Χάρη σε μία σειρά από στοχευμένες βελτιώσεις, το ανανεωμένο Opel Mokka καθίσταται πιο ανταγωνιστικό και σίγουρα ικανό να κοιτάξει στα μάτια οποιονδήποτε ανταγωνιστή.
Για μία κατηγορία που αποτελεί την πιο εμπορική και πιο ανταγωνιστική ταυτόχρονα στην Ελληνική αγορά, θα λέγαμε πως η Opel έχει κυριολεκτικά κατεβάσει το ισχυρότερο χαρτί της.
Ένα B-SUV μοντέλο το οποίο προκάλεσε αρκετά χαμόγελα με την εμφάνισή του -το 2022- και πρόσφατα ανανεώθηκε στα σημεία ώστε να γίνει ακόμα καλύτερο.
Σε ό,τι αφορά στην εξωτερική του εμφάνιση οι όποιες αλλαγές περιορίστηκαν στα βασικά. Μία επανασχεδιασμένη μάσκα με το νέο λογότυπο της Opel, ανανεωμένα φωτιστικά σώματα, εμπρός και πίσω, καθώς και ορισμένες διαφοροποιήσεις στους προφυλακτήρες.
Και η αλήθεια πως δεν χρειαζόταν κάτι παραπάνω, μιας που το Mokka ήταν αυτό που εισήγαγε πρώτο τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας, παραμένοντας φρέσκο και «up-to-date».
Στο εσωτερικό, από την άλλη, συναντάμε περισσότερες αλλαγές. Αυτό που τραβάει πρώτο τα βλέμματα είναι η υιοθέτηση των δύο οθονών 10” οι οποίες βασίζονται στο επόμενης γενιάς Snapdragon Cockpit Platform της Qualcomm Technologies.
Οι συγκεκριμένες προσφέρουν ανανεωμένα γραφικά και μπορούν να παραμετροποιηθούν στα δεδομένα του χρήστη.
Ταυτόχρονα, αντιδρούν στο «Hey Opel», λειτουργώντας με φωνητικές εντολές, ενσωματώνουν τεχνολογίες ΑΙ μέσω της εφαρμογής ChatGPT2, αναβαθμίζουν το λειτουργικό τους over-the-air και, φυσικά, προσφέρουν αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας με κινητές συσκευές.
Ως feedback θα πούμε πως μας άρεσε και μάλιστα η εμπειρία δείχνει πιο ισορροπημένη, σε σχέση με το νέο Grandland που οδηγήσαμε πρόσφατα, το οποίο μάλιστα διέθετε μεγαλύτερες οθόνες.
Συνεχίζοντας με τις αλλαγές, επανασχεδιασμένο είναι και το τιμόνι, που παραμένει flat bottom και πλέον ελαφρά flat top. Με τον τρόπο αυτό κερδίζει κάτι σε κομψότητα και επιπρόσθετα χρησιμοποιεί καλύτερης ποιότητας διακόπτες, πράγμα που θα εκτιμήσει όποιος καθίσει στη θέση του οδηγού.
Κατά τα άλλα, παρατηρούμε λεπτομέρειες όπως το ανάγλυφο «Mokka» στη βάση της κεντρικής κονσόλας αλλά και στα ανακυκλωμένα υλικά που χρησιμοποιούνται εντός, στα πλαίσια της πράσινης μετάβασης της φίρμας.
Καθότι δεν μιλάμε για κάποια νέα γενιά, το Mokka παραμένει στα ίδια επίπεδα ευρυχωρίας, με την καμπίνα του να φιλοξενεί απροβλημάτιστα 4 ενηλίκους, με έναν πέμπτο να μην είναι απαγορευτικός.
Αντίστοιχα, το διαμέρισμα αποσκευών των 350 λίτρων θεωρείται επαρκές, για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Εκεί που αξίζει πραγματικά να εστιάσει κανείς, είναι στην απόδοση του κινητήρα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έκρυβε στα σπλάχνα του το βασικό μοτέρ της γκάμας, ήτοι το τρικύλινδρο 1.2 Turbo, το οποίο αποδίδει πλέον 136 PS και 230 Nm ροπής.
