PINEDΑΓΩΝΕΣ

WRC Κεντρικής Ευρώπης: Επικράτηση Rovanpera και πρωτάθλημα για την Toyota

Ο Kalle Rovanpera πήρε μια πειστική νίκη στην άσφαλτο και κράτησε ανοιχτή τη μάχη για το πρωτάθλημα οδηγών, ενώ η Toyota κατέκτησε τον πέμπτο συνεχόμενο τίτλο στους κατασκευαστές.

Ο Kalle Rovanpera κέρδισε με άνεση το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης και πρόσθεσε την 18η νίκη στην καριέρα του, σε ένα τριήμερο που είχε τα πάντα: μάχες στην άσφαλτο, ατυχήματα, ανατροπές και καθοριστικά βαθμολογικά αποτελέσματα για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.

Ο Φινλανδός, λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση ότι αποχωρεί από το WRC στο τέλος της χρονιάς για να δοκιμάσει την τύχη του σε μονοθέσια, έδειξε γιατί θεωρείται ένας από τους κορυφαίους οδηγούς της εποχής του.

Με τον συνοδηγό του Jonne Halttunen, ο Rovanpera κυριάρχησε σε 17 ειδικές διαδρομές που διεξήχθησαν σε Τσεχία, Γερμανία και Αυστρία, και τερμάτισε με διαφορά 43,7 δευτερολέπτων από τον Elfyn Evans, ο οποίος με τη σειρά του ανέκτησε την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα οδηγών.

Ο Ott Tanak ολοκλήρωσε το βάθρο για τη Hyundai, αλλά έχασε τη δεύτερη θέση στην τελική ειδική διαδρομή (Power Stage) για μόλις 5,6 δευτερόλεπτα.

Η Toyota εξασφάλισε τον πέμπτο συνεχόμενο τίτλο κατασκευαστών και τον ένατο συνολικά, πλησιάζοντας πλέον τη Lancia που έχει το ρεκόρ με δέκα. Η κυριαρχία της ιαπωνικής ομάδας επιβεβαιώθηκε και από την παρουσία τεσσάρων αυτοκινήτων της στην πρώτη πεντάδα.

Το ράλι ξεκίνησε με τον Sebastien Ogier να προηγείται οριακά του Rovanpera, σε μια μεταξύ τους μάχη που ξεχώρισε από τις πρώτες ειδικές. Οι δυο τους ξέφυγαν από τον ανταγωνισμό ήδη από την Πέμπτη και την Παρασκευή, με τον Ogier να προηγείται κατά 0,6 δευτερόλεπτα στο τέλος της πρώτης ημέρας.

Ωστόσο, όλα άλλαξαν στην ειδική διαδρομή Keply (μήκους 21,95 χλμ), όταν ένα «κρυφό» κλατάρισμα στον πίσω τροχό οδήγησε τον Ogier σε έξοδο με υψηλή ταχύτητα και πρόσκρουση σε δέντρο. Ήταν η πρώτη εγκατάλειψή του για φέτος και ένα πλήγμα στις ελπίδες του για τον τίτλο.

Η έξοδος του Ogier έδωσε προβάδισμα 36,3 δευτερολέπτων στον Rovanpera ενόψει της Κυριακής. Παρότι ο Ogier επανήλθε με τους κανονισμούς Super Rally και κατάφερε να κερδίσει όλους τους διαθέσιμους βαθμούς της Κυριακής, ο Rovanpera πήρε συνολικά 31 βαθμούς και μείωσε τη διαφορά στο πρωτάθλημα, όπου πλέον όλα είναι ανοιχτά δύο αγώνες πριν το φινάλε.

Ο Elfyn Evans δυσκολεύτηκε να βρει ρυθμό σε σχέση με τους ομόσταυλούς του, ειδικά την Παρασκευή όταν τιμωρήθηκε με πέντε δευτερόλεπτα για χτύπημα σε δεμάτι από άχυρο. Παρ’ όλα αυτά, ανέκαμψε και βρέθηκε στην τρίτη θέση, πριν εμπλακεί σε μάχη με τον Tanak το Σάββατο.

Ο Εσθονός της Hyundai κατάφερε να τον περάσει και κράτησε μια διαφορά 8,4 δευτερολέπτων μέχρι την Κυριακή, όμως προβλήματα υποστροφής και μια έξοδος στην ειδική 17 τον έριξαν στην τρίτη θέση. Έτσι, ο Evans πήρε τη δεύτερη και ανέβηκε ξανά στην κορυφή της βαθμολογίας, με διαφορά 13 βαθμών από Rovanpera και Ogier.

Ο Takamoto Katsuta με την τρίτη Toyota κατέκτησε δύο ειδικές διαδρομές και τερμάτισε τέταρτος, μπροστά από τον Adrien Fourmaux, ο οποίος με τη σειρά του ανέβηκε προσωρινά στην τρίτη θέση πριν χάσει ρυθμό με το αναβαθμισμένο i20 N. Ο Thierry Neuville είχε έναν δύσκολο αγώνα, με ποινή πάνω από ένα λεπτό από νωρίς λόγω κλαταρίσματος, πριν τρακάρει άσχημα σε γέφυρα την Κυριακή. Το πλήρωμα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για προληπτικούς ελέγχους και εγκατέλειψε.

Ο Sami Pajari είχε καθαρό αγώνα και τερμάτισε έκτος, μπροστά από τον Josh McErlean της M-Sport-Ford που ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του. Ο ομόσταυλός του Gregoire Munster εγκατέλειψε την Παρασκευή μετά από ζημιά στην πίσω ανάρτηση στην ίδια στροφή που είχε το κλατάρισμα ο Neuville και συνέχισε με Super Rally.

Στην κατηγορία WRC2, ο Oliver Solberg ήταν ταχύτερος αλλά δεν βαθμολογήθηκε ως ήδη πρωταθλητής. Την επίσημη νίκη πήρε ο Τσέχος Jan Cerny μετά από προβλήματα για τους Gryazin, Rossel και Cachon.

Το πρωτάθλημα οδηγών παραμένει ανοιχτό, με τον Evans να έχει 13 βαθμούς διαφορά από τους Rovanpera και Ogier, και τον Tanak πλέον να είναι μακριά στη βαθμολογία. Οι επόμενοι δύο αγώνες θα κρίνουν τα πάντα σε μια από τις πιο αμφίρροπες χρονιές του WRC τα τελευταία χρόνια.

Παρακάτω η κατάταξη στο ράλι Κεντρικής Ευρώπης. Επόμενο στην Ιαπωνία (06-09 Νοεμβρίου), δείτε εδώ τη βαθμολογία του πρωταθλήματος.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!