NEAPINED

Suzuki e Vitara: Πρώτη επαφή με το νέο ηλεκτρικό SUV στην Ελλάδα

Το ολοκαίνουργιο e Vitara βάζει τη Suzuki στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης, με το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό SUV να κάνει την εμφάνισή του και στη χώρα μας. Οι τιμές θα ανακοινωθούν τον Ιανουάριο, η διαθεσιμότητα ξεκινά τον Μάρτιο. Και σε τετρακίνητες εκδόσεις.

Η Suzuki περνά στο στάδιο της πλήρους ηλεκτροκίνησης παρουσιάζοντας το ολοκαίνουργιο e Vitara, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής.

Πρόκειται για μια στρατηγική κίνηση που την τοποθετεί στην καρδιά της κατηγορίας των εξηλεκτρισμένων SUV, με έμφαση στην πρακτικότητα, την τεχνολογία και τη διατήρηση του off-road DNA που χαρακτήριζε τη σειρά Vitara εδώ και δεκαετίες.

Σχεδιασμένο με τη φιλοσοφία «High-Tech & Adventure», το e Vitara συνδυάζει την στιβαρή αισθητική ενός παραδοσιακού SUV με σύγχρονα χαρακτηριστικά που περιμένει κανείς από ένα BEV.

Το αμάξωμα διαθέτει μεγάλους τροχούς, μακρύ μεταξόνιο και καθαρές επιφάνειες, ενώ στο εσωτερικό ξεχωρίζει η ψηφιακή υπογραφή του πίνακα οργάνων και της κεντρικής οθόνης (10άρες οθόνες), καθώς και η ανασχεδιασμένη κονσόλα και οι λεπτομέρειες στις επενδύσεις που τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα.

Η βάση του μοντέλου είναι η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα HEARTECT-e (αποτελεί προϊόν σύμπραξης με την Toyota), η οποία εξελίχθηκε ειδικά για οχήματα μηδενικών ρύπων.

Τα στοιχεία της μπαταρίας τύπου LFP είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρουν χαμηλό κέντρο βάρους, αυξημένη ασφάλεια και επίπεδο δάπεδο χωρίς εξογκώματα. Το αποτέλεσμα είναι ένα εσωτερικό με σωστή εργονομία και καλή αίσθηση ευρυχωρίας.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος σε μονάδα eAxle μαζί με inverter υψηλής απόδοσης, προσφέροντας άμεση απόκριση στο γκάζι και ομαλή επιτάχυνση τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Το e Vitara διατίθεται με δύο επιλογές μπαταρίας -49,0 και 61,0 kWh- που προσφέρουν αυτονομία από 344 έως 426 χιλιόμετρα (κύκλος WLTP), ανάλογα με την έκδοση και τη μετάδοση.

Η τετρακίνητη έκδοση υπόσχεται περισσότερη ισχύ και επιδόσεις με σαφή εκδρομικό προσανατολισμό. Ο on board φορτιστής είναι στα 11 kW, αλλά η DC φόρτιση είναι από τις χαμηλότερες με μέγιστη ισχύ 70 kW.

Αναλυτικότερα. Η Suzuki έχει δώσει έμφαση και στο ψηφιακό οικοσύστημα του αυτοκινήτου, με το SUZUKI CONNECT να αναβαθμίζεται και να προσφέρει λειτουργίες όπως απομακρυσμένος έλεγχος του κλιματισμού, διαχείριση φόρτισης, παρακολούθηση της κατάστασης της μπαταρίας, εντοπισμό του αυτοκινήτου και παραμετροποίηση της κεντρικής οθόνης.

Το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP-e λειτουργεί με δύο ανεξάρτητους eAxles (όπως στο Toyota bZ4x), εμπρός και πίσω, διαχειριζόμενο με ακρίβεια την κατανομή της ροπής. Περιλαμβάνει και λειτουργία Trail, η οποία επεμβαίνει αυτόματα όταν ένας τροχός χάσει πρόσφυση, λειτουργώντας σαν ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης – ιδιαίτερα χρήσιμο σε χωμάτινες ή ολισθηρές διαδρομές.

Η γκάμα εξοπλισμού ξεκινά από την έκδοση GL, η οποία περιλαμβάνει ήδη θερμαινόμενα καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, πλοήγηση και λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ. Η ανώτερη GLX προσθέτει κάμερα 360°, πανοραμική γυάλινη οροφή και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, μεταξύ άλλων στοιχείων άνεσης και ασφάλειας.

Πρώτη επαφή σε… πίστα καρτ. Η πρώτη επαφή με το e Vitara έγινε σε ελεγχόμενο περιβάλλον, λόγω του ότι τα διαθέσιμα αυτοκίνητα δεν είχαν ακόμη άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε πίστα καρτ, έναν χώρο που, παρά τις ασυνήθιστες συνθήκες, έδωσε μια αρκετά σαφή εικόνα της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.

Στον απαιτητικό χώρο της πίστας, με πολλές στροφές και συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης, το e Vitara έδειξε ότι είναι σωστά στημένο για την κατηγορία του. Η αίσθηση του τιμονιού είναι προοδευτική και το βάρος του σωστά ρυθμισμένο.

Παρά το ύψος του αμαξώματος και την ύπαρξη των στοιχείων της μπαταρίας στο δάπεδο, το αυτοκίνητο δεν εμφανίζει υπερβολικές κλίσεις στις στροφές. Η ανάρτηση ανταποκρίνεται με σιγουριά, ενώ οι απότομες αλλαγές κατεύθυνσης δεν φέρνουν σε δύσκολη θέση το πλαίσιο.

Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει ικανοποιητική απόδοση, με αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού και σωστή γραμμικότητα, χωρίς να «ξεφουσκώνει» απότομα.

Η λειτουργία ήπιας ανάκτησης είναι χρήσιμη σε συνθήκες χαμηλής ταχύτητας και επιτρέπει πιο ακριβή έλεγχο της κίνησης, κάτι που βοήθησε ιδιαίτερα στις τεχνικές στροφές της πίστας (λέμε, τώρα). Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και έχουν σωστή αίσθηση, χωρίς έντονες κοπώσεις στην απόδοση. Μπορώ να πω ότι μας εντυπωσίασαν με την αντοχή τους.

Συμπερασματικά, το e Vitara δίνει την αίσθηση ενός ώριμου προϊόντος, που συνδυάζει τις σύγχρονες απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης με τον χαρακτήρα και τη φιλοσοφία της Suzuki. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό SUV που δεν προσπαθεί να ξεχωρίσει με υπερβολές, αλλά με ουσία – και αυτό το διαπιστώσαμε ακόμη και σε ένα περιορισμένο, αλλά ενδεικτικό, περιβάλλον.

Δείτε περισσότερα για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό εδώ:

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ Suzuki e Vitara (PDF)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Suzuki e Vitara (PDF)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!