NEA

Τα κινέζικα αυτοκίνητα γίνονται στόχος ελέω κενών ασφαλείας

Μεγάλες ασφαλιστικές στο Ηνωμένο Βασίλειο κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις ελλείψεις προστασίας που παρουσιάζουν τα κινεζικά αυτοκίνητα, τα οποία έχουν γίνει πλέον αγαπημένος στόχος για οργανωμένα κυκλώματα κλοπών.

Η ταχεία διείσδυση των κινέζικων μαρκών στην ευρωπαϊκή αγορά συνοδεύεται από έναν απροσδόκητο κίνδυνο: την αδυναμία τους να ανταποκριθούν στις βασικές απαιτήσεις αντικλεπτικής προστασίας. Όπως αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε σε βρετανικά μέσα, πολλοί κατασκευαστές από την Κίνα δεν έχουν ενσωματώσει επαρκή μέτρα ασφαλείας στα αυτοκίνητά τους, καθιστώντας τα εύκολο στόχο για τους επίδοξους κλέφτες.

Το πρόβλημα εντοπίζεται σε σημεία που για τους Ευρωπαίους καταναλωτές θεωρούνται αυτονόητα: μηχανισμοί κλειδώματος, συναγερμοί και ακινητοποίηση του αυτοκινήτου σε περίπτωση παραβίασης. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου καταγράφεται μία κλοπή αυτοκινήτου κάθε τέσσερα λεπτά, τα κινέζικα αυτοκίνητα ανεβαίνουν επικίνδυνα ψηλά στη λίστα των στόχων.

Σύμφωνα με τις ασφαλιστικές, τα συστήματα κλειδώματος σε πολλά μοντέλα είναι κατασκευασμένα με πλαστικά εξαρτήματα, χωρίς καμία ουσιαστική αντίσταση σε παραβίαση. Ακόμα και οι βίδες των τροχών αφαιρούνται εύκολα με κοινά εργαλεία, ενώ λείπουν εντελώς βασικά στοιχεία όπως οι αλάρμ και οι immobilizer. Η απουσία αυτών των χαρακτηριστικών έχει οδηγήσει σε χιλιάδες αποζημιώσεις, πιέζοντας τις ασφαλιστικές να υιοθετήσουν νέα πρωτόκολλα για την έγκριση κάλυψης: εάν το αυτοκίνητο μπορεί να παραβιαστεί μέσα σε δύο λεπτά, δεν ασφαλίζεται.

Ο λόγος πίσω από αυτές τις ελλείψεις είναι διττός. Από τη μία, πρόκειται για στρατηγική μείωσης του κόστους παραγωγής. Από την άλλη, οι ίδιοι οι Κινέζοι κατασκευαστές δηλώνουν άγνοια για την έκταση του φαινομένου, καθώς στην εγχώρια αγορά της Κίνας οι κλοπές αυτοκινήτων είναι εξαιρετικά σπάνιες. Έτσι, δεν είχαν δοθεί ποτέ προτεραιότητα σε ενισχυμένα μέτρα προστασίας.

Κάποιες εταιρείες, όπως η BYD και η Xpeng, έχουν ήδη αναγνωρίσει το πρόβλημα. Η BYD έχει ξεκινήσει την τοποθέτηση ενισχυμένων κλειδαριών με μεταλλικές πλάκες στις πόρτες, ενώ η Xpeng προανήγγειλε λογισμικές αναβαθμίσεις για τη βελτίωση της ανίχνευσης παραβιάσεων.

Ωστόσο, αν δεν υπάρξει γενικευμένη αντίδραση από τις κινεζικές μάρκες, κινδυνεύουν να ξεπεράσουν ακόμη και το πιο «κλεμμένο» μοντέλο στο Ηνωμένο Βασίλειο – το Ford Fiesta, με πάνω από 4.000 κλοπές μέσα στο 2024. Παράλληλα, τα αυτοκίνητα αυτά καταλήγουν συχνά σε κοντέινερ με προορισμό χώρες όπως η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Κύπρος και η Τζαμάικα, χωρίς να εντοπίζονται λόγω έλλειψης ελέγχων.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!