤΡΟΧΟΙ | ||||
| Τύπος ελαστικών, διάσταση | Hankook Venus S1 EVO SUV, 235/50 R19 | |||
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
| Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
| ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
| Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.758 x 1.864 x 1.656 mm | |||
| Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.586 / 1.575 mm | |||
| Μεταξόνιο | 2.791 mm | |||
| Χώρος αποσκευών | 745-1.945 lt | |||
| Απόβαρο | 1.913 kg | |||
| Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 48.400€ | ||||