Αυτό, παρά την απουσία κάθε είδους υβριδικής τεχνολογίας, καταφέρνει να διατηρεί την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα. Από χαμηλά δείχνει εύστροφο, όσο όμως παίρνει να γεμίζει, τόσο σε εκπλήσσει ευχάριστα, σαν να πρόκειται για ένα κινητήρα μεγαλύτερης ισχύος.
Σε αυτό ίσως να βοηθάει και το γεγονός πως οι πρώτες σχέσεις του κιβωτίου είναι οριακά κοντύτερες από το συνηθισμένο.
Ακόμα όμως και έτσι, αυτό δεν είναι κακό. Ίσα-ίσα που σε προκαλεί να ξεκινήσεις πιο γρήγορα στο φανάρι, να κινηθείς σβέλτα και γενικά να μη νιώθεις πως οδηγείς ένα αδιάφορο αυτοκίνητο.
Λίγη πλάτη σε αυτό βάζουν και οι αναρτήσεις. Ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις σε σχέση με την προ-facelift εποχή δεν διαπιστώσαμε. Διατηρούν μία ελαφρά σφιχτή αίσθηση, με περιορισμένες κλήσεις στις στροφές, χωρίς όμως να υστερούν σε θέματα ποιότητας κύλισης.
Η απόσβεση είναι ικανοποιητική, αν και η κατακόρυφη μετατόπιση του αμαξώματος, περνώντας από εγκάρσιες ανωμαλίες, θα μπορούσε να είναι κατά τι πιο περιορισμένη.
Τώρα στο δια ταύτα, στεκόμενοι στη θέση του υποψηφίου αγοραστή, εύκολα θα κατατάσσαμε το ανανεωμένο Mokka στο Top 3 της κατηγορίας.
Είναι ζωντανό -ένα από τα πιο συμμετοχικά B-SUV στην οδήγηση- όμορφο εμφανισιακά, διαθέτει όλα τα απαραίτητα από άποψης εξοπλισμού και παράλληλα έρχεται με μία δελεαστική τιμή, που ξεκινάει από τα 22.400€.
Οπότε ναι, αν αναζητάτε καινούριο αυτοκίνητο σε αυτά τα «κυβικά», αξίζει να του ρίξετε μία ματιά.
| Opel Mokka 1.2 Turbo 136 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
|---|---|---|---|---|
| ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
| Κυβισμός | 1.199 cc | |||
| Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 90,5 mm | |||
| Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος | |||
| Ισχύς | 100 kW (136 PS) / 5.500 rpm | |||
| Ροπή | 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750 rpm | |||
| Τροφοδοσία | Υπερτροφοδοτούμενος με turbo μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό | |||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
| 0-100 km/h | 8,9 sec | |||
| Τελική ταχύτητα | 208 km/h | |||
| ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
| Μέση δοκιμής | 6,7 lt/100 km | |||
| Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) | 5,6 lt/100 km | |||
| Ρεζερβουάρ | 44 lt | |||
| Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 656 km | |||
| ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
| Προδιαγραφή | Euro 6d | |||
| Εκπομπή CO2 | 127 g/km (WTLP) | |||
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
| Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
| Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
| ΦΡΕΝΑ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
| ΤΡΟΧΟΙ | ||||
| Τύπος ελαστικών, διάσταση | Goodyear Efficient Grip 2, 215/60 R17 | |||
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
| Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
| ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
| Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.150 x 1.787 x 1.535 mm | |||
| Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.548 / 1.548 mm | |||
| Μεταξόνιο | 2.557 mm | |||
| Χώρος αποσκευών | 350 – 1.105 lt | |||
| Απόβαρο | 1.294 kg | |||
| Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.400€ | ||||











