Το 110 R Concept είναι μια σχεδιαστική μελέτη που αναβιώνει το θρυλικό coupé των ’70s με σύγχρονο ύφος, χωρίς όμως πρόθεση να περάσει στην παραγωγή.
Μπορεί σήμερα η Skoda να είναι γνωστή κυρίως για τα πρακτικά οικογενειακά της μοντέλα, όμως η ιστορία της περιλαμβάνει και πιο σπορ κατασκευές. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά ήταν το 110 R Coupé, το οποίο παρουσιάστηκε το 1970 και αποτέλεσε τη βάση για τα αγωνιστικά 200 RS και 130 RS.
Σήμερα, ο σχεδιαστής Richard Svec από την ομάδα ψηφιακής μοντελοποίησης της Skoda δημιούργησε ένα σύγχρονο concept με έμπνευση από το αρχικό 110 R. Το σχέδιο εντάσσεται στο εσωτερικό project «Icons Get a Makeover», όπου ιστορικά μοντέλα της Skoda αποκτούν νέα σχεδιαστική ταυτότητα μέσα από τη ματιά των σημερινών σχεδιαστών της μάρκας.
Ο Svec δεν ακολούθησε τον εύκολο δρόμο του ρετρό σχεδιασμού. Αντίθετα, βασίστηκε στη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία Solid Design της Skoda, διατηρώντας μόνο διακριτικές αναφορές στο αρχικό μοντέλο. Οι καθαρές επιφάνειες συνδυάζονται με μαύρες λεπτομέρειες στον εμπρός σπόιλερ, τα μαρσπιέ και τον πίσω διαχύτη.
Ένας αεραγωγός πίσω από το πλευρικό παράθυρο θυμίζει τον αντίστοιχο του παλιού 110 R, που έψυχε τον κινητήρα στο πίσω μέρος. Στο σύγχρονο concept, ο ρόλος του θα μπορούσε να είναι η ψύξη της μπαταρίας, αφού το μοντέλο φαντάζεται ως ηλεκτρικό.
Η αγωνιστική αισθητική ενισχύεται με φουσκωμένα φτερά, αεραγωγούς στο καπό, ζάντες με κεντρικό μπουλόνι και ενσωματωμένο roll cage. Οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί από μικρές κάμερες, ενώ οι προβολείς παραμένουν κρυμμένοι πίσω από καλύμματα που ανοίγουν μόνο όταν χρειάζεται.
Μπροστά, το φωτιζόμενο λογότυπο της Skoda πλαισιώνεται από κάθετα LED φώτα ημέρας, ενώ το ίδιο λογότυπο εμφανίζεται και πίσω, στο κέντρο της πίσω πόρτας, αλλά και πάνω στις αεροδυναμικές τάπες των τροχών.
Το αποτέλεσμα είναι ένα σύγχρονο coupé που ισορροπεί ανάμεσα στη σπορ αισθητική και τη φουτουριστική σχεδίαση. Απευθύνεται σε ένα νεανικό κοινό που ενδιαφέρεται για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, χωρίς όμως να θυσιάζει την καθημερινή χρήση.
Το αρχικό Skoda 110 R κατασκευάστηκε μεταξύ 1970 και 1980, βασιζόταν στο sedan 110 και διέθετε τετρακύλινδρο κινητήρα 1.107 κ.εκ. με απόδοση 62 ίππων. Η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 4 σχέσεων.
Με βάρος μόλις 880 κιλά και αεροδυναμική σχεδίαση, το μοντέλο έφτανε σε τελική ταχύτητα τα 145 χλμ./ώρα. Από τη βάση αυτή εξελίχθηκαν τα 200 RS και 130 RS, τα οποία έγραψαν τη δική τους ιστορία στους αγώνες.
Παρά την εντυπωσιακή του εμφάνιση, το 110 R Concept δεν προορίζεται για παραγωγή. Η Skoda ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται αποκλειστικά για σχεδιαστική μελέτη, χωρίς καμία δέσμευση ή πρόθεση εξέλιξης. Παρ’ όλα αυτά, δείχνει ότι η μάρκα έχει την ικανότητα και το σχεδιαστικό θάρρος να επιστρέψει στο χώρο των σπορ coupé, έστω και μόνο ως υπενθύμιση του πλούσιου παρελθόντος της.




