Η Toyota εξελίσσει ένα νέο ηλεκτρικό 4×4 βασισμένο στο Compact Cruiser EV, με ευρωπαϊκή παραγωγή, αυτονομία έως 600 χιλιόμετρα και έρχεται νωρίτερα απ’ όσο περιμέναμε.
Η ιδέα ενός μικρότερου Land Cruiser δεν είναι καινούργια, όμως πλέον φαίνεται πως παίρνει τον δρόμο της υλοποίησης. Η Toyota σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό 4κίνητο, βασισμένο στο πρωτότυπο Compact Cruiser EV, το οποίο θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη. Με μήκος περίπου 4,4 μέτρα, θα τοποθετείται ανάμεσα στο Urban Cruiser και το C-HR, απευθυνόμενο σε όσους αναζητούν ένα πιο μικρό, ευέλικτο αλλά και ικανό τετρακίνητο αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε η γαλλική L’argus, το πλάνο της Toyota για την ευρωπαϊκή αγορά περιλαμβάνει την εξέλιξη ενός Land Cruiser με πλήρως ηλεκτρική μετάδοση. Δεν θα διαθέτει κινητήρες εσωτερικής καύσης ούτε υβριδικά συστήματα. Αντιθέτως, θα βασίζεται στην πλατφόρμα e-TNGA που χρησιμοποιείται ήδη σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας.
Το νέο Land Cruiser θα φέρει το σήμα «Made in Europe», καθώς θα παράγεται στο εργοστάσιο της Toyota στην πόλη Kolin της Τσεχίας, όπου ήδη κατασκευάζονται το Aygo X Cross και το Yaris. Στην ίδια μονάδα θα συναρμολογούνται και τα στοιχεία μπαταριών του μοντέλου, στο πλαίσιο μιας επένδυσης για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων.
Σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών, θα διατίθεται με διαφορετικά είδη μπαταριών, ανάλογα με την έκδοση. Η βασική έκδοση αναμένεται να χρησιμοποιεί τεχνολογία LFP, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις θα εξοπλίζονται με στοιχεία NMC, προσφέροντας αυτονομία που μπορεί να φτάσει έως και τα 600 χιλιόμετρα.
Παρά την εξωτερική του σχεδίαση που παραπέμπει σε παραδοσιακά 4×4, παραμένει ασαφές το κατά πόσο το νέο Land Cruiser θα προσφέρει πραγματικές δυνατότητες εκτός δρόμου. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν λεπτομέρειες για το σύστημα τετρακίνησης ή για ειδικά χαρακτηριστικά που θα ενίσχυαν την off-road συμπεριφορά.
Η παραγωγή του τοποθετείται χρονικά για το 2028, όμως η παρουσίασή του πιθανότατα θα γίνει νωρίτερα. Η Toyota επενδύει στρατηγικά σε αυτό το μοντέλο, θέλοντας να καλύψει το κενό που υπάρχει στην αγορά για ένα ηλεκτρικό, στιβαρό και ευρωπαϊκής παραγωγής τετρακίνητο αυτοκίνητο, με γνώμονα πάντα τις απαιτήσεις της επόμενης δεκαετίας.
