NEA

Η Porsche καθυστερεί τα ηλεκτρικά, ζημιά δισεκατομμυρίων στον Όμιλο VW

Η ζήτηση για πολυτελή ηλεκτρικά δεν ήρθε ποτέ, και η Porsche αναπροσαρμόζει την πορεία της, επηρεάζοντας ολόκληρο τον Όμιλο Volkswagen.

Η Volkswagen Group ανακοίνωσε ζημιά 5,1 δισ. ευρώ μετά από σημαντική αλλαγή πλάνου στην Porsche, η οποία αποφάσισε να καθυστερήσει τη μετάβασή της στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η εταιρεία παραδέχεται ότι η αγορά δεν ανταποκρίθηκε όπως είχε προβλεφθεί, ειδικά στην κατηγορία των πολυτελών EV.

Η νέα γενιά SUV που είχε παρουσιαστεί ως ηλεκτρική ναυαρχίδα της Porsche, θα προσφερθεί τελικά με θερμικά και plug-in υβριδικά σύνολα, ενώ η Cayenne και η Panamera θα συνεχίσουν με παραδοσιακούς κινητήρες τουλάχιστον μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030. Η αποκλειστική πλατφόρμα ηλεκτρικών μετατίθεται επίσης για αργότερα.

Ο Όλιβερ Μπλούμε, επικεφαλής τόσο της Volkswagen όσο και της Porsche, δήλωσε πως η αλλαγή στρατηγικής οφείλεται στη ραγδαία πτώση της ζήτησης: «Η αγορά πολυτελών EV έχει υποχωρήσει σημαντικά. Πλέον απαιτείται απόλυτη συγκέντρωση και δουλειά». Παρά την καθυστέρηση, η Porsche διαβεβαιώνει ότι δεν εγκαταλείπει τη μετάβαση, αλλά προσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα βάσει των συνθηκών.

Οι οικονομικές συνέπειες είναι ήδη ορατές. Η Porsche αναμένει λειτουργικό περιθώριο μόλις 2% για το 2025, πολύ χαμηλότερο από το 5-7% που είχε προβλέψει αρχικά, ενώ αυτή είναι η τέταρτη καθοδική αναθεώρηση των προβλέψεών της μέσα στο έτος. Ο Όμιλος VW ακολουθεί με νέες εκτιμήσεις για λειτουργικό περιθώριο στο 2-3%, από 5% προηγουμένως.

Ο αναλυτής της UBS, Πάτρικ Χούμελ, χαρακτήρισε ειρωνικά τα νέα περιθώρια ως «μη αποδεκτά για εταιρεία πολυτελείας». Παράλληλα, η μετοχή της Volkswagen βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά, η εταιρεία βγήκε από τον δείκτη DAX, ενώ ανακοίνωσε περικοπές 1.900 θέσεων εργασίας στη Γερμανία και ακύρωση του σχεδίου για εσωτερική παραγωγή στοιχείων μπαταριών.

Η κατάσταση επιβαρύνεται και από τους αμερικανικούς δασμούς ύψους 27,5% στις εισαγωγές, που εξακολουθούν να επηρεάζουν τις πωλήσεις. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ε.Ε. και ΗΠΑ για μείωση στο 15% βρίσκονται ακόμη σε εκκρεμότητα.

Η εικόνα για την Porsche είναι σαφής: η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποδείχθηκε πιο δύσκολη και ακριβή απ’ όσο είχε υπολογιστεί. Σε μια αγορά που δείχνει διστακτική απέναντι στα πολυτελή EV, η επιστροφή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης μοιάζει πλέον αναγκαία επιλογή.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!