Από το 2028 η Peugeot θα ξεκινήσει τη διάθεση πλήρως υβριδικών μοντέλων με κινητήρα τρικύλινδρο 1.2 λίτρων και ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα στο κιβώτιο.
Η Stellantis επεκτείνει την εξηλεκτρισμένη της γκάμα, ετοιμάζοντας ένα νέο πλήρες υβριδικό σύστημα που βασίζεται στον γνώριμο τρικύλινδρο 1.2 PureTech κινητήρα βενζίνης. Το νέο σύστημα θα κάνει την εμφάνισή του από το 2028 και θα εξοπλίσει αρχικά τις επόμενες γενιές των Peugeot 308, 3008 και 5008.
Πρόκειται για μια στρατηγική επιλογή που έρχεται να καλύψει το κενό ανάμεσα στις υπάρχουσες mild hybrid εκδόσεις και στα plug-in υβριδικά, ενώ αντικαθιστά σταδιακά και τις εκδόσεις diesel.
Η επιλογή του συγκεκριμένου κινητήρα δεν είναι τυχαία. Αν και στο παρελθόν ο 1.2 PureTech είχε προκαλέσει προβλήματα αξιοπιστίας -κυρίως λόγω του ιμάντα χρονισμού σε λουτρό λαδιού– από το 2023 έχει αναβαθμιστεί πλήρως, υιοθετώντας πλέον καδένα χρονισμού.
Για την υβριδική εκδοχή, ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DT2, το οποίο έχει εξελιχθεί από την Punch Powertrain και ενσωματώνει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 21 kW. Η Stellantis απέκτησε πλήρως την Punch Powertrain στις αρχές του 2025, ενισχύοντας έτσι τον έλεγχο της αλυσίδας παραγωγής.
Το νέο υβριδικό σύστημα θα προσφέρει συνδυαστική ισχύ περίπου 180 ίππων, με αισθητά χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με τις υπάρχουσες εκδόσεις μόνο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η ηλεκτρική υποβοήθηση ενισχύει σημαντικά την απόδοση σε συνθήκες κυκλοφορίας πόλης, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων, στοιχείο κρίσιμο για την συμμόρφωση με τα επερχόμενα ευρωπαϊκά όρια.
Η Stellantis δίνει ιδιαίτερη σημασία και στην ευρωπαϊκή παραγωγή, καθώς ο κινητήρας θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Tychy της Πολωνίας, ενώ η παραγωγή του κιβωτίου DT2 έχει προγραμματιστεί για τα εργοστάσια Trémery (Γαλλία) και Mirafiori (Ιταλία). Η επιλογή να στηριχθεί η ευρωπαϊκή βιομηχανική βάση αποσκοπεί στη διατήρηση θέσεων εργασίας και στην ευελιξία παραγωγής ενόψει της ενεργειακής μετάβασης.
Αν και τα μοντέλα 208 και 2008 δεν θα αποκτήσουν υβριδική εκδοχή -καθώς η Stellantis έχει αποφασίσει να τα προσφέρει αποκλειστικά ως ηλεκτρικά από το 2027- το νέο σύστημα προβλέπεται να επεκταθεί σε ευρύτερο φάσμα μοντέλων του ομίλου. Πιθανά υποψήφια είναι και μοντέλα από τις μάρκες Opel, Citroën και Fiat, που μοιράζονται κοινές πλατφόρμες και κινητήρες.

