Τι μας άφησε η σεζόν 2025 πριν τη μεγάλη αλλαγή του 2026: Η τελευταία χρονιά της εποχής των ground effect μονοθεσίων ολοκληρώθηκε με τη μικρότερη διαφορά δυναμικότητας στην ιστορία της Formula 1, έναν Verstappen που πάλεψε σχεδόν μόνος και μια McLaren που νίκησε… τον εαυτό της.
Η σεζόν του 2025 στην Formula 1 αποτέλεσε το κλείσιμο μιας τετραετούς περιόδου, όπου τα ground effect μονοθέσιια βρέθηκαν ξανά στο προσκήνιο.
Πάντως, σε αντίθεση με τη θρυλική πρώτη εποχή τους, η σύγχρονη εκδοχή είχε περιορισμένη διάρκεια και, αν και τα μονοθέσια του 2025 έσπασαν 11 ρεκόρ σε 23 αγώνες, η πραγματική ιστορία της χρονιάς δεν ήταν η απόλυτη ταχύτητα, αλλά η σχεδόν απίστευτη σύγκλιση των επιδόσεων.
Στην Monza, μόλις 0,865 δευτερόλεπτα χώριζαν όλα τα μονοθέσια στις κατατακτήριες, μια ένδειξη του πόσο λεπτές ήταν οι ισορροπίες. Σε τέτοιες συνθήκες, δύο δέκατα μπορούσαν να μεταφραστούν σε οκτώ θέσεις στην εκκίνηση.
Παρά την σύγκλιση σε επιδόσεις, ο Max Verstappen κατάφερε να παραμείνει στο προσκήνιο με μια σεζόν γεμάτη πείσμα και σταθερότητα, αν και συχνά δεν διέθετε το καλύτερο αυτοκίνητο. Η Red Bull ξεκίνησε με ένα δύσκολο και απρόβλεπτο RB21, ενώ η McLaren είχε από νωρίς στα χέρια της το πιο ολοκληρωμένο πακέτο.
Το McLaren MCL39 συνδύασε καλή απόδοση με φιλική συμπεριφορά, και παρότι δεν έδινε την απόλυτη κάθετη δύναμη, οι οδηγοί του -Lando Norris και Oscar Piastri- μπορούσαν να το εμπιστευτούν απόλυτα.
Με αυτό το πλεονέκτημα, η ομάδα σημείωσε επτά νίκες, αλλά η στρατηγική εσωτερική διαχείριση αποδείχθηκε το αδύναμο σημείο της.
Στη Monza, η απόφαση της McLaren να ζητήσει από τον Piastri να παραδώσει τη θέση του στον Norris, προκάλεσε εσωτερικές τριβές που επηρέασαν τη συνέχεια.
Ο Αυστραλός, ο οποίος μέχρι τότε έδειχνε έτοιμος να διεκδικήσει το πρωτάθλημα, έχασε την αυτοπεποίθησή του και σταμάτησε να έχει το προβάδισμα. Ο Norris, από την άλλη, βρήκε ρυθμό και κυριάρχησε στο δεύτερο μισό της χρονιάς.
Στην Red Bull, τα πράγματα ήταν πιο απλά: ο Verstappen είχε τον πλήρη έλεγχο, με τον Yuki Tsunoda σε υποστηρικτικό ρόλο και αρκετές αλλαγές στο τεχνικό επιτελείο, περιλαμβανομένης της αποχώρησης του Christian Horner.
Ο Laurent Mekies και ο Alan Permane ανέλαβαν την τεχνική και αγωνιστική καθοδήγηση της ομάδας αντίστοιχα, φέρνοντας πιο σταθερή απόδοση προς το τέλος της σεζόν.
Πίσω από τη μάχη της κορυφής, η Ferrari και η Mercedes περιορίστηκαν σε ρόλο παρατηρητή. Η Ferrari παρέμεινε χωρίς νίκη, με σημαντική πτώση σε απόδοση -σε σχέση με το 2024-, ενώ η Mercedes κέρδισε κάποιες μάχες αλλά όχι τον πόλεμο. Η αστάθεια και στα δύο στρατόπεδα αποδόθηκε κυρίως στην αδυναμία εκμετάλλευσης των ελαστικών.
Στη Ferrari, το κλίμα παρέμεινε τεταμένο, με εσωτερική γκρίνια και σενάρια για απομάκρυνση του Frédéric Vasseur, τα οποία όμως δεν επιβεβαιώθηκαν. Ο Lewis Hamilton πέρασε μια από τις δυσκολότερες χρονιές του, ενώ ο Charles Leclerc είχε το πάνω χέρι.
Η πίεση είναι πλέον μεγάλη, αφού το 2026 φαντάζει ως η τελευταία ευκαιρία για τον επτάκης πρωταθλητή. Αν δεν πετύχει, ο Oliver Bearman παραμονεύει.
Στη Mercedes, ο George Russell κράτησε τη σημαία ψηλά, ενώ ο νεαρός Andrea Kimi Antonelli έδειξε καλά δείγματα, γνωρίζοντας ότι από το 2026 θα πρέπει να δείξει πραγματικά τι αξίζει.
Οι φήμες για μεταγραφή του Verstappen διαψεύστηκαν, καθώς ο Ολλανδός ανακοίνωσε την παραμονή του στην Red Bull λίγο πριν τη θερινή διακοπή.
Πιο πίσω, η μάχη μεταξύ Williams, Haas, Sauber, Aston Martin και Toro Rosso έδωσε ενδιαφέρουσες ιστορίες. Η Alpine επέλεξε να επικεντρωθεί από νωρίς στο 2026, εγκαταλείποντας ουσιαστικά τη σεζόν.
Η Haas εντυπωσίασε με μόλις 350 άτομα προσωπικό, βελτιώνοντας συνεχώς την απόδοσή της. Οι φήμες για εμπλοκή της Toyota στο μέλλον όλο και πληθαίνουν.
Η Sauber σημείωσε πρόοδο, τόσο σε απόδοση όσο και σε αποτελεσματικότητα εντός πίστας, με την υποστήριξη της Audi να γίνεται όλο και πιο εμφανής.
Ο Nico Hülkenberg έφερε το πρώτο της βάθρο από το 2020, ενώ ο νεοφερμένος Gabriel Bortoleto έδειξε δυναμική, παρά την αστάθεια στο τέλος.
Στην Aston Martin, η έλευση του Adrian Newey άλλαξε το κλίμα, με προσδοκίες για το 2026. Ο ίδιος θα αναλάβει ρόλο αρχηγού της ομάδας, ενώ η τεχνική συνεργασία με τη Honda και την Aramco δημιουργεί υψηλές προσδοκίες.
Τέλος, ο νέος παίκτης (η Cadillac) εργάζεται αθόρυβα για την είσοδο του το 2026, ενώ το μέλλον της Alpine θα εξαρτηθεί από την απόδοση στο νέο τεχνικό πλαίσιο.
Ο ανταγωνισμός για την εξαγορά προβληματικών ομάδων ήδη έχει ξεκινήσει, με ονόματα όπως Horner, Szafnauer και Steiner να βρίσκονται στο προσκήνιο.
Το 2025 έφερε τη στενότερη σε επιδόσεις Formula 1 των τελευταίων δεκαετιών, αλλά η μεγάλη αλλαγή βρίσκεται μπροστά. Από το 2026, η Formula 1 αλλάζει μορφή. Και όσοι δεν είναι έτοιμοι, κινδυνεύουν να μείνουν πίσω προτού ξεκινήσει ο πρώτος αγώνας.








