NEAPINED

Citroen: Σχέδια για νέο 2CV και φθηνά ηλεκτρικά από του χρόνου

Σε μια εποχή που η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινείται σε αχαρτογράφητα νερά -με ισχυρή πίεση από τις κινεζικές μάρκες, αυστηρότερες ρυθμίσεις εκπομπών και ολοένα και υψηλότερες τιμές στα καινούργια αυτοκίνητα- η Citroën φαίνεται να ετοιμάζει στροφή στις ρίζες της.

Ο νέος επικεφαλής της μάρκας, Xavier Chardon, που ανέλαβε καθήκοντα τον Ιούνιο του 2025, δήλωσε ξεκάθαρα πως στόχος του είναι να επαναφέρει το πνεύμα του 2CV: ατομική μετακίνηση για όλους, με οικονομικό και προσιτό μέσο.

Μπορεί να μην υπάρχει ακόμη επίσημος σχεδιαστικός στόχος για την αναβίωση του μοντέλου με τη μορφή που είχε κάποτε, αλλά το DNA του -απλότητα, χρηστικότητα και οικονομία- θα μεταλαμπαδευτεί στα μελλοντικά αυτοκίνητα της Citroën. Ο ίδιος ο Chardon δήλωσε ότι «το 2CV ήταν η πρώτη εμπειρία πρόσβασης στην ελευθερία της μετακίνησης. Αυτή την ελευθερία πρέπει να την επαναπροσδιορίσουμε μεταξύ 2026 και 2030».

Η Citroën έχει ήδη πάρει αποστάσεις από τις πολυτελείς και τεχνολογικά υπερφορτωμένες προσεγγίσεις άλλων μαρκών. Αντί να κυνηγήσει premium εικόνα, επιλέγει να εστιάσει στα βασικά: προσβασιμότητα, τιμή, ευκολία συντήρησης. Η στρατηγική αυτή ενδέχεται να οδηγήσει στη δημιουργία ενός μικρού, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου -στα πρότυπα των ιαπωνικών kei cars- που θα είναι ελαφρύ, ευέλικτο και κατάλληλο για αστική και δευτερευόντως υπεραστική χρήση.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ήδη εξετάζει το ενδεχόμενο μιας νέας κατηγορίας «E-Cars» για ηλεκτρικά οχήματα περιορισμένων διαστάσεων και κόστους. Η Citroën βλέπει αυτή την πιθανή κατηγορία ως «φυσικό της έδαφος», με τον Xavier Chardon να δηλώνει ότι είναι μια ευκαιρία για την Ευρώπη να εκδημοκρατήσει ξανά το αυτοκίνητο.

Όπως σημειώνει, η ευρωπαϊκή αγορά δεν έχει ακόμη ανακάμψει από την κρίση της COVID-19 και έχει χάσει περίπου δύο εκατομμύρια πωλήσεις, καθώς πολλοί πολίτες δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο.

Η πρόθεση της Citroën να εστιάσει σε πιο οικονομικά και απλά οχήματα δεν είναι τυχαία. Το κόστος αγοράς νέου αυτοκινήτου έχει ανέβει σημαντικά τα τελευταία χρόνια, οδηγώντας πολλούς αγοραστές στην αγορά μεταχειρισμένων ή ακόμη και στην διατήρηση παλαιότερων αυτοκινήτων για περισσότερο χρόνο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ιδέα ενός σύγχρονου 2CV θα καλύψει ένα αυξανόμενο κενό.

Παρότι δεν έχουν δοθεί τεχνικές λεπτομέρειες ή συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, οι πρώτες δηλώσεις του νέου CEO φανερώνουν ότι κάτι αλλάζει στρατηγικά για τη Citroën. Δεν είναι μόνο η αναφορά στο 2CV ή στην προσιτή ηλεκτροκίνηση· είναι και η ξεκάθαρη τοποθέτηση για το ότι η μάρκα θέλει να ξαναγίνει «εργαλείο ελευθερίας» για τον μέσο Ευρωπαίο.

Στην πράξη, η Citroën δείχνει πρόθυμη να εστιάσει ξανά στην «καρδιά» της ευρωπαϊκής αγοράς, δηλαδή στα μικρά και συμπαγή αυτοκίνητα, με χαμηλό κόστος κτήσης, απλές λύσεις και ευρωπαϊκή παραγωγή. Ενδεχομένως να δούμε ένα μικρό, λειτουργικό και ηλεκτρικό «2CV του 21ου αιώνα», όχι ως αντίγραφο, αλλά ως σύγχρονη απάντηση σε πραγματικές ανάγκες.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!