Νέα πατέντα από τη γερμανική εταιρεία αποκαλύπτει ένα τολμηρό σχέδιο κινητήρα με 9 έως 18 κυλίνδρους και τρία τούρμπο, σε μια εποχή που όλοι κοιτούν προς τον ηλεκτρισμό.
Το σχετικό έγγραφο πατέντας δίνει μια ενδιαφέρουσα εικόνα για την κατεύθυνση που ίσως ακολουθήσει η γερμανική εταιρεία, η οποία δείχνει να μην εγκαταλείπει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ειδικά αν αυτοί «καίνε» συνθετική βενζίνη.
Σύμφωνα με το περιεχόμενο της πατέντας, ο κινητήρας μπορεί να έχει 9, 15 ή 18 κυλίνδρους, οργανωμένους σε τρεις σειρές κυλίνδρων με 3, 5 ή 6 κυλίνδρους αντίστοιχα ανά σκέλος.
Και οι τρεις σειρές ενώνονται σε κοινό στρόφαλο, σχηματίζοντας μια πραγματική W-διάταξη. Κάτι που δεν συμβαίνει στους σημερινούς κινητήρες τύπου W, όπως για παράδειγμα στον W16 της Bugatti, που αποτελείται ουσιαστικά από δύο στενούς V8 σε ενιαίο μπλοκ.
Η Porsche αναφέρει ότι το συγκεκριμένο layout προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα. Καθώς η εισαγωγή του αέρα γίνεται από την κορυφή των κυλίνδρων, αποφεύγεται η θέρμανση του φρέσκου αέρα από τα καυσαέρια.
Η εξαγωγή τοποθετείται χαμηλά, ανάμεσα και κάτω από τις σειρές κυλίνδρων, δημιουργώντας σαφή διαχωρισμό ανάμεσα στην ψυχρή και τη θερμή πλευρά του κινητήρα. Αυτό μειώνει τις απώλειες λόγω θερμικής μετάδοσης και συμβάλλει στην επίτευξη μεγαλύτερης απόδοσης, χωρίς να αυξάνεται απαραίτητα ο κυβισμός.
Η σχεδίαση περιλαμβάνει δυνατότητα για ένα τούρμπο ανά σκέλος κυλίνδρων, κάτι που σημαίνει ότι στην πλήρη εκδοχή των 18 κυλίνδρων, ο κινητήρας μπορεί να συνδυάζεται με τρία τούρμπο. Παρότι πρόκειται για ένα αρκετά περίπλοκο σύστημα, η Porsche επισημαίνει πως, χάρη στη γεωμετρία του, το συνολικό μήκος του μπλοκ μπορεί να διατηρηθεί σε επίπεδα αντίστοιχα ενός εξακύλινδρου εν σειρά.
Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα, όπως κυβισμός ή ισχύς, ούτε επιβεβαίωση για το αν θα περάσει στην παραγωγή. Είναι άλλωστε σύνηθες οι κατασκευαστές να κατοχυρώνουν πατέντες για λόγους προστασίας πνευματικής ιδιοκτησίας, χωρίς να σχεδιάζουν απαραίτητα να υλοποιήσουν το σχέδιο.
Ωστόσο, η χρονική στιγμή δεν είναι αδιάφορη. Η Porsche έχει δηλώσει ότι επανεξετάζει την πλήρη εξηλεκτρισμένη στρατηγική της, καθώς νέα μοντέλα –όπως η επερχόμενη πολυτελής SUV της εταιρείας– θα παρουσιαστούν τελικά ως υβριδικά και όχι αμιγώς ηλεκτρικά. Παράλληλα, έχει επιβεβαιώσει ότι η επόμενη γενιά της σειράς 718 θα διατηρήσει θερμικούς κινητήρες.
Έτσι, ένας κινητήρας σαν τον W18 –όσο εξωφρενικός κι αν ακούγεται– δεν φαντάζει τόσο απίθανος στο πλαίσιο ενός μελλοντικού hypercar, ίσως ενός διαδόχου της 918 Spyder. Για την ώρα, πρόκειται απλώς για ένα σχέδιο. Αλλά σίγουρα δείχνει ότι η Porsche δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη στους θερμικούς κινητήρες.


