NEA

«Made in Europe»: Προς ένα νέο ευρωπαϊκό σήμα προέλευσης για τα αυτοκίνητα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει τη δημιουργία ενός επίσημου σήματος «Made in Europe» για τα αυτοκίνητα, με στόχο την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής και την προστασία της από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα.

Η αύξηση των πωλήσεων κινεζικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη προβληματίζει έντονα τις Βρυξέλλες, καθώς τα μοντέλα από την Κίνα, προσφέροντας χαμηλότερο κόστος, κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην αγορά. Παρά την επιβολή δασμών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το φαινόμενο συνεχίζεται. Έτσι, εξετάζεται ένα νέο μέτρο: η θέσπιση ενός σήματος «Made in Europe», το οποίο θα μπορεί να ενισχύσει τη ζήτηση για ευρωπαϊκά αυτοκίνητα και να οριοθετήσει με σαφήνεια την εγχώρια παραγωγή.

Η πρόταση προέρχεται από τον Clifa (Comité de liaison des industries fournisseurs de l’automobile), την ένωση των ευρωπαίων προμηθευτών της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία πιέζει ώστε να συμφωνηθεί ένα κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο για την προέλευση των αυτοκινήτων. Στόχος είναι η καθιέρωση ενός ελάχιστου ποσοστού «τοπικού περιεχομένου» -80% για ολοκληρωμένα αυτοκίνητα και 70% για ανταλλακτικά- ώστε να χαρακτηρίζεται ένα προϊόν πραγματικά ευρωπαϊκής κατασκευής.

Ο Clifa προτείνει επίσης ένα χρονοδιάγραμμα έως το 2030, εντός του οποίου το νέο σήμα να ενσωματωθεί σε όλες τις ευρωπαϊκές και εθνικές πολιτικές. Με αυτό τον τρόπο, επιδιώκεται η στήριξη της ευρωπαϊκής παραγωγής μέσω κανονισμών που θα προωθούν τα ευρωπαϊκά μοντέλα έναντι εκείνων που βασίζονται σε εξαρτήματα ή συναρμολόγηση εκτός Ε.Ε.

Η κίνηση αυτή θεωρείται απάντηση στη ραγδαία άνοδο των κινεζικών εταιρειών, οι οποίες ήδη κατέχουν περίπου το 5,5% της ευρωπαϊκής αγοράς. Παράλληλα, ο Clifa ζητά από τις κυβερνήσεις να ευθυγραμμίσουν τις κρατικές ενισχύσεις με τοπικά κριτήρια παραγωγής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα δημόσια κονδύλια στηρίζουν την απασχόληση και τη βιομηχανία στην Ευρώπη.

Η πρόταση περιλαμβάνει και την ανάγκη για αυστηρότερους ελέγχους σε επενδύσεις που αποσκοπούν απλώς στην παράκαμψη των ευρωπαϊκών κανονισμών ή σε εξαγορές ευρωπαϊκών προμηθευτών από εταιρείες εκτός Ε.Ε.

Με τη δημιουργία ενός σαφούς και κοινού πλαισίου, επιδιώκεται η αποκατάσταση μιας πιο δίκαιης και ισότιμης ανταγωνιστικότητας στην αγορά. Αν όλα προχωρήσουν βάσει του προτεινόμενου χρονοδιαγράμματος, το νέο σήμα θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ από το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!