NEA

Volvo: Τα υβριδικά θα παραμείνουν στην γκάμα μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 2030

Η Volvo προχωρά στην εξέλιξη δεύτερης γενιάς plug-in υβριδικών μοντέλων, παρατείνοντας την παρουσία θερμικών κινητήρων για τουλάχιστον μία ακόμη δεκαετία.

Η Volvo φαίνεται να αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, παραδεχόμενη ότι η παγκόσμια ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) παραμένει ανομοιογενής. Ο επικεφαλής της σουηδικής εταιρείας, Hakan Samuelsson, δηλώνει ότι τα plug-in υβριδικά θα συνεχίσουν να έχουν ρόλο στην γκάμα της Volvo τουλάχιστον μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 2030.

Αυτή η κατεύθυνση συνιστά στροφή σε σχέση με τον αρχικό στόχο της εταιρείας για πλήρη εξηλεκτρισμό μέχρι το 2030. Ο Samuelsson ήταν αυτός που το είχε θέσει ως στόχο το 2021, όμως ο διάδοχός του, Jim Rowan, τον εγκατέλειψε το 2024, προκρίνοντας έναν πιο ρεαλιστικό στόχο: τα BEV και τα PHEV μαζί να αποτελούν το 90% των πωλήσεων της Volvo έως το 2030.

Πίσω στο τιμόνι της διοίκησης από τον Απρίλιο του 2025, ο Samuelsson αναγνωρίζει ότι η αποδοχή των BEV διαφέρει σημαντικά ανά περιοχή. Σε απάντηση στη χαμηλότερη από το αναμενόμενο ζήτηση, η Volvo επέκτεινε τον κύκλο ζωής των υφιστάμενων plug-in υβριδικών της, ξεκινώντας με το XC90 και έπειτα με το XC60, τα οποία προσφέρουν αυτονομία περίπου 80 χλμ μόνο με ρεύμα.

Ωστόσο, το επόμενο βήμα είναι η δεύτερη γενιά plug-in υβριδικών που βασίζονται σε νέα αρχιτεκτονική, με μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία και θερμικό κινητήρα που λειτουργεί κυρίως ως γεννήτρια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το νέο XC70, το οποίο θα προσφέρει πάνω από 200 χλμ ηλεκτρικής αυτονομίας και συνολική αυτονομία έως 1.200 χλμ. Το μοντέλο προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά, όμως δεν αναμένεται πριν το 2027 λόγω αναγκών προσαρμογής σε ευρωπαϊκά πρότυπα και συστήματα.

Η Volvo βλέπει το XC70 να καλύπτει ένα νέο κενό στην ευρωπαϊκή αγορά των premium range extender, καθώς ούτε η BMW, ούτε η Mercedes, ούτε η Audi έχουν προς το παρόν αντίστοιχα σχέδια. Ο Samuelsson εκτιμά ότι, αν η Volvo κινηθεί γρήγορα, θα έχει τον δρόμο ανοιχτό.

Η σημασία του XC70 είναι ακόμη μεγαλύτερη μετά την καθυστέρηση δύο ετών στην κυκλοφορία του EX90, η οποία είχε σημαντικές οικονομικές συνέπειες για τη Volvo, συμπεριλαμβανομένης μιας λογιστικής επιβάρυνσης ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Αντίθετα, το μικρότερο EX30 τα πήγε εξαιρετικά το 2024, τερματίζοντας τρίτο στις ταξινομήσεις BEV στην Ευρώπη, χάρη στον χαμηλό τιμοκατάλογο και την έλλειψη ανταγωνισμού στην κατηγορία.

Η Volvo θεωρεί ότι τα μοντέλα με range extender μπορούν να λειτουργήσουν ως τεχνολογία γέφυρα σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, όπου η μετάβαση σε BEV είναι πιο αργή. Το επόμενο XC90, που θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ από το 2028, θα προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 160 χλμ με ανάλογη τεχνολογία.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ασύμμετρη πρόοδος της ηλεκτροκίνησης -με την Κίνα να προηγείται, την Ευρώπη να προχωρά πιο αργά και τις ΗΠΑ να δείχνουν σημάδια επιστροφής στους θερμικούς κινητήρες- αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύουν σε πολλαπλούς τύπους κινητήριων συστημάτων.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!