Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Ford πούλησε ένα αυτοκίνητο από τη δική της ιστορική συλλογή, ανοίγοντας τον δρόμο για περαιτέρω αξιοποίηση του θρυλικού της στόλου με σκοπό τη διατήρηση της κληρονομιάς της.
Η Ford αποφάσισε να βγάλει στο «σφυρί» ένα από τα πιο χαρακτηριστικά μοντέλα της Heritage Fleet: ένα Ford GT του 2006 στην εμβληματική απόχρωση Gulf-Oil, συνδυασμό των χρωμάτων «Heritage Blue» και «Eric Orange».
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι το νούμερο 3 από τα 343 GT Heritage Edition που κατασκευάστηκαν, και για 19 χρόνια αποτελούσε ιδιοκτησία της ίδιας της Ford.
Πωλήθηκε από τον οίκο Barrett-Jackson για μη ανακοινωθέν ποσό, το οποίο θα διατεθεί αποκλειστικά για τη συντήρηση και αποκατάσταση άλλων μοντέλων της συλλογής.
Η Heritage Fleet της Ford αριθμεί περίπου 500 αυτοκίνητα, τα περισσότερα από τα οποία δεν κυκλοφορούν στο δρόμο αλλά προβάλλονται σε εκθέσεις, ιστορικά αφιερώματα ή εμφανίσεις του εργοστασίου.
Η απόφαση να πουληθεί το GT σηματοδοτεί μια νέα στρατηγική διαχείρισης της συλλογής, η οποία παραπέμπει στη λογική που υιοθέτησε η Mercedes-Benz το 2023, όταν διέθεσε το μοναδικό 300 SLR Uhlenhaut Coupé έναντι 135 εκατομμυρίων ευρώ. Ποσό-ρεκόρ, στην ιστορία του αυτοκινήτου.
Το Ford GT που άλλαξε χέρια αποτελεί αυθεντικό δείγμα της αναβίωσης του αγωνιστικού GT40 των ’60s.
Η έκδοση Heritage ήταν διαθέσιμη αποκλειστικά το 2006 και αποτελούσε ένα φόρο τιμής στις νίκες της Ford στο Le Mans, με τον θρυλικό συνδυασμό των χρωμάτων που φορούσε το GT40 Mk I της ομάδας John Wyer (με νίκες το 1968 και 1969).
Από τα συνολικά 4.038 Ford GT που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2004 και 2006, μόνο 343 παραγγέλθηκαν ως Heritage Edition, καθιστώντας την εξαιρετικά σπάνια.
Το αμερικανικό supercar εξοπλίζεται με V8 κινητήρα 5,4 λίτρων με μηχανικό υπερσυμπιεστή, αποδίδοντας 550 ίππους και 680 Nm ροπής.
Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, προσφέροντας επιδόσεις που το κατατάσσουν ανάμεσα στα κορυφαία της εποχής του: επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα άνω των 330 χλμ./ώρα.
Το συγκεκριμένο GT μετρά μόλις 13.574 χιλιόμετρα στο οδόμετρο, ενώ η χρήση του περιορίστηκε κυρίως σε φωτογραφίσεις και προβολές της μάρκας.
Πέρα από τα δύο ήσσονος σημασίας περιστατικά στις αρχές της πορείας του (μια ελαφρά σύγκρουση και μια εκτός δρόμου έξοδος), το αυτοκίνητο συντηρήθηκε προσεκτικά από τη Ford και συνοδεύεται από πλήρη τεκμηρίωση της ιστορίας του.
Αυτός είναι και ο λόγος που προσελκύει έντονο ενδιαφέρον από συλλέκτες, όχι μόνο για την εμφάνισή του, αλλά και για τη γνησιότητά του ως εργοστασιακό μοντέλο με γνωστή και πιστοποιημένη προέλευση.
Το Ford GT Heritage Edition είναι πολλά περισσότερα από ένα όμορφο αυτοκίνητο. Αντιπροσωπεύει μια μηχανολογική προσέγγιση που γεφυρώνει την παράδοση με τη σύγχρονη τεχνολογία. Ακριβώς γι’ αυτό, οι εκδόσεις Heritage θεωρούνται ήδη από τις πιο εμβληματικές της γενιάς τους.
Η απόφαση της Ford να πουλήσει αυτό το αυτοκίνητο δεν αφορά μόνο την οικονομική πλευρά – είναι ένα μήνυμα ότι η ιστορική κληρονομιά μπορεί να χρηματοδοτήσει τη διατήρησή της, αντί να παραμένει σταθμευμένη σε ένα γκαράζ.
Η Ford δεν αποκλείει την πώληση και άλλων μοντέλων από τη συλλογή της στο μέλλον. Αν αυτό σηματοδοτεί μια νέα προσέγγιση στη διαχείριση της αυτοκινητικής κληρονομιάς, μένει να φανεί. Προς το παρόν, το συγκεκριμένο GT αλλάζει χέρια, αλλά συνεχίζει να αφηγείται την ιστορία του, αυτή τη φορά μέσα από το γκαράζ κάποιου συλλέκτη.





