Σε νέα πλατφόρμα με περισσότερες επιλογές κινητήρων θα βασιστεί η επόμενη γενιά του Megane, καθώς η Renault προετοιμάζεται για ένα πιο ευέλικτο μέλλον ανάμεσα σε ηλεκτρικά και υβριδικά συστήματα κίνησης.
Η επόμενη γενιά του Renault Megane, η οποία αναμένεται το 2028, θα μεταβεί σε νέα πλατφόρμα και θα προσφέρει περισσότερες επιλογές κινητήρων, ανάμεσά τους και εκδόσεις με τεχνολογία range extender. Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε μία ευρύτερη στρατηγική της Renault να επανεξετάσει τη θέση της στην κατηγορία C, όπου σήμερα εκπροσωπείται από εξηλεκτρισμένα μοντέλα όπως το Megane E-Tech και το Scenic.
Όπως αποκάλυψε ο νέος CEO του ομίλου Renault, Francois Provost, στο Auto Express, ο στόχος είναι να ενισχυθεί η παρουσία της μάρκας σε μεγαλύτερες κατηγορίες αυτοκινήτων στην Ευρώπη. «Στο επόμενο μεσοπρόθεσμο πλάνο προτείνουμε μία νέα πλατφόρμα και λύσεις που θα ενισχύσουν τη θέση μας στην κατηγορία C στην καρδιά της Ευρώπης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σήμερα, τα οικογενειακά μοντέλα της Renault όπως τα Austral, Espace και Rafale διατίθενται με θερμικά ή υβριδικά σύνολα, ενώ τα Megane και Scenic είναι αυστηρά ηλεκτρικά. Η νέα στρατηγική φαίνεται να περιλαμβάνει τη συγχώνευση των επόμενων μοντέλων C και D κατηγορίας σε μία κοινή πλατφόρμα, ώστε να μειωθεί το κόστος εξέλιξης έως και 40%, και παράλληλα να διατηρηθούν οι τιμές σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Η νέα πλατφόρμα εξελίσσεται ως αμιγώς ηλεκτρική, αλλά θα μπορεί να υποστηρίζει και υβριδικά σύνολα, όπως επιβεβαίωσε ο CEO της Renault, Fabrice Cambolive. Αν η υιοθέτηση των EVs δεν προχωρήσει με τον ρυθμό που αναμενόταν, τότε οι επεκτάσεις προς υβριδικές ή plug-in υβριδικές λύσεις θα επιτρέψουν στην Renault να προσαρμοστεί ευέλικτα στις ανάγκες της αγοράς.
Προς το παρόν, η τελική απόφαση για το αν θα υιοθετηθεί μία ενιαία πλατφόρμα που θα μπορεί να εξυπηρετεί και τις δύο τεχνολογίες ή θα συνεχιστεί η ανάπτυξη ξεχωριστών αρχιτεκτονικών παραμένει ανοιχτή. Ωστόσο, η απόφαση θα πρέπει να ληφθεί σύντομα, αφού το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική αναμένεται να παρουσιαστεί το 2028.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η Renault δείχνει να προτιμά τεχνολογία σειράς, δηλαδή έναν θερμικό κινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Η Nissan ήδη χρησιμοποιεί αντίστοιχη προσέγγιση με το Qashqai ePower και η Renault εξετάζει παρόμοιες λύσεις.
Ο Cambolive ανέφερε πως είναι πιο λογικό να υιοθετηθεί η ηλεκτρική μετάδοση κίνησης, ώστε η εμπειρία οδήγησης να θυμίζει περισσότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενισχύοντας τον ρόλο της Renault ως μίας από τις πρωτοπόρες μάρκες στον εξηλεκτρισμό στην Ευρώπη.
Σε τεχνικό επίπεδο, η εταιρεία Horse -κοινή εταιρεία Renault, Geely και Aramco- έχει ήδη παρουσιάσει έναν κόμπακτ range extender, ο οποίος συνδυάζει έναν κινητήρα 1.5 λίτρων, γεννήτρια και inverter σε διαστάσεις ανάλογες με μιας βαλίτσας.
Η ισχύς φτάνει τους 94 ή 161 ίππους, ανάλογα με την ύπαρξη turbo, και πληροί τις επερχόμενες προδιαγραφές Euro 7. Η συγκεκριμένη μονάδα μπορεί να ενσωματωθεί σε υπάρχοντα ηλεκτρικά μοντέλα, προσφέροντας μια λύση υβριδικού εξηλεκτρισμού χωρίς την ανάγκη ριζικών αλλαγών.
Το σημερινό Megane E-Tech κυκλοφόρησε το 2022, ως το πρώτο μοντέλο της στρατηγικής «Renaulution» που είχε ξεκινήσει ο προηγούμενος CEO Luca de Meo. Αν και ανήκει τυπικά στην κατηγορία C, το μήκος των 4,2 μέτρων το φέρνει πιο κοντά σε supermini παρά σε ένα πλήρες οικογενειακό χάτσμπακ, γεγονός που περιορίζει τον χώρο επιβατών και αποσκευών. Σε συνδυασμό με τη μικρή μπαταρία, αυτό έχει συμβάλει σε χαμηλές πωλήσεις.
Η μετάβαση του νέου Megane στην επόμενη γενιά πλατφόρμας αναμένεται να του δώσει νέα πνοή, με μεγαλύτερες διαστάσεις, περισσότερους χώρους και μεγαλύτερη ευελιξία στις εκδόσεις. Η νέα αρχιτεκτονική θα αποτελέσει και τη βάση για άλλα μοντέλα, όπως ο αντικαταστάτης του Espace, ο οποίος φαίνεται να αντλεί έμπνευση από το πρωτότυπο Emblem.


