Η Nissan πούλησε το ιστορικό της αρχηγείο στη Γιοκοχάμα για να ενισχύσει τα οικονομικά της, μια κίνηση που αποτυπώνει την πίεση που δέχεται ο ιαπωνικός κολοσσός καθώς παλεύει να επανέλθει σε τροχιά κερδοφορίας.
Η άλλοτε κραταιά Nissan, που για δεκαετίες αποτέλεσε βασικό πυλώνα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπη με μια δύσκολη πραγματικότητα: για να στηρίξει τη ρευστότητά της, προχώρησε στην πώληση του εμβληματικού κτιρίου της στη Γιοκοχάμα, το οποίο πλέον ενοικιάζει. Η συμφωνία, ύψους 97 δισεκατομμυρίων γεν (περίπου 633 εκατομμύρια δολάρια), εντάσσεται στο σχέδιο αναδιάρθρωσης Re:Nissan που στοχεύει σε επιστροφή στην κερδοφορία μέχρι το 2026.
Η εταιρεία θα παραμείνει στο ίδιο κτίριο για τα επόμενα 20 χρόνια, καταβάλλοντας ενοίκιο στον νέο ιδιοκτήτη, την MJI Godo Kaisha. Αν και το καθαρό κέρδος για τη Nissan φτάνει τα 74 δισεκατομμύρια γεν, η κίνηση αυτή έχει περισσότερο συμβολικό βάρος. Δεν πρόκειται για ένα απλό real estate deal, αλλά για έναν ελιγμό επιβίωσης που αποτυπώνει το μέγεθος των προκλήσεων.
Η Nissan συνεχίζει να εφαρμόζει μέτρα περιορισμού δαπανών, έχοντας ήδη εντοπίσει εξοικονομήσεις ύψους 200 δισ. γεν. Την ίδια ώρα, εξελίσσει νέα προϊόντα και στρατηγικές συνεργασίες ενόψει της περιόδου 2024–2027. Ωστόσο, το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους έκλεισε με ζημιές 27,7 δισ. γεν (περίπου 181 εκατομμύρια δολάρια), ενώ οι πωλήσεις έφτασαν τα 1,48 εκατομμύρια αυτοκίνητα, χωρίς να αρκούν για να αντιστραφεί η κατάσταση.
Οι προβλέψεις για το 2025 κάνουν λόγο για απώλειες που ενδέχεται να φτάσουν τα 275 δισ. γεν, την ώρα που ο ανταγωνισμός – από την Toyota και τη Honda έως τους Κινέζους κατασκευαστές – εντείνεται. Παρ’ όλα αυτά, ο διευθύνων σύμβουλος Ίβαν Εσπινόσα επιμένει: «Η Nissan βρίσκεται σταθερά στον δρόμο της ανάκαμψης».
Μένει να φανεί αν το σχέδιο ανασυγκρότησης μπορεί να αποδώσει καρπούς ή αν η πώληση του ίδιου του αρχηγείου θα καταγραφεί τελικά ως η πιο χαρακτηριστική παραδοχή ότι οι παλιές βεβαιότητες της ιαπωνικής βιομηχανίας ανήκουν στο παρελθόν.

