NEAPINED

Αλλαγή πλεύσης: Ηλεκτρικά στο περιθώριο, τα θερμικά επιστρέφουν

Αυξάνεται η αμφισβήτηση γύρω από την ηλεκτροκίνηση, με αγοραστές σε ΗΠΑ και Ευρώπη να δείχνουν ξανά εμπιστοσύνη στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ειδικότερα μετά την παράταση για το 2035.

Η δυναμική που είχε αναπτύξει τα προηγούμενα χρόνια η ηλεκτροκίνηση φαίνεται να μετριάζεται, καθώς νέες έρευνες φανερώνουν μια ξεκάθαρη μεταστροφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος. Και πέρα από αυτό έρχεται και η αναδίπλωση της Ε.Ε. γύρω από το απαγορευτικό του 2035.

Στις ΗΠΑ, σχεδόν οι μισοί υποψήφιοι αγοραστές δηλώνουν πλέον ότι προσανατολίζονται σε αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα, ποσοστό αυξημένο κατά 13% μέσα σε έναν χρόνο. Αντίστοιχα, μόνο το 14% δηλώνει ότι εξετάζει σοβαρά ένα ηλεκτρικό μοντέλο, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το προηγούμενο έτος ήταν 24%.

Αρνητική είναι και η μεταβολή για τα υβριδικά, τα οποία μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν η πιο ισορροπημένη επιλογή για όσους κινούνται ανάμεσα σε παραδοσιακές και εξηλεκτρισμένες λύσεις. Η απήχησή τους έχει πέσει στο 16%, δείχνοντας πως η αβεβαιότητα επηρεάζει συνολικά τις επιλογές σε εναλλακτικά συστήματα κίνησης.

Πίσω από τη στροφή αυτή βρίσκονται κυρίως οι πολιτικές εξελίξεις. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η νέα κατεύθυνση της ομοσπονδιακής πολιτικής μετριάζει τις απαιτήσεις για τις εκπομπές ρύπων, κάνοντας ευκολότερη την κυκλοφορία καινούργιων θερμικών μοντέλων. Παράλληλα, οι καθυστερήσεις στην ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και οι ανησυχίες για την αυτονομία, το κόστος απόκτησης και τη μακροχρόνια αξιοπιστία των ηλεκτρικών συνεχίζουν να προβληματίζουν το κοινό.

Αντίστοιχη τάση διαφαίνεται και στην Ευρώπη. Παρά την αρχική δέσμευση για σταδιακή απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, αρκετά κράτη-μέλη επιμένουν στην αναθεώρηση ή ευελιξία στην εφαρμογή του μέτρου. Και σε μεγάλο βαθμό το πέτυχαν.

Ορισμένες χώρες, όπως η Γερμανία και η Ιταλία, πιέζουν για εξαιρέσεις, ειδικά για οχήματα που χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα. Επιπλέον, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών μοντέλων καταγράφουν πτώση σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές, όπως σε Γαλλία, Σουηδία και Νορβηγία, ενώ ακόμη και η Tesla ανακοίνωσε μειώσεις παραγωγής για το 2025.

Η εικόνα που διαμορφώνεται δείχνει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν προχωρά με τους ρυθμούς που πολλοί προέβλεπαν πριν λίγα χρόνια. Ο δρόμος προς μια πλήρως εξηλεκτρισμένη αυτοκίνηση φαίνεται ότι θα είναι μακρύτερος, πιο πολύπλοκος και ίσως όχι αποκλειστικός. Η τεχνολογία εξελίσσεται, αλλά ο τελικός λόγος ανήκει στο κοινό και τις πραγματικές ανάγκες του.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!