NEAPINED

Toyota GR GT: Νέο ιαπωνικό supercar με V8 biturbo και βλέψεις για GT3

Η Toyota ετοιμάζει την επιστροφή της στην κορυφή των σπορ αυτοκινήτων με το GR GT, ένα νέο εξηλεκτρισμένο supercar με V8 που θα βασιστεί σε αγωνιστική έκδοση για την κατηγορία GT3.

Η Toyota επιβεβαιώνει με κάθε τρόπο ότι επιστρέφει δυναμικά στην κατηγορία των καθαρών σπορ αυτοκινήτων. Το νέο GR GT, το οποίο θα παρουσιαστεί επίσημα στις 5 Δεκεμβρίου 2025, είναι ένας supercar δρόμου βασισμένος σε αγωνιστικό μοντέλο GT3, και αναμένεται να συνδυάζει έναν ολοκαίνουργιο V8 biturbo με σύστημα εξηλεκτρισμού.

Σε νέο τηλεοπτικό σποτ από την Ιαπωνία, το GR GT εμφανίζεται χωρίς καμουφλάζ, δίπλα σε εμβληματικά μοντέλα της μάρκας όπως το 2000GT και το LFA. Ο ήχος του V8 επιβεβαιώνει προηγούμενες φήμες για επιστροφή στον πολυκύλινδρο θερμικό κινητήρα, όμως όλα δείχνουν ότι αυτός θα συνοδεύεται και από ηλεκτρική υποβοήθηση, ώστε να συμβαδίζει με τις απαιτήσεις της εποχής.

Η Toyota σχεδιάζει να συμμετάσχει και πάλι επίσημα στην κατηγορία GT3 από το 2026, καθώς η homologation του τρέχοντος Lexus RC F GT3 λήγει το 2027. Η αγωνιστική εκδοχή είχε ήδη παρουσιαστεί ως GR GT3 Concept στο Tokyo Auto Salon του 2022, και πλέον η έκδοση δρόμου βρίσκεται ένα βήμα πριν την παγκόσμια πρεμιέρα.

Παράλληλα με τα αγωνιστικά πλάνα, η Toyota έχει καταθέσει διεθνώς πατέντες για το όνομα «GR GT», όπως και για στοιχεία σχεδίασης και τεχνολογίας, επιβεβαιώνοντας ότι το πρότζεκτ αφορά τόσο την πίστα όσο και την καθημερινή χρήση. Οι πρώτες εικόνες του αυτοκινήτου, μέσα από την εμφάνισή του στο Goodwood Festival of Speed, έδειχναν δύο εκδόσεις: μία με πλήρες αγωνιστικό bodykit και μία πιο «ήπια», που παραπέμπει σε μοντέλο παραγωγής.

Ο κινητήρας λέγεται ότι είναι ένας 4λιτρος V8 biturbo, ο οποίος είχε ήδη εμφανιστεί ως πρωτότυπο σε παλαιότερες δοκιμές με Lexus LC στην πίστα του Nürburgring. Πατέντα για τη συγκεκριμένη μονάδα έχει κατατεθεί από το 2021, με τις τουρμπίνες τοποθετημένες εσωτερικά μεταξύ των δύο σειρών κυλινδροκεφαλών, όπως σε αρκετούς σύγχρονους V8 υψηλών επιδόσεων.

Οι πρώτες πληροφορίες για την έκδοση δρόμου περιλαμβάνουν έντονα αεροδυναμικά βοηθήματα, carbon αεροτομή μεταβλητής γωνίας, τετραπλές απολήξεις εξάτμισης, αλλά και στοιχεία από το εσωτερικό, όπως ψηφιακό πίνακα οργάνων, μεγάλη κεντρική κονσόλα και ψηλά τοποθετημένες οθόνες.

Η πλατφόρμα του GR GT σχεδιάστηκε εξαρχής για αγωνιστική χρήση και πιθανόν να υποστηρίζει τετρακίνηση ή ένα εξελιγμένο σύστημα torque vectoring. Προς το παρόν δεν έχουν επιβεβαιωθεί επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά, όμως το GR GT θα μπορούσε να ξεπερνά τους 600 ίππους στην έκδοση δρόμου και ακόμη περισσότερους στην καθαρόαιμη GT3 εκδοχή.

Αν και δεν είναι ακόμη σαφές αν το νέο supercar θα φέρει σήμα Toyota ή Lexus, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: η Toyota επιστρέφει στην κατηγορία των κορυφαίων sport μοντέλων με δικό της κινητήρα, σύγχρονη σχεδίαση και τεχνολογία που προέρχεται απευθείας από την πίστα. Για πολλούς, αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ο πνευματικός διάδοχος του LFA, με σύγχρονη τεχνολογική υπογραφή και καθαρόαιμο χαρακτήρα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!