NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κινεζικό fastback με boxer τετρακύλινδρο κινητήρα – Το είδαμε και αυτό

Η BYD εξελίσσει έναν εντελώς νέο τετρακύλινδρο boxer κινητήρα που προορίζεται αποκλειστικά για χρήση ως γεννήτρια ή range extender σε εξηλεκτρισμένα μοντέλα, με πρώτη εφαρμογή τo Yangwang U7.

Η παρουσία boxer κινητήρων στη σύγχρονη αυτοκίνηση περιορίζεται σε ελάχιστες περιπτώσεις, κυρίως από τη Subaru και τη Ferrari, με πιο γνωστή εφαρμογή την Porsche 911.

Ωστόσο, η BYD, μέσα από την premium θυγατρική Yangwang, εισέρχεται σε αυτό το μικρό κλαμπ με ένα νέο δίλιτρο τετρακύλινδρο boxer.

O οποίος, όμως, δεν θα κινεί απευθείας τους τροχούς. Πώς και έτσι; Ο νέος κινητήρας έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη χρήση του σε υβριδικά ή ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης, λειτουργώντας ως γεννήτρια ή range extender.

Διαθέτει διπλά -αντικριστά τοποθετημένα- έμβολα σε διάταξη 180 μοιρών, turbo, ξηρό κάρτερ, εξειδικευμένη κυκλοφορία λαδιού και εξελιγμένο σύστημα ψύξης.

Η ισχύς του φτάνει τους 276 ίππους και η ροπή τα 380 Nm, όμως η απόδοσή του προσαρμόζεται δυναμικά από την ηλεκτρονική διαχείριση, ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.

Το πλεονέκτημα αυτής της διάταξης είναι το μικρό ύψος του κινητήρα (μόλις 42 εκατοστά), κάτι που επιτρέπει την καλύτερη ενσωμάτωσή του σε εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης χωρίς να επηρεάζει το κέντρο βάρους.

Παράλληλα, οι χαμηλοί κραδασμοί συμβάλλουν σε πιο ήσυχη και ομαλή λειτουργία κατά την υποστήριξη του ηλεκτρικού συστήματος.

Η πρώτη εφαρμογή έρχεται με το νέο Yangwang U7, μία πολυτελή λιμουζίνα που βασίζεται στην e⁴ πλατφόρμα και χρησιμοποιεί τέσσερις ηλεκτροκινητήρες με συνολική ισχύ 960 kW (1.305 ίπποι).

Ο boxer κινητήρας ενσωματώνεται στο εμπρός τμήμα μαζί με μία γεννήτρια και δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη μία ενιαία μονάδα.

Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 52,4 kWh, προσφέροντας αυτονομία περίπου 200 χιλιομέτρων. Όταν χρησιμοποιείται και το ρεζερβουάρ των 60 λίτρων, η συνολική αυτονομία ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Κίνα, ο κινητήρας θα μπορούσε υπό συγκεκριμένες συνθήκες να κινεί και απευθείας τους τροχούς του πίσω άξονα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το ενδεχόμενο αξιοποίησης αυτής της διάταξης σε μελλοντικά SUV ή εκτός δρόμου μοντέλα, όπου θα μπορούσε να συνεισφέρει σε τεχνολογίες όπως το «crab walking» (πλευρική κίνηση όπως ο κάβουρας), μειώνοντας τον κύκλο στροφής.

Με το Yangwang U8 να είναι ήδη διαθέσιμο ως υβριδικό off-road, δεν αποκλείεται στο μέλλον να δούμε την αντικατάσταση του υπάρχοντος κινητήρα με τον νέο boxer, επεκτείνοντας έτσι τις δυνατότητες του μοντέλου.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!