NEAPINED

Η Κίνα βάζει «κόφτη» στα 0-100 κάτω από τα 5 δευτερόλεπτα

Σε μια προσπάθεια μείωσης των τροχαίων και περιορισμού του επιθετικού μάρκετινγκ, η Κίνα ετοιμάζεται να περιορίσει δραστικά τις επιδόσεις των νέων μοντέλων, βάζοντας «κόφτη» στις εκρηκτικές εκκινήσεις.

Η κινεζική κυβέρνηση ετοιμάζεται να θέσει περιορισμούς στην επιτάχυνση των νέων αυτοκινήτων, απαγορεύοντας στα μελλοντικά μοντέλα να επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα. Η σχετική πρόταση περιλαμβάνεται σε προσχέδιο κανονισμού του Υπουργείου Δημόσιας Ασφάλειας, το οποίο βρίσκεται ήδη σε φάση διαβούλευσης και αναμένεται να εφαρμοστεί σύντομα.

Η ρύθμιση, που προκύπτει ως συνέχεια της πολιτικής του Πεκίνου για μείωση των τροχαίων, προβλέπει ότι οι κατασκευαστές δεν θα μπορούν να εξελίσσουν αυτοκίνητα που προσφέρουν άμεση πρόσβαση σε μέγιστες επιδόσεις.

Οι επιταχύνσεις κάτω από 5 δλ. θα επιτρέπονται μόνο εφόσον ο οδηγός ενεργοποιήσει χειροκίνητα λειτουργία τύπου «Sport» μετά από κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου. Ο περιορισμός θα ισχύει κατά την πρώτη εκκίνηση και όχι κατά τη διάρκεια της οδήγησης, υπό την προϋπόθεση ότι η επιλογή γίνεται συνειδητά.

Αν η πρόταση εφαρμοστεί, αυτό σημαίνει ότι το marketing των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα θα αλλάξει δραστικά. Δεν θα επιτρέπεται πλέον η προβολή επιδόσεων τύπου «0-100 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα» στα νέα μοντέλα, καθώς θεωρείται ότι αυτές ενισχύουν την κουλτούρα επιθετικής οδήγησης και συμβάλλουν στην αύξηση των τροχαίων.


Το προσχέδιο περιλαμβάνει επιπλέον διατάξεις που εστιάζουν σε θέματα ασφάλειας, ειδικά για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.

Για ηλεκτρικά και PHEV:

  • Περιορισμός ακούσιων επιταχύνσεων: Τα αυτοκίνητα θα διαθέτουν σύστημα που εντοπίζει και περιορίζει την επιτάχυνση όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο ή κινείται πολύ αργά, αποτρέποντας λανθασμένη χρήση του πεντάλ. Επίσης, σε περίπτωση απότομης αλλαγής ταχύτητας (πάνω από 25 χλμ./ώρα σε 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου) ή ενεργοποίησης των αερόσακων, το αυτοκίνητο θα κόβει αυτόματα την παροχή ρεύματος.
  • Ασφάλεια χειρολαβών και εξόδων κινδύνου: Τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα θα πρέπει να εξασφαλίζουν πως τουλάχιστον δύο πόρτες ανοίγουν εύκολα σε περίπτωση ατυχήματος ή φωτιάς, ανεξαρτήτως του είδους της χειρολαβής. Επιπλέον, οι πόρτες που δεν έχουν υποστεί ζημιά θα ξεκλειδώνουν αυτόματα όταν ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι ή υπάρξει θερμικό συμβάν στην μπαταρία. Τα παράθυρα θα είναι υποχρεωτικά από κρύσταλλο όχι παχύτερο των 5 χιλιοστών και χωρίς φιμέ μεμβράνες, ώστε να σπάζουν ευκολότερα και να είναι ευδιάκριτο το εσωτερικό του αυτοκινήτου για τους διασώστες.
  • Ασφάλεια μπαταρίας: Τα αυτοκίνητα θα πρέπει να παρακολουθούν ενεργά την κατάσταση της μπαταρίας και να προειδοποιούν εγκαίρως σε περίπτωση ανωμαλίας. Εφόσον εντοπιστεί θερμικό πρόβλημα, θα πρέπει να υπάρχουν δίαυλοι εκτόνωσης πίεσης και άμεση ειδοποίηση στους επιβάτες.

Για όλα τα αυτοκίνητα:

  • Βιομετρικός έλεγχος οδηγού: Εισάγεται σύστημα ταυτοποίησης του οδηγού με έμφαση στην εκπαίδευση και ικανότητά του να χειρίζεται εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης (ADAS). Ο έλεγχος περιλαμβάνει παρακολούθηση του βλέμματος και της προσοχής, ενώ απαγορεύεται η χρήση video ή παιχνιδιών στην κεντρική οθόνη όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα άνω των 10 χλμ./ώρα. Η ορατότητα από το παρμπρίζ θα πρέπει να διατηρεί τουλάχιστον 70% διαπερατότητα φωτός.

Για ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά λεωφορεία:

  • Καθυστέρηση ανάφλεξης της μπαταρίας: Στα λεωφορεία μήκους άνω των 6 μέτρων, η μπαταρία θα πρέπει να παραμένει σταθερή τουλάχιστον για 5 λεπτά μετά την εκδήλωση προειδοποίησης, ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος για εκκένωση του οχήματος.

Η νέα προσέγγιση της Κίνας δεν αφορά μόνο τις επιδόσεις αλλά αποτελεί μέρος μιας συνολικής στρατηγικής για την οδική ασφάλεια. Αν εφαρμοστεί όπως σχεδιάζεται, θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εγχώρια αγορά, επηρεάζοντας την κατεύθυνση του σχεδιασμού, της τεχνολογίας και του εμπορικού αφηγήματος των αυτοκινήτων.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!