NEA

Η Κίνα ετοιμάζεται να πλημμυρίσει τον κόσμο με πραγματικά φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μέσα από νέες εξαγωγές και μοντέλα με ακόμη χαμηλότερες τιμές η Κίνα ετοιμάζεται να διαμορφώσει ξανά νέα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά EV και να φέρει σε ακόμη πιο δύσκολη θέση τους παραδοσιακούς κατασκευαστές.

Η Κίνα μπαίνει σε μια νέα φάση εξαγωγικής στρατηγικής στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας μία γενιά προσιτών ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων με στόχο όχι απλώς την ανταγωνιστικότητα, αλλά την κυριαρχία στην παγκόσμια αγορά.

Στην έκθεση αυτοκινήτου της Guangzhou, μοντέλα με τιμές που ξεκινούν από 100.000 γουάν (περίπου 14.100 ευρώ) έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση, στέλνοντας σαφές μήνυμα: η Κίνα στοχεύει στον μαζικό εξηλεκτρισμό.

Η Leapmotor παρουσίασε το νέο A10, ένα προσιτό ηλεκτρικό σεντάν που προορίζεται για εξαγωγές. Παράλληλα, το μικρό hatchback Lafa 5 θα ξεκινά επίσης κοντά στα 14.100 ευρώ.

Στο ίδιο πνεύμα, η Nio αποκάλυψε την έκδοση δεξιοτίμονου του Firefly, με τιμή στην Κίνα κοντά στα 14.100 ευρώ και σχέδια εξαγωγής σε 17 αγορές, από την Κεντρική Αμερική μέχρι την Ευρώπη. Η GAC λανσάρει το Aion i60, ένα SUV με σύστημα επέκτασης αυτονομίας, στα 15.500 ευρώ περίπου.

Η επιθετική τιμολογιακή πολιτική δεν είναι καινούργια στην Κίνα. Ο ανταγωνισμός στην τοπική αγορά οδήγησε σε μια παρατεταμένη «πόλεμο τιμών», με τις εταιρείες να απορροφούν κέρδη προκειμένου να ενισχύσουν το μερίδιο αγοράς τους.

Σύμφωνα με τη Nikkei Asia, μέσα στους πρώτους εννέα μήνες του 2025 πουλήθηκαν 2,35 εκατομμύρια ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα στην τιμή μεταξύ 100.000 και 150.000 γουάν (14.100 έως 21.100 ευρώ), καθιστώντας την κατηγορία αυτή τη μεγαλύτερη στην αγορά. Πέρυσι, οι πωλήσεις σε αυτή τη ζώνη ήταν λιγότερες από 1,5 εκατομμύριο.

Ακόμη πιο φθηνά μοντέλα, με τιμές κάτω από 14.100 ευρώ και σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και κάτω από 11.300 ευρώ, διπλασίασαν τις πωλήσεις τους μέσα σε ένα έτος, ξεπερνώντας το 1 εκατομμύριο ταξινομήσεις.

Η προσβασιμότητα για τους καταναλωτές αυξάνεται, αλλά οι κατασκευάστριες πληρώνουν το τίμημα. Η BYD είδε τα καθαρά της κέρδη να μειώνονται κατά 30% στο τρίτο τρίμηνο (πρώτη φορά εδώ και τέσσερα χρόνια). Παρόμοια πτώση είχε και η Great Wall, παρά την αύξηση 20% στις πωλήσεις της.

Η εξαγωγική δραστηριότητα όμως επιταχύνεται. Στους πρώτους εννέα μήνες του 2025, οι κινεζικές μάρκες εξήγαγαν 1,75 εκατομμύρια ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (αύξηση 89% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι).

Καθώς τα κόστη παραγωγής στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ παραμένουν υψηλά και οι κατασκευάστριες παλεύουν να τηρήσουν τους αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές, η κινεζική βιομηχανία εδραιώνει πλεονέκτημα. Μεταξύ άλλων, αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην κάθετη ολοκλήρωση παραγωγής -δηλαδή την in-house κατασκευή μπαταριών, κινητήρων και ηλεκτρονικών- κάτι που μειώνει σημαντικά τα κόστη.

Η κινεζική στρατηγική δείχνει να κινείται σε δύο κατευθύνσεις: από τη μία προσφέρει προσιτά μοντέλα για τον ευρύ καταναλωτή, από την άλλη, ενισχύει τον ρόλο της ως παγκόσμιου προμηθευτή ηλεκτρικής τεχνολογίας. Το αποτέλεσμα είναι διπλό: διεθνής πίεση στις παραδοσιακές μάρκες και ταυτόχρονα μετατόπιση του κέντρου βάρους της αυτοκίνησης προς την Ανατολή.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!