NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ρεκόρ από κινεζικό βενζινοκινητήρα με 48% θερμική απόδοση


Κινεζικά μοντέλα, όπως της Omoda & Jaecoo, θα έχουν κάτω από το καπό τους ένα νέο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα που υπόσχεται θερμική απόδοση 48%, ξεπερνώντας ακόμη και τα πιο σύγχρονα diesel σε απόδοση και κατανάλωση.

Ο Όμιλος της Chery (στην οποία εντάσσεται και η Omoda & Jaecoo) φαίνεται αποφασισμένη να επενδύσει όχι μόνο στον εξηλεκτρισμό, αλλά και στη βελτιστοποίηση των θερμικών κινητήρων, ειδικά όσων συνδυάζονται με υβριδικά συστήματα.

Στο πρόσφατο συνέδριο «Chery International User Summit» στην πόλη Wuhu της Κίνας, παρουσιάστηκε ένα νέο μοτέρ βενζίνης που σύμφωνα με την εταιρεία φτάνει σε θερμική απόδοση 48%, ξεπερνώντας κάθε υπάρχοντα κινητήρα της κατηγορίας.

Για να γίνει αντιληπτή η σημασία αυτού του αριθμού, αξίζει να αναφερθεί ότι οι περισσότεροι σύγχρονοι βενζινοκινητήρες έχουν θερμική απόδοση γύρω στο 40%, ενώ ο προηγμένος τρικύλινδρος ZR15DDTe της Nissan βρίσκεται στο 42%.

Η Chery υποστηρίζει ότι κάθε πρόσθετη ποσοστιαία μονάδα αποδοτικότητας σημαίνει περίπου 2,5% λιγότερη κατανάλωση και αντίστοιχα μειωμένες εκπομπές CO₂. Με βάση αυτό, η νέα μονάδα της Chery προσεγγίζει πλέον την αποδοτικότητα των σύγχρονων diesel.

Για να φτάσει στα νούμερα αυτά, ο κινητήρας λειτουργεί με ασυνήθιστα υψηλή σχέση συμπίεσης 26:1, τιμή που μέχρι τώρα συναντάμε σχεδόν αποκλειστικά σε diesel. Σε αντίθεση όμως με αυτούς, η μονάδα της Chery φαίνεται να διαθέτει μπουζί, κάτι που υποδεικνύει μια διαφορετική διαδικασία καύσης από την αυτανάφλεξη των πετρελαιοκινητήρων.

Υπάρχει πάντως τεχνολογικό υπόβαθρο και από άλλους κατασκευαστές, όπως η Mazda με το σύστημα Skyactiv-X ή η Mercedes στο ερευνητικό πρωτότυπο F700, όπου δοκιμάστηκαν αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοτέρ με ιδιαίτερα υψηλή συμπίεση.

Ένα ακόμη βασικό στοιχείο του νέου κινητήρα είναι η χρήση ενός σύνθετου μοχλικού συστήματος που ελέγχουν με μεγαλύτερη ακρίβεια την κίνηση του εμβόλου. Σκοπός είναι να περιοριστούν οι πλευρικές δυνάμεις στο πιστόνι και άρα οι τριβές, μειώνοντας τις απώλειες ενέργειας και αυξάνοντας τη μηχανική απόδοση.

Η Chery έχει επίσης επανασχεδιάσει το σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR), με ποσοστό επιστροφής στο 35%, και έχει δώσει έμφαση στη θερμική μόνωση των θαλάμων καύσης, μειώνοντας τις απώλειες θερμότητας και αυξάνοντας την ενεργειακή απόδοση σε κάθε κύκλο καύσης.

Το σύστημα λειτουργεί πιθανότατα με κύκλο Miller (Atkinson όταν δεν υπάρχει turbo), δηλαδή με βελτιστοποιημένη διαδικασία καύσης που επιμηκύνει τη φάση εκτόνωσης και μειώνει τις απώλειες λόγω περιορισμού της ροής αέρα.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία βασίζεται σε υπάρχοντες κινητήρες της Chery που ήδη χρησιμοποιούνται σε μοντέλα των θυγατρικών της Omoda και Jaecoo. Ο υπάρχων 1.5 TDGI αποδίδει σήμερα 44,5% θερμική απόδοση και χρησιμοποιείται στο Jaecoo 7 Super Hybrid, ένα SUV που ήδη κυκλοφορεί σε ευρωπαϊκές αγορές και αναμένεται και στη Γερμανία.

Η περίπτωση της Chery δείχνει ότι οι θερμικοί κινητήρες δεν έχουν ακόμη τελειώσει την πορεία τους. Αντίθετα, με τη στήριξη της υβριδικής τεχνολογίας και την εξέλιξη σε επίπεδο μηχανικής, μπορούν να προσφέρουν ακόμη πιο αποδοτικές λύσεις με χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές, σε συνδυασμό με την απλότητα και την ευκολία ανεφοδιασμού που προσφέρει η βενζίνη.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!