Η Stellantis επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων της κινεζικής Leapmotor σε εργοστάσιό της στην Ισπανία – Στόχος η αποφυγή δασμών και η ενίσχυση της παρουσίας στην Ευρώπη.
Λίγο μετά την είδηση της Xpeng που θα κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Αυστρία έρχεται να επιβεβαιωθεί επίσημα από τον ίδιο τον CEO της Stellantis, Antonio Filosa, η φημολογία για την παραγωγή των Leapmotor σε ευρωπαϊκό έδαφος.
Συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κινεζικής Leapmotor, που έχουν κερδίσει έδαφος στην Ευρώπη χάρη στις χαμηλές τιμές τους, θα κατασκευάζονται σε εργοστάσιο του ομίλου στην Ισπανία. Όπως όλα δείχνουν, το εργοστάσιο που θα επιλεγεί είναι αυτό της Figueruelas, έξω από τη Σαραγόσα, όπου ήδη παράγονται μοντέλα του ομίλου Stellantis.
Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια περίοδο έντασης μεταξύ Ε.Ε. και Κίνας για τους δασμούς σε κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι οποίοι ξεπερνούν το 30%. Παρότι τα μοντέλα της Leapmotor προσφέρονται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, το κόστος εισαγωγής από την Κίνα καθιστούσε τη δραστηριότητα αυτή μη βιώσιμη μακροπρόθεσμα. Έτσι, η Stellantis αποφάσισε να περάσει στην τοπική παραγωγή, ώστε να αποφύγει τους επιπλέον φόρους και να αυξήσει την ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία.
Αν και δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη ποιο μοντέλο θα εγκαινιάσει τη γραμμή παραγωγής, όλες οι ενδείξεις δείχνουν το νέο Leapmotor B10, ένα μεσαίο ηλεκτρικό σεντάν που ήδη κυκλοφορεί στην Ισπανία και προορίζεται να ενισχύσει την ευρωπαϊκή γκάμα της εταιρείας. Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2026.
Παράλληλα, η Stellantis έχει ήδη ανακοινώσει συνεργασία με την CATL για την κατασκευή στοιχείων μπαταριών τύπου LFP στην ίδια περιοχή, γεγονός που ενισχύει το ενδεχόμενο να επιλεγεί τελικά η Σαραγόσα ως το βασικό κέντρο παραγωγής των Leapmotor στην Ευρώπη.
Στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, η Leapmotor παρουσίασε και το νέο B05, ένα συμπαγές μοντέλο που αναμένεται να λανσαριστεί το 2026 και να ανταγωνιστεί προσιτά ηλεκτρικά όπως τα MG4 και BYD Dolphin.
Παρά το μικρό της μέγεθος και τη σχετικά άγνωστη προέλευσή της, η Leapmotor κερδίζει έδαφος στην Ισπανία. Το T03, το μικρότερο και οικονομικότερο μοντέλο της, βρίσκεται ήδη στην κορυφή των ταξινομήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της χώρας, με 1.477 μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2025.
Η απόφαση για παραγωγή στην Ισπανία δίνει σαφές πλεονέκτημα στην Leapmotor στην ευρωπαϊκή αγορά και δείχνει πώς οι κινεζικές μάρκες αρχίζουν να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα που θέτει η Ε.Ε. για τη φορολόγηση και τη βιωσιμότητα της τοπικής παραγωγής.
