PINEDΑΓΩΝΕΣ

Formula 1 2026: Μικρότερα μονοθέσια, ενεργητική αεροδυναμική και υβριδική ισχύς 50/50

Η Formula 1 αλλάζει δραστικά από το 2026, με ένα πλήρως ανανεωμένο τεχνικό πακέτο που στοχεύει σε μεγαλύτερη αποδοτικότητα και καλύτερο θέαμα.

Η σεζόν του 2026 φέρνει τον μεγαλύτερο τεχνικό μετασχηματισμό για τη Formula 1 των τελευταίων δεκαετιών. Το νέο κανονιστικό πλαίσιο αφορά ταυτόχρονα το σασί, την αεροδυναμική και την υβριδική μονάδα ισχύος, με σκοπό τη δημιουργία πιο ευέλικτων, βιώσιμων και αποδοτικών μονοθεσίων, που θα αναδεικνύουν περισσότερο τις ικανότητες των οδηγών.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της F1 και τα σχετικά επίσημα renderings, τα μονοθέσια του 2026 θα είναι αισθητά μικρότερα. Το μεταξόνιο μειώνεται κατά 200 χιλιοστά (στα 3.400 χλστ.), ενώ το συνολικό πλάτος περιορίζεται στα 1,90 μέτρα.

Το στενότερο πάτωμα και η μείωση του ελάχιστου βάρους κατά 30 κιλά (στα 770 κιλά) αναμένεται να βελτιώσουν την ευελιξία, ωστόσο μπορεί να δυσκολέψουν κάποιες ομάδες να ανταποκριθούν στο όριο, όπως φάνηκε και με τις αλλαγές του 2022.

Στο αεροδυναμικό μέρος, η πιο σημαντική αλλαγή είναι η κατάργηση του συστήματος DRS, το οποίο αντικαθίσταται από πλήρως ενεργητική αεροδυναμική.

Οι εμπρός και πίσω πτέρυγες θα αλλάζουν δυναμικά γωνία πρόσπτωσης ανάλογα με τις συνθήκες (ευθείες ή στροφές), προσφέροντας μειωμένο αεροδυναμικό φορτίο στις ευθείες και μεγαλύτερο μηχανικό κράτημα στις στροφές.

Το ground effect μειώνεται ή και εξαλείφεται, με την κάθετη δύναμη να περιορίζεται κατά 15% έως 30%, ενώ η μείωση της αντίστασης του αέρα υπολογίζεται στο 40%.

Οι τροχοί παραμένουν στις 18 ίντσες, αλλά τα ελαστικά γίνονται στενότερα -κατά 25 χλστ. μπροστά και 30 χλστ. πίσω- προκειμένου να περιοριστούν οι αεροδυναμικές απώλειες και η περιστρεφόμενη μάζα. Η Pirelli παραμένει αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών.

Όσον αφορά το υβριδικό σύστημα, η νέα μονάδα ισχύος του 2026 θα παράγει περίπου το 50% της ισχύος από ηλεκτρική ενέργεια.

Καταργείται η MGU-H, ενώ η MGU-K ενισχύεται σημαντικά, ανεβαίνοντας από τα 120 kW στα 350 kW. Ο V6 τούρμπο παραμένει, αλλά θα λειτουργεί αποκλειστικά με συνθετικό -ουδέτερο ως προς τον άνθρακα- καύσιμο.

Η χρήση της ενέργειας και η στρατηγική διαχείριση των συστημάτων θα παίζουν πλέον κρίσιμο ρόλο στον αγώνα, καθιστώντας τον ρόλο του οδηγού ακόμη πιο κεντρικό. Για την καλύτερη κατανόηση των τεχνικών εννοιών από το κοινό, η FIA και η F1 εισάγουν απλή και ξεκάθαρη ορολογία.

Ο όρος «Overtake Mode» θα αντικαταστήσει το DRS και θα ενεργοποιείται όταν ένας οδηγός βρίσκεται εντός ενός δευτερολέπτου από τον προπορευόμενο, προσφέροντας προσωρινή επιπλέον ηλεκτρική ισχύ τόσο για προσπέραση όσο και για άμυνα.

Η λειτουργία «Recharge» θα περιγράφει την ανάκτηση ενέργειας, όχι μόνο κατά το φρενάρισμα αλλά και κατά την επιβράδυνση στο τέλος των ευθειών ή στις στροφές.

Η Formula 1 με το νέο κανονιστικό πλαίσιο του 2026 επιχειρεί έναν πλήρη τεχνολογικό επαναπροσδιορισμό, με γνώμονα την αποδοτικότητα, τη βιωσιμότητα και τη μεγαλύτερη συμμετοχή του οδηγού. Το αν θα επιτύχει στον στόχο για πιο ανταγωνιστικούς αγώνες μένει να φανεί στην πράξη, ωστόσο οι βάσεις δείχνουν πιο προσεκτικά τοποθετημένες από ποτέ.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!