Με το νέο GR GT και μια σειρά μοντέλων που επαναφέρουν το συναίσθημα πίσω από το τιμόνι, η Toyota δείχνει έμπρακτα ότι αφήνει πίσω την εποχή της λογικής και της… βαρεμάρας.
Το 2017, ο Akio Toyoda είχε δηλώσει πως η Toyota δεν πρόκειται να ξαναφτιάξει βαρετά αυτοκίνητα. Μια υπόσχεση που τότε φάνταζε περισσότερο ως επικοινωνιακή δήλωση, σήμερα επιβεβαιώνεται στην πράξη. Ο ίδιος πλέον ηγείται ολόκληρου του ομίλου Toyota και παρουσιάζει μια σειρά από πρωτοβουλίες που αποδεικνύουν ότι το πάθος για την οδήγηση είναι ξανά προτεραιότητα.
Το νέο Toyota GR GT που παρουσιάστηκε πρόσφατα κοντά στην πίστα Fuji δεν είναι απλώς ένα εντυπωσιακό concept. Είναι ένα μηχανολογικό statement.
Με αλουμινένιο πλαίσιο, πολύ χαμηλό κέντρο βάρους και V8 κινητήρα 4,0 λίτρων με διπλά turbo, τοποθετημένο πίσω και χαμηλά, πρόκειται για ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε από την αρχή με καθαρό οδηγικό στόχο. Το κιβώτιο είναι τύπου transaxle με οκτώ σχέσεις και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ώστε να εξασφαλίζεται η σωστή ισορροπία και η άμεση απόκριση.
Ο Takashi Doi, επικεφαλής του πρότζεκτ GR GT, εξηγεί ότι το αυτοκίνητο εξελίχθηκε πάνω σε τρεις αρχές: σωστή κατανομή μαζών, υψηλή ακαμψία και αεροδυναμική απόδοση. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια προσέγγιση που ακούγεται απλή, αλλά απαιτεί σημαντική τεχνογνωσία για να εφαρμοστεί σωστά. Το GR GT, πάντως, δείχνει να τη δικαιώνει.
Δεν είναι όμως μια μεμονωμένη προσπάθεια. Η επιστροφή της Supra, η GR Corolla, η νέα Celica που έχει ήδη επιβεβαιωθεί, η πρόσφατη αναγέννηση του Land Cruiser και η φημολογούμενη επιστροφή της MR2 συνθέτουν ένα τοπίο όπου η Toyota δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις της: να φτιάχνει αυτοκίνητα που δεν απευθύνονται απλώς σε πελάτες, αλλά σε οδηγούς.
Την ίδια στιγμή, η Lexus κινείται σε παράλληλη τροχιά με το εξηλεκτρισμένο supercar που αναβιώνει το όνομα LFA, ενώ η αγωνιστική εκδοχή του GR GT3 δείχνει την πρόθεση της Toyota να επανασυνδεθεί με τους αγώνες, όχι απλώς ως μέσο marketing, αλλά ως εργαλείο εξέλιξης.
Όλα αυτά δείχνουν ότι η δεκαετία του ‘90, που για πολλούς σηματοδοτεί την πιο δημιουργική περίοδο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ίσως να επιστρέφει. Με τη διαφορά ότι τώρα, η τεχνολογία συναντά την εμπειρία. Και το αποτέλεσμα είναι αυτοκίνητα που έχουν ξανά χαρακτήρα.
