Με το χέρι στην καρδιά, το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είχε ιδιαίτερη ανάγκη για ανανέωση. Παρόλα αυτά, την έκανε. Απέκτησε μεγαλύτερη μπαταρία, κέρδισε επιπλέον πόντους στα σημεία και πλέον δείχνει ακόμα πιο ώριμο και ικανό να σταθεί απέναντι σε κάθε ανταγωνιστή.
Η ανανέωση του Hyundai Ioniq 5, τρία χρόνια μετά από το αρχικό του λανσάρισμα, μάλλον δεν έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία. Για μία εταιρία που από πριν διέθετε αρχιτεκτονική 800V, όταν άλλοι κατασκευαστές ακόμα και σήμερα δεν έχουν επιτύχει, η όποια εξέλιξη δεν αποτελεί προσπάθεια να προλάβεις αλλά μάλλον να οδηγήσεις τις εξελίξεις.
Και σε αυτόν ακριβώς το δρόμο συνεχίζει ο Κορεάτης κατασκευαστής. Προσφέροντας αρχικά ένα αυτοκίνητο η παρουσία του οποίου δεν περνάει απαρατήρητη. Μιλούσαμε παλαιότερα για «το ντιζάιν του αμαξώματος που είναι αυτό που κάνει την διαφορά από οποιοδήποτε άλλο.
Που καταφέρνει να συνδυάζει ένα απέριττο στιλ, δίχως φανφαρισμούς και τυμπανοκρουσίες». Ε, λοιπόν, η ίδια εντύπωση παραμένει και σήμερα, παρότι ο ανταγωνισμός έχει κάνει βήματα προόδου.
Οπτικά, οι όποιες αλλαγές είναι διακριτικές. Νέοι προφυλακτήρες, ελαφρώς ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και λοιπές λεπτομέρειες που ενισχύουν περισσότερο το δυναμισμό του συνόλου.
Ενός συνόλου που δεν μοιάζει με κανένα άλλο στο δρόμο. Ειδικά στην περίπτωσή του αυτοκινήτου της δοκιμής, με τις επιπλέον πινελιές που προσφέρει η έκδοση εξοπλισμού N Line.
Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για το εσωτερικό. Οι όποιες βελτιώσεις εστιάζονται σε κάποια ποιοτικότερα υλικά, στην επιπρόσθετη μόνωση της καμπίνας αλλά και στο νεότερο user interface του συστήματος πολυμέσων.
Το οποίο διαθέτει επαρκές βάθος δυνατοτήτων, με απλού μενού και ΟΤΑ αναβαθμίσεις, μία κάποια παραμετροποίηση και γενικά ικανοποιεί πλήρως, με βάση τα σημερινά στάνταρ.
Θα το ξαναπούμε εδώ αλλά αξίζει τον κόπο. Το Ioniq 5, σε θέματα εμπειρίας του χρήστη, αποτελεί ένα από τα πιο ώριμα οχήματα της αγοράς.
Με αρκετούς φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες -ακόμα περισσότερους μετά το facelift- και με μία ισορροπημένη τεχνολογική αρτιότητα, που δεν εστιάζει στον εντυπωσιασμό, εις βάρος της λειτουργικότητας.
Η σημαντικότερη αναβάθμιση, ωστόσο, είναι αυτή του συσσωρευτή που κρύβεται κάτω από το επίπεδο πάτωμα του αυτοκινήτου.
Από τις αρχικά 77kWh, η συνολική χωρητικότητα ανέβηκε πλέον στις 84 kWh (80,0 net) μία αύξηση που ενισχύει σημαντικά την αυτονομία.
Τις μέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας κάναμε και ένα μικρό ταξίδι μέχρι την Κέρκυρα, οπότε είχαμε την άνεση να το δούμε και σε ταξίδι.
Έξω από την Άρτα, με ευκολία είδαμε την ταχυφόρτιση στα 250 kW (γιατί τόσο έδινε ο φορτιστής, το αυτοκίνητο δέχεται μέχρι 350 kW), ουσιαστικά φορτίζοντας τη μπαταρία σε λίγα λεπτά.
Ενδεικτικά, ο κατασκευαστής δίνει ένα χρόνο 18 λεπτών για τη φόρτιση 10-80%, που είναι από τους πιο γρήγορους της αγοράς.
Τώρα σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά, οι μηχανικοί της φίρμας έχουν επέμβει ελαφρά στις αναρτήσεις, στα γόνατα MacPherson μπροστά και στους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έτσι ώστε να αναβαθμίσουν την ποιότητα κύλισης.
