Η δυνατότητα σύνδεσης χωρίς καλώδιο με Android Auto και Apple CarPlay καθιστά τις mobile εφαρμογές πλοήγησης πιο πρακτικές και γρήγορες από τα συστήματα που προσφέρουν οι κατασκευάστριες.
Τα τελευταία χρόνια, τα περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν στάνταρ ή προαιρετικά ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. Παρ’ όλα αυτά, ένας ολοένα αυξανόμενος αριθμός οδηγών επιλέγει να μην το χρησιμοποιεί.
Αντίθετα, βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στις εφαρμογές πλοήγησης του κινητού τους τηλεφώνου. Το φαινόμενο παρατηρείται έντονα και στην Ελλάδα, με την κυριαρχία εφαρμογών όπως είναι οι Google Maps και Waze να αλλάζει ριζικά τις συνήθειες πίσω από το τιμόνι.
Οι λόγοι είναι αρκετοί και εύκολα κατανοητοί. Καταρχάς, το εργοστασιακό GPS, σε πολλά μοντέλα, έχει μείνει πίσω σε επίπεδο σχεδιασμού και λειτουργικότητας. Μενού περίπλοκα, καθυστερημένες αποκρίσεις, παρωχημένα γραφικά και, κυρίως, ξεπερασμένοι χάρτες.
Μέχρι πρόσφατα, οι ανανεώσεις των χαρτών απαιτούσαν είτε επίσκεψη σε αντιπροσωπεία είτε αγορά μέσω ειδικών ιστοσελίδων (διαδικασίες κοστοβόρες και χρονοβόρες). Έτσι, τα συστήματα γερνούσαν γρήγορα και παρέμεναν αχρησιμοποίητα.
Αντιθέτως, ένα smartphone προσφέρει συνεχή ενημέρωση χαρτών χωρίς χρέωση, με ευχρηστία και ευελιξία. Το Android Auto και το Apple CarPlay επιτρέπουν στον οδηγό να προβάλλει τις αγαπημένες του εφαρμογές απευθείας στην οθόνη του αυτοκινήτου, με ταχύτητα και γνώριμο περιβάλλον χρήσης.
Επιπλέον, οι φωνητικές εντολές, οι ενημερώσεις κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και η πρόσβαση στο ιστορικό τοποθεσιών προσφέρουν μια εμπειρία πολύ πιο άμεση και αξιόπιστη από τα εργοστασιακά συστήματα.
Ακόμη και στα νεότερα μοντέλα, όπου το εργοστασιακό GPS έχει εξελιχθεί με δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων (OTA), η πραγματικότητα είναι πως οι οδηγοί συνεχίζουν να το παρακάμπτουν. Ο λόγος είναι πως, παρά τις βελτιώσεις, εξακολουθεί να υπολείπεται σε ταχύτητα, ευελιξία και λειτουργικότητα σε σχέση με ένα σύγχρονο κινητό.
Παρότι το εργοστασιακό GPS έχει ακόμα ρόλο για τη διαχείριση εσωτερικών λειτουργιών του αυτοκινήτου (όπως η καθοδήγηση σε υβριδικά ή εξηλεκτρισμένα συστήματα μετάδοσης), στην πράξη οι περισσότεροι οδηγοί το θεωρούν ξεπερασμένο. Έτσι, το κινητό τηλέφωνο έχει μετατραπεί στον βασικό «συνοδηγό» της πλοήγησης, προσφέροντας απλότητα, αξιοπιστία και πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο – στοιχεία που λείπουν ακόμη από πολλά εργοστασιακά συστήματα.
