Ο Sébastien Ogier πήρε μια κρίσιμη νίκη στο Ράλι Ιαπωνίας μειώνοντας τη διαφορά από τον Elfyn Evans στους μόλις 3 βαθμούς και στέλνοντας τη μάχη του τίτλου στην τελευταία ειδική διαδρομή της χρονιάς.
Ο Ogier, με συνοδηγό τον Vincent Landais και πίσω από το τιμόνι της Toyota GR Yaris Rally1, επικράτησε σε έναν έντονο αγώνα ασφάλτινου χαρακτήρα, με διαφορά 11,6 δευτερολέπτων από τον Elfyn Evans, μετά από 20 απαιτητικές ειδικές διαδρομές.
Αυτή ήταν η 6η φετινή νίκη για τον Ogier, που συμμετέχει με μερικό πρόγραμμα, και η 67η της καριέρας του, μειώνοντας τη βαθμολογική διαφορά από τον Evans από τους 13 στους 3 βαθμούς, ενόψει του μεγάλου φινάλε στη Σαουδική Αραβία.
Podium lockout for Toyota 🏆#WRC | #RallyJapan 🇯🇵 pic.twitter.com/LmNdgRFlq5
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 9, 2025
Η Toyota κυριάρχησε πλήρως, καταλαμβάνοντας και τις τρεις θέσεις του βάθρου, καθώς ο Sami Pajari κέρδισε την 3η θέση, εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Adrien Fourmaux, που έχασε τον έλεγχο της Hyundai του στις δύσκολες, βρεγμένες συνθήκες της Κυριακής.
Ο Kalle Rovanpera παρέμεινε θεωρητικά στο παιχνίδι του τίτλου, αλλά με 24 βαθμούς διαφορά και την 6η θέση στο ράλι, χρειάζεται ένα θαύμα στο τελευταίο ράλι της χρονιάς.
SS3 was not kind to Rovanperä 😳#WRC | #RallyJapan 🇯🇵 pic.twitter.com/w1mTrFKDJM
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 7, 2025
Ο Φινλανδός είχε την ατυχία να χτυπήσει στη μεταλλική προστατευτική μπάρα στην 3η ειδική, καταστρέφοντας την πίσω αριστερή ανάρτηση και χάνοντας πάνω από 4 λεπτά. Παρά την αρχική πρωτοπορία του μετά το super special της Πέμπτης, κατέληξε 23ος και μόνο με την ταχύτητα της επιστροφής του κατάφερε να περιορίσει τη ζημιά.
Ο Ogier πήρε προβάδισμα στην 2η ειδική, αλλά το έχασε προσωρινά από τον Takamoto Katsuta. Ανέκτησε ξανά την πρωτοπορία στην 4η ειδική, κλείνοντας την Παρασκευή με προβάδισμα 7,9 δευτερολέπτων από τον εντυπωσιακό Ιάπωνα, ενώ ο Evans βρισκόταν 10,2 δευτερόλεπτα πίσω.
Το Σάββατο, ο Evans αντεπιτέθηκε κερδίζοντας δύο ειδικές και μειώνοντας τη διαφορά στο 1,4’’. Ωστόσο, το απόγευμα ο Ogier απάντησε με τρεις συνεχόμενες νίκες και έκλεισε τη μέρα με διαφορά 6,5’’.
Tunnel vision 🚇#RallyJapan #WRC pic.twitter.com/vqAX3jTyyk
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) November 7, 2025
Ο Katsuta εγκατέλειψε την προσπάθειά του μετά από σύγκρουση σε chicane, που κατέστρεψε το σύστημα διεύθυνσης του GR Yaris του. Έτσι, την 3η θέση πήρε ο Fourmaux, ο οποίος με τη σειρά του εντυπωσίασε στις ασφάλτινες διαδρομές, φέρνοντας ένα φως αισιοδοξίας στην απογοητευτική εικόνα της Hyundai.
Το Σάββατο βρισκόταν μόλις 23,6 δευτερόλεπτα πίσω από την κορυφή, όμως οι ελπίδες για βάθρο διαλύθηκαν την Κυριακή, όταν έχασε τον έλεγχο λόγω λάσπης και υγρασίας, χτύπησε σε δέντρα και καταστράφηκε η πόρτα του συνοδηγού, οδηγώντας στην εγκατάλειψη για λόγους ασφαλείας.
Threading it through the trees 🪡#RallyJapan #WRC pic.twitter.com/OYCDL2yEas
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) November 7, 2025
Οι βρεγμένες ειδικές της Κυριακής ήταν ιδιαίτερα γλιστερές, με τα πληρώματα να παλεύουν με τη χαμηλή πρόσφυση και τη μικρή εμπειρία από τα βρόχινα ελαστικά της Hankook.
Ο Evans προσπάθησε να πιέσει, κερδίζοντας λίγο χρόνο, ωστόσο η παρουσία θραυσμάτων από τη Hyundai του Fourmaux στον δρόμο τον αποσυντόνισε. Ο Ogier αντέδρασε άμεσα, παίρνοντας πέντε συνεχόμενες ειδικές και κερδίζοντας οριακά και την Power Stage, παίρνοντας και τους 10 βαθμούς της Super Sunday.
.@AdrienFourmaux reaches the end of SS15 with the co-driver's door completely detached 🤯
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 9, 2025
💬 "There was a lot of fog on the windscreen, I could not see much. In a left it was full of mud – we went a bit wide and we touched some trees."#WRC | #RallyJapan 🇯🇵 pic.twitter.com/L5qEJnJHBT
Ο Ott Tanak, σε ένα απογοητευτικό σαββατοκύριακο για τη Hyundai, τερμάτισε 4ος χωρίς να μπορεί να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από το παρωχημένο i20 N. Ο Gregoire Munster ισοφάρισε το προσωπικό του ρεκόρ με την 5η θέση για την M-Sport-Ford, ενώ ο Josh McErlean εγκατέλειψε μετά από ατύχημα στην 3η ειδική.
Ο περσινός πρωταθλητής Thierry Neuville είχε ένα καταστροφικό ράλι. Μετά από προβλήματα μετάδοσης, διαφορικού, ημιαξονίου και ακόμη και υαλοκαθαριστήρων (!), αναγκάστηκε σε διαδοχικές εγκαταλείψεις από την Παρασκευή έως και την Κυριακή, ολοκληρώνοντας έτσι έναν από τους χειρότερους αγώνες της καριέρας του.
Το πρωτάθλημα οδηγών θα κριθεί πλέον στη Σαουδική Αραβία, με μόλις 3 βαθμούς να χωρίζουν τον Evans από τον Ogier. Το σκηνικό είναι έτοιμο για έναν συγκλονιστικό επίλογο σε μια σεζόν που δεν σταμάτησε να εκπλήσσει. Δείτε εδώ τη βαθμολογία του πρωταθλήματος.
Πρωτάθλημα Οδηγών FIA World Rally Championship 2025 (μετά τον 13ο γύρο):
- Elfyn Evans – 272 βαθμοί
- Sébastien Ogier – 269 βαθμοί
- Kalle Rovanperä – 248 βαθμοί
- Ott Tänak – 213 βαθμοί
- Thierry Neuville – 166 βαθμοί
- Takamoto Katsuta – 111 βαθμοί
- Adrien Fourmaux – 96 βαθμοί
- Sami Pajari – 94 βαθμοί
- Oliver Solberg – 70 βαθμοί
- Grégoire Munster – 36 βαθμοί

