Μετά την κάμψη στη ζήτηση για ηλεκτρικά, η Porsche κάνει στροφή και φέρνει ξανά τον θερμικό κινητήρα στη νέα γενιά των 718, αποδεικνύοντας πως το πάθος δεν μπαίνει σε καλούπια.
Η Porsche φαίνεται έτοιμη να επανεξετάσει μία από τις πιο ριζικές στρατηγικές αποφάσεις της τελευταίας δεκαετίας: τον πλήρη εξηλεκτρισμό των 718 Boxster και Cayman.
Αντί για αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα, η νέα γενιά θα περιλαμβάνει και εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανατρέποντας τον αρχικό σχεδιασμό και αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο συνύπαρξης δύο τελείως διαφορετικών τεχνολογιών.
Η τέταρτη γενιά της 718 σταμάτησε πρόσφατα να παράγεται, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική της διάδοχος έχει ήδη εξελιχθεί πάνω στην πλατφόρμα PPE Sport. Όμως η επιβράδυνση στις πωλήσεις των EV, σε συνδυασμό με την ανάγκη για σταθερότητα σε επίπεδο κερδοφορίας, ανάγκασαν την Porsche να επανεξετάσει τα πλάνα της.
Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε τη συνέχιση μόνο των hardcore εκδόσεων RS και GT4 RS με βενζινοκινητήρα. Πλέον, οι μηχανικοί της εταιρείας στο Weissach εργάζονται σε λύσεις που θα επιτρέψουν την πλήρη επιστροφή θερμικών εκδόσεων στο βασικό κορμό της σειράς 718.
Η δυσκολία είναι τεχνική και όχι μόνο στρατηγική. Η ηλεκτρική αρχιτεκτονική βασίζεται σε δομική μπαταρία και επίπεδο δάπεδο, εξασφαλίζοντας πολύ χαμηλό κέντρο βάρους.
Για να φιλοξενήσει κινητήρα στο κέντρο, όπως στις μέχρι τώρα εκδόσεις της 718, η πλατφόρμα πρέπει να ανασχεδιαστεί με νέο υποπλαίσιο, διαφορετικό πίσω τμήμα και δάπεδο που να μπορεί να «υποστηρίξει» τον μηχανικό συνδυασμό κινητήρα/ κιβωτίου.
Σε αυτό βοηθούν και οι εξωτερικές εξελίξεις: η καθυστέρηση ή αναθεώρηση των προδιαγραφών Euro 7 και η απόφαση της Ε.Ε. να επιτρέψει τη χρήση e-fuels και μετά το 2035 αλλάζουν τους κανόνες. Πλέον, υπάρχει ένα νέο -και πιο ευέλικτο- πλαίσιο που επιτρέπει την επιστροφή των θερμικών μοντέλων, εφόσον αυτά πληρούν τις εκάστοτε προδιαγραφές.
Ο κινητήρας που φαίνεται να επικρατεί είναι ο flat-six ατμοσφαιρικός των 4,0 λίτρων, σε μια πιο εξελιγμένη μορφή, με απόδοση που αναμένεται να φτάνει ή και να ξεπερνά τα 500 άλογα. Πρόκειται για το ίδιο μοτέρ που ήδη χρησιμοποιείται στις κορυφαίες εκδόσεις της σημερινής 718, αλλά με βελτιώσεις σε κατανάλωση, εκπομπές και απόδοση.
Με αυτή τη στροφή, η Porsche στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η τεχνολογία δεν αρκεί από μόνη της. Χρειάζεται και χαρακτήρας. Και για πολλούς, αυτός ο χαρακτήρας είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον ήχο, την απόκριση και την αίσθηση που μόνο ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας μπορεί να προσφέρει. Το μέλλον μπορεί να είναι ηλεκτρικό, αλλά η Porsche δείχνει πως δεν έχει σκοπό να το βιάσει.


