NEA

Η Renault ζητά «πάγωμα» κανονισμών για τα μικρά ηλεκτρικά ώστε να μειωθούν οι τιμές

Η γαλλική εταιρεία προτείνει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να σταματήσει την επιβολή νέων κανονισμών για τα μικρά ηλεκτρικά, δίνοντας προτεραιότητα στην προσιτή τιμολόγηση και τη βιωσιμότητα της παραγωγής.

Η Renault επιδιώκει να αλλάξει το αφήγημα γύρω από τα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη, προτείνοντας μια ριζοσπαστική προσέγγιση: το «πάγωμα» των νέων κανονισμών. Όπως ανέφεραν τα στελέχη του ομίλου στο πλαίσιο της παρουσίασης της νέας Twingo στο Παρίσι, η πρόταση τους δεν περιλαμβάνει την κατάργηση των υπαρχόντων κανονισμών, αλλά μια παύση 10 έως 15 ετών στην εισαγωγή νέων απαιτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μήκος έως 4,2 μέτρα.

Σύμφωνα με τον Francois Provost, CEO του Renault Group, κάτι τέτοιο θα επιτρέψει στους μηχανικούς να επικεντρωθούν στην εξέλιξη της τεχνολογίας και κυρίως στη μείωση του κόστους, αντί να απορροφώνται από τη συμμόρφωση με διαρκώς αυξανόμενες κανονιστικές απαιτήσεις. «Δεν ζητώ να αφαιρεθούν οι κανονισμοί, απλώς να μην υπάρξουν καινούργιοι για 10 ή 15 χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η γαλλική πρόταση έρχεται λίγες εβδομάδες πριν από την αναμενόμενη παρουσίαση ενός πακέτου μέτρων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις 10 Δεκεμβρίου, που στοχεύει στην ενίσχυση της βιωσιμότητας του κλάδου. Το συγκεκριμένο πακέτο αναμένεται να εστιάσει στην προσιτή τιμολόγηση των μικρών μοντέλων, σε μια αγορά που πιέζεται τόσο από τον έντονο κινεζικό ανταγωνισμό όσο και από το κόστος συμμόρφωσης με τους κανονισμούς.

Η πρόταση της Renault στηρίζεται στο επιχείρημα ότι η αποχή από νέες κανονιστικές απαιτήσεις θα επιτρέψει στα μικρά ηλεκτρικά να καταστούν πιο οικονομικά, ενισχύοντας έτσι την παραγωγή και τις πωλήσεις ευρωπαϊκών μοντέλων που σήμερα πασχίζουν να ανταγωνιστούν τις τιμές των ασιατικών κατασκευαστών.

Ο Provost επεσήμανε πως μέχρι το 2030 προβλέπονται πάνω από 100 νέες ρυθμίσεις, και αυτή τη στιγμή το 25% των μηχανικών της Renault απασχολούνται αποκλειστικά με τη συμμόρφωση σε αυτές.

Σε μια τέτοια στρατηγική θα μπορούσαν να ενταχθούν μοντέλα όπως η νέα Twingo, το Renault 5, η Renault 4 και η Megane, με μήκος κάτω από 4,2 μέτρα – μια κατηγορία που αντιστοιχεί στο 55% της δυνητικής αγοράς, σύμφωνα με την εταιρεία. «Η συνέπεια θα είναι ο κόσμος να μπορεί ξανά να αγοράσει αυτοκίνητο», δήλωσε ο Provost, προσθέτοντας πως έτσι «θα δημιουργηθεί ένας νέος, ενάρετος κύκλος».

Ο Fabrice Cambolive, CEO της μάρκας Renault και υπεύθυνος ανάπτυξης του ομίλου, στάθηκε ιδιαίτερα στη σημασία της τιμής. Χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα τη νέα Twingo, ένα μικρό ηλεκτρικό που θα κατασκευάζεται στη Σλοβενία με αρχική τιμή κάτω από τις 20.000 ευρώ, τόνισε πως το μοντέλο θα είναι κερδοφόρο «αν είναι καλά εξοπλισμένο». Και πρόσθεσε: «Γιατί να μην παγώσουμε τους κανονισμούς τα επόμενα χρόνια και να μας δοθεί χρόνος να δουλέψουμε στην τιμή του αυτοκινήτου;»

Η Renault φαίνεται να προτιμά το πάγωμα των υφιστάμενων κανονισμών αντί της δημιουργίας μιας νέας κατηγορίας, όπως τα kei cars στην Ιαπωνία, που θα απαιτούσε ειδικές προδιαγραφές. «Από τις δύο επιλογές, προτιμούμε να σταματήσει ο χρόνος στους κανονισμούς της υπάρχουσας γκάμας, ώστε να μειώσουμε ακόμη περισσότερο το κόστος και κατ’ επέκταση την τιμή καταλόγου», ανέφερε ο Cambolive.

Η στρατηγική αυτή θα μπορούσε να λειτουργήσει ως αντίβαρο στην κρίση ζήτησης που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αγορά, όπου οι πωλήσεις παραμένουν σχεδόν 3 εκατομμύρια μονάδες κάτω από τα επίπεδα προ πανδημίας. Οι πιέσεις προς τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αυξάνονται, καθώς οι θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκονται σε κίνδυνο και η προσβασιμότητα σε προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα παραμένει ζητούμενο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!