NEA

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες σε ιστορική κρίση – Πρωταθλήτρια κερδοφορίας η Suzuki

Τα κέρδη των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και 16 χρόνια, την ώρα που η Suzuki αναδεικνύεται ως η πιο κερδοφόρα εταιρεία στον κλάδο.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στη σοβαρότερη κρίση των τελευταίων δύο δεκαετιών, σύμφωνα με ανάλυση της Ernst & Young. Παρότι οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές, τα λειτουργικά κέρδη των τριών βασικών γερμανικών ομίλων -Volkswagen, BMW και Mercedes- κατέρρευσαν κατά περίπου 76% μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2025, αφήνοντας καθαρά κέρδη μόλις 1,7 δισ. ευρώ.

Ανάλογη εικόνα είχε να καταγραφεί από την εποχή της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2009, όμως αυτή τη φορά το πρόβλημα δεν οφείλεται σε κατάρρευση της ζήτησης αλλά σε συνδυασμό παραγόντων που πιέζουν τα περιθώρια κέρδους.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η αύξηση του κόστους παραγωγής και οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες, σε συνδυασμό με τις μεγάλες επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, δημιουργούν ένα περιβάλλον με διαρκείς απώλειες. Η κατάσταση είναι πιο δύσκολη για τις γερμανικές εταιρείες σε σχέση με ανταγωνιστές τους από άλλες περιοχές, που καταφέρνουν να απορροφήσουν πιο αποτελεσματικά μέρος των πιέσεων.

Ο δείκτης λειτουργικής κερδοφορίας των 19 μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως μειώθηκε στο 3,9%, το χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας. Ωστόσο, μέσα σε αυτό το περιβάλλον η Suzuki αναδείχθηκε ως η πλέον κερδοφόρα με λειτουργικό περιθώριο 9,2%, αφήνοντας πίσω της την BMW και την Toyota.

Ενδεικτική της μεταβατικής περιόδου που διανύει η αγορά είναι η κατάσταση στην Κίνα, όπου οι γερμανικές εταιρείες κατέγραψαν πτώση πωλήσεων κατά 9%, με το μερίδιο της κινεζικής αγοράς στις συνολικές πωλήσεις τους να περιορίζεται στο 29%. Την ίδια στιγμή, οι τοπικοί κατασκευαστές ενισχύουν τη θέση τους, προσφέροντας ηλεκτρικά μοντέλα με καλύτερη σχέση τιμής/ τεχνολογίας.

Η απάντηση των γερμανικών ομίλων έρχεται μέσα από σκληρά προγράμματα περικοπών και αναδιοργάνωσης, με ανακοινώσεις για μείωση προσωπικού σε εταιρείες όπως η Bosch, η ZF και η Volkswagen. Στόχος είναι η προσαρμογή στο νέο περιβάλλον, έστω και με βραχυπρόθεσμο κόστος.

Παρά την ισχυρή προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η αγορά εξακολουθεί να στηρίζεται κυρίως στα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες -συχνά σε υβριδική εκδοχή- τα οποία λειτουργούν ως προσωρινό «μαξιλάρι» κερδοφορίας για τις εταιρείες.

Η κρίση δεν φαίνεται να είναι προσωρινή. Πρόκειται για μια πιο δομική αλλαγή που φέρνει στο προσκήνιο τον τρόπο με τον οποίο οι ευρωπαϊκές εταιρείες -και κυρίως οι γερμανικές- θα προσαρμοστούν στο νέο μοντέλο της αυτοκίνησης. Το αποτέλεσμα αυτής της προσαρμογής θα κρίνει όχι μόνο τη βραχυπρόθεσμη επιβίωση αλλά και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!