NEAPINED

H Porsche μαθαίνει από την Hyundai

Στελέχη της Porsche οδήγησαν το πιο ακραίο Hyundai και παραδέχονται δημόσια πως… έμαθαν κάτι καινούργιο.

Δεν είναι εύκολο να εντυπωσιάσεις μηχανικούς της Porsche. Πόσο μάλλον ανθρώπους που έχουν εξελίξει αυτοκίνητα όπως η 911 GT3 και αφιερώνουν την καριέρα τους στην αναζήτηση της οδηγικής τελειότητας. Κι όμως, η Hyundai κατάφερε κάτι που πριν μερικά χρόνια θα φαινόταν απίθανο: να κάνει κορυφαία στελέχη της γερμανικής φίρμας να παραδεχτούν ανοιχτά ότι… έμαθαν πράγματα.

Ο Frank Moser, υπεύθυνος για τις 718 και 911, αποκάλυψε σε πρόσφατη συνέντευξή του ότι έχει οδηγήσει αρκετές φορές το Hyundai Ioniq 5 N και το χαρακτήρισε ως μια εμπειρία που «του άνοιξε τα μάτια». Μαζί του ήταν και ο Andreas Preuninger, επικεφαλής των GT μοντέλων, ο οποίος αρχικά είχε εκφράσει τη δυσπιστία του λέγοντας χαρακτηριστικά πως δεν τον ενδιέφερε τίποτα «ηλεκτρικό». Όλα αυτά, μέχρι να πατήσει το κουμπί «N Grin Boost» και να νιώσει την επιτάχυνση των 650 ίππων.

Το Ioniq 5 N διαθέτει μια σειρά από τεχνολογίες που στόχο έχουν να γεφυρώσουν το χάσμα ανάμεσα στη σιωπηλή ηλεκτροκίνηση και την παραδοσιακή οδηγική εμπειρία. Τεχνητές αλλαγές ταχυτήτων, συνθετικοί ήχοι που θυμίζουν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα σύστημα που προσπαθεί να μεταφέρει στον οδηγό αίσθηση και συμμετοχή. Η Hyundai ονομάζει αυτές τις λειτουργίες N e-shift και N Active Sound+, και παρότι δεν αρέσουν σε όλους, φαίνεται πως οι μηχανικοί της Porsche τις αξιολόγησαν διαφορετικά.

«Μάθαμε πολλά από αυτό το αυτοκίνητο», δήλωσε ο Moser. «Αποφασίσαμε να μελετήσουμε πιο σοβαρά αυτήν την προσέγγιση». Το αποτέλεσμα; Η επόμενη γενιά της 718, που θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική και αναμένεται το 2027, ενδέχεται να ενσωματώνει αντίστοιχες λειτουργίες, πιθανότατα μέσω ενός προαιρετικού πακέτου, παρόμοιου με το Sport Chrono».

Ο Moser ξεκαθάρισε ότι η Porsche δεν σκοπεύει να επιβάλει στους οδηγούς ήχους ή «τεχνητές» εμπειρίες. Ο καθένας θα μπορεί να επιλέγει ανάμεσα σε εντελώς αθόρυβη ή σε μια πιο διαδραστική λειτουργία, με εικονικές αλλαγές και ήχο που προσομοιώνει έναν flat-six κινητήρα.

Αν και δεν αποκαλύφθηκαν τεχνικά στοιχεία για το βάρος ή τις επιδόσεις του νέου 718, η Porsche υπόσχεται ότι θα είναι ένα από τα πιο ελαφριά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Το βέβαιο είναι πως το παράδειγμα της Hyundai έχει ήδη αφήσει το αποτύπωμά του στον τρόπο που σκέφτεται η Porsche την ηλεκτροκίνηση.

Το γεγονός ότι μια κορεατική φίρμα επηρεάζει τη φιλοσοφία μιας από τις πιο εμβληματικές ευρωπαϊκές κατασκευάστριες σπορ αυτοκινήτων δείχνει πόσο έχει αλλάξει το παιχνίδι. Και όπως φαίνεται, η Hyundai δεν ακολουθεί. αλλά δείχνει τον δρόμο.

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Ένα σχόλιο

  1. Δεν είναι ντροπή ούτε κακό. Η Hyundai είναι ένας κολοσσός που παράγει ΚΑΙ αυτοκίνητα. Η Porsche είναι μια μικρή εταιρεία που παράγει μόνο σπορ αυτοκίνητα, οπότε έχει απόλυτη εξειδίκευση σε αυτό το κομμάτι. Στο θέμα του εξηλεκτρισμού απλώς τους άρεσε μια ανούσια πατέντα της Hyundai που όμως ίσως βοηθήσει στις πωλήσεις, προσελκύοντας αμετανόητους petrolheads.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!