NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ο νέος κινητήρας M252 της Mercedes φέρνει αλλαγές σε όλη τη γκάμα

Η νέα CLA αποκτά έναν υβριδικό κινητήρα που δεν θυμίζει τίποτα από το παρελθόν και αποτελεί μόνο την αρχή για ένα ευρύτερο σχέδιο της Mercedes να αφήσει πίσω της τα ντίζελ.

Η Mercedes ετοιμάζεται να παρουσιάσει έναν νέο τετρακύλινδρο υβριδικό κινητήρα, ξεκινώντας από τη νέα γενιά της CLA, η οποία ήδη κατασκευάζεται αλλά καθυστέρησε την εμπορική της διάθεση ώστε να δοθεί προτεραιότητα στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Ωστόσο, αυτή η περίοδος αναμονής τελειώνει, καθώς η γερμανική εταιρεία σκοπεύει να ρίξει στην αγορά τον νέο κινητήρα μέσα στις επόμενες εβδομάδες, λίγο πριν το τέλος του 2025. Ο κινητήρας αυτός, με εσωτερική ονομασία M252, εξελίχθηκε με επένδυση δισεκατομμυρίων ευρώ και φιλοδοξεί να αντικαταστήσει σταδιακά τις υπάρχουσες λύσεις, ακόμα και τα ντίζελ.

Δεν έχει καμία σχέση με προηγούμενες συνεργασίες -όπως για παράδειγμα τους παλιότερους κινητήρες Renault- και συνδυάζει έναν θερμικό κινητήρα 1,5 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα 27 ίππων. Ο τελευταίος τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, με χωρητικότητα 1,3 kWh, και είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων.

Οι εκδόσεις ισχύος είναι τρεις: 136, 163 και 190 ίπποι, με την ισχυρότερη να διαθέτει τετρακίνηση 4MATIC, η οποία εμπλέκεται όταν χρειάζεται στον πίσω άξονα. Παρότι η Mercedes δεν έχει ανακοινώσει επίσημα τις καταναλώσεις, κάνει λόγο για επιδόσεις αντίστοιχες ενός υβριδικού τύπου PHEV, με μεγάλη αυτονομία και κατανάλωση αντίστοιχη ενός ντίζελ.

Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική, καθώς η Mercedes σχεδιάζει να μεταφέρει την τεχνολογία που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Volvo και την Geely και σε μεγαλύτερα σύνολα, όπως σε έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3,0 λίτρων. Ο στόχος είναι να διατηρηθεί η απόδοση χωρίς την επιπλέον πολυπλοκότητα και βάρος των plug-in υβριδικών μονάδων.

Προς το παρόν, ο νέος τετρακύλινδρος M252 θα λειτουργήσει ως «πιλότος». Αν πετύχει εμπορικά και τεχνολογικά, τότε η Mercedes θα δώσει το πράσινο φως και για την εξάπλωση της ίδιας τεχνολογίας και σε πιο ισχυρές εκδόσεις, αφήνοντας τα PHEV μόνο για τις κορυφαίες και πιο ακριβές εκδόσεις των μοντέλων της. Με τον τρόπο αυτό, θα πετύχει καλύτερη σχέση βάρους-αποδοτικότητας και θα παραμείνει εντός των αυστηρών ορίων της προδιαγραφής Euro 7.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!