Η Toyota παρουσίασε επίσημα στην Ιαπωνία το νέο Century V12 Coupe, ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο που σηματοδοτεί την ίδρυση της νέας, υπερπολυτελούς μάρκας Century και φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον 12κύλινδρο κινητήρα.
Η Toyota αποκάλυψε επίσημα στην Ιαπωνία το νέο Century V12 Coupé, ένα πρωτότυπο που συνοδεύεται από τη δημιουργία της μάρκας Century ως ξεχωριστής «υπερπολυτελούς» πρότασης.
Το εν λόγω μεγάλο κουπέ έρχεται να προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα μοντέλα της Century -μία λιμουζίνα και ένα μεγάλο SUV- αποτελώντας το τρίτο μέλος της νέας οικογένειας.
Σε αντίθεση με την Lexus, η Century θα τοποθετηθεί ακόμη ψηλότερα στην γκάμα της Toyota και θα απευθυνθεί στο παγκόσμιο κοινό, ξεφεύγοντας για πρώτη φορά από τα στενά όρια της ιαπωνικής αγοράς.
Το στοιχείο που προκαλεί τη μεγαλύτερη έκπληξη είναι η ανακοίνωση πως κάτω από το καπό του πρωτοτύπου βρίσκεται ένας V12 κινητήρας. Σε μια εποχή εξηλεκτρισμένων επιλογών και μικρότερων κινητήρων, η επιστροφή ενός 12κύλινδρου μοιάζει με κίνηση ενάντια στο ρεύμα.
Ο τελευταίος κινητήρας V12 που έχει εξελίξει η Toyota ήταν ο 1GZ-FE, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε για δύο δεκαετίες στη δεύτερη γενιά του Century και απέδιδε έως και 312 ίππους από 5 λίτρα, χωρίς υπερτροφοδότηση.
Αν και η ιαπωνική εταιρεία δεν αποκάλυψε τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου κουπέ, είναι λογικό να περιμένει κανείς υψηλότερη απόδοση και πιθανή υποβοήθηση από υβριδική τεχνολογία ή υπερτροφοδότηση, ιδίως αν το μοντέλο στοχεύει σε ανταγωνιστές όπως η Bentley Continental GT.
Αισθητικά, το νέο Century Coupé διαφέρει έντονα από τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς. Η σχεδίαση του πίσω μέρους είναι ιδιαίτερα ασυνήθιστη, αφού δεν υπάρχει πίσω παρμπρίζ και η δομή καλύπτεται πλήρως, χωρίς εμφανή C- ή D- κολώνα.
Το εσωτερικό δείχνει πλήρως εξελιγμένο, θυμίζοντας έτοιμο μοντέλο παραγωγής, με δύο ανεξάρτητα καθίσματα στη δεύτερη σειρά και γενναιόδωρους χώρους – κάτι σπάνιο για κουπέ κατηγορίας.
Η Toyota δεν έχει δώσει πληροφορίες για διαστάσεις, τεχνικά χαρακτηριστικά ή πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας. Ωστόσο, από την ποιότητα κατασκευής και την πληρότητα του εσωτερικού, είναι εύλογο να υποθέσει κανείς ότι το μοντέλο βρίσκεται κοντά στην παραγωγή.
Με το Century Coupé, η Toyota κάνει σαφές ότι δεν αρκείται πια στην παρουσία της Lexus για να καλύψει τις πολυτελείς της φιλοδοξίες. Στοχεύει να ανέβει επίπεδο, να ανταγωνιστεί ευθέως τις ευρωπαϊκές προτάσεις υψηλής πολυτέλειας και να καθιερώσει τη Century ως παγκόσμια μάρκα. Το γεγονός ότι επιλέγει έναν 12κύλινδρο για να το πετύχει αυτό, λέει πολλά για τη φιλοσοφία που θέλει να ακολουθήσει. Τουλάχιστον, στην Ιαπωνία.