Μη φανταστείτε μεγάλες διαφορές από την προ-facelift έκδοση, είναι όμως και αυτό κάτι. Μία απόδειξη πως η Hyundai δεν μπήκε στη λογική να αλλάξει μόνο ένα δύο πράγματα, για τα μάτια του κόσμου.
Παρά τους νέους τροχούς των 20” με τα διαστάσεων 255/45 ελαστικά, η κίνηση επάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος δείχνει πιο «γλυκιά», δεν μεταφέρει ιδιαίτερο θόρυβο ή κατακόρυφες μετακινήσεις στο εσωτερικό.
Αντίστοιχα και στον ανοικτό δρόμο, το Ioniq 5 αναβαθμίζει ελαφρά τον ευθύβολο χαρακτήρα του και τη σταθερότητα που προσφέρει χωρίς να υπάρχει κάτι το μεμπτό περί αεροδυναμικής.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης, eco, normal και sport, τα οποία μεταβάλλουν εμφανώς τα χαρακτηριστικά κίνησης.
Ειδικά σε ο,τι αφορά στο τελευταίο, σε συνδυασμό με τα νέα καθίσματα της έκδοσης N Line με την πολύ καλή αίσθηση του τιμονιού και με τα αντίστοιχα καλά σε αίσθηση και απόκριση φρένα, μπορεί να προσφέρει αρκετά ψήγματα οδηγικής ευχαρίστησης.
Παρότι αυτή δεν αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, που κάνει τα πάντα με ένα ραφιναρισμένο και smooth τρόπο.
Αντίστοιχα, θετική εντύπωση αφήνει το δεξί πεντάλ, όχι μόνο για τη λειτουργία one pedal που είναι διαθέσιμη αλλά και για το πόσο καλά ελέγχει τη ροή της ενέργειας στην καθημερινή χρήση.
Γενικά, όλες οι λεπτομέρειες είναι προσεγμένες εδώ. Και με 229 PS , δεν λες πως του λείπει και το γκάζι. Ενδεικτικά, τα πρώτα 100 km/h έρχονται από στάση σε 7,5 sec, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 185 km/h.
Που καταλήγουμε; Στο αρχικό μας συμπέρασμα, ότι παρότι η αναβάθμιση αυτή δεν ήταν απαραίτητη, ήρθε να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ταυτότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Για την κατηγορία του, το Ioniq 5 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα, από κανένα. Ίσα ίσα, παραδίδει μαθήματα σε τρίτους, για το πως μπορείς να χωρέσεις όλη τη σημερινή τεχνολογία σε ένα σύνολο που παραμένει ισορροπημένο και εστιασμένο σε όσα έχουν ουσία.
Διαβάστε περισσότερα για την HYUNDAI
| Hyundai Ioniq 5 RWD 229 PS 84 kWh – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
|---|---|---|---|---|
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ |
||||
| Τύπος, τροφοδοσία | Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη | |||
| Μέγιστη ισχύς, ροπή | 168 kW (229 PS), 350 Nm | |||
| Θέση | πίσω εγκάρσια | |||
| Μπαταρία | Ιόντων Λιθίου, αρχιτεκτονικής 800V με 384 κελιά, αντίστροφη φόρτιση V2L και εγγύηση 8 έτη/ 160.000 km | |||
| Θέση | στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο | |||
| Χρόνος φόρτισης | Σε Wallbox 10-100% (11 kW): 7,6 ώρες Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW, μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 350 kW σε 18 λεπτά 10→80% |
|||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
| 0-100 km/h | 7,5 sec | |||
| Τελική ταχύτητα | 185 km/h | |||
| ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
| Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής | 17 kWh/100 km, 19,0 kWh/100 km | |||
| Εργοστασιακή αυτονομία | 530 km (WLTP) | |||
| Χωρητικότητα μπαταρίας | 84,0 kWh (80,0 net) | |||
| Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 420-450 km | |||
| ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
| Προδιαγραφή | – | |||
| Εκπομπή CO2 | 0 g/km | |||
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
| Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |||
| Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης | |||
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
| ΦΡΕΝΑ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 345 mm/ Δίσκοι 345 mm | |||
| ΤΡΟΧΟΙ | ||||
| Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Pilot Sport EV, 255/45 R20 | |||
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
| Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
| ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
| Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος |
4,.655 × 1.890 × 1.605 mm 160 mm |
|||
| Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.638 / 1.647 mm | |||
| Μεταξόνιο | 3.000 mm | |||
| Χώρος αποσκευών | 520 (+57 εμπρός) – 1.580 lt | |||
| Απόβαρο | 2.070 kg | |||
| Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: Από 43.990€ | ||||













