ΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan X-Trail 1.6D 4X4 [test drive]

Nissan X-Trail 4x4 caroto test drive 2014 (1)

Υιοθετώντας πλεονεκτήματα από 2 ουσιαστικά κατηγορίες, το νέο X-Trail κλείνει το μάτι σε όσους αγαπάνε τα ταξίδια, τη φύση και επίσης την άνεση, τα gadgets και την οικονομία στην τσέπη τους.

Και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο; Η Nissan το τόλμησε με τη νέα, τρίτη γενιά του X–Trail και, όπως αποδεικνύεται, δεν βγήκε ζημιωμένη. Αυτό που γνωρίζαμε κάποτε ως ένα περισσότερο εκτός δρόμου όχημα, έβαλε νερό στο κρασί του και πλησίασε την κατηγορία των Crossover, διατηρώντας ωστόσο αρκετά από τα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά των προκατόχων του. Η πρώτη σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με την εμφάνιση. Εδώ η πρότερη, κυβοειδής φιλοσοφία έδωσε τη θέση της σε ένα σαφώς πιο όμορφο και αεροδυναμικό αμάξωμα, προσανατολισμένο στη λογική των crossover.

Οι έντονες καμπύλες αναδεικνύουν τον όγκο του αυτοκινήτου, τονίζοντας ταυτόχρονα το δυναμισμό και το μοντέρνο χαρακτήρα του. Αντίστοιχα αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό. Παίζοντας το ”βρες τις διαφορές” με το Qashqai, τα δύο μοντέλα έχουν το ίδιο ταμπλό και τιμόνι, με ελάχιστες λεπτομέρειες να διαφοροποιούνται. Και αν κάποιοι κατηγορήσουν τους σχεδιαστές της εταιρίας για νωθρότητα, δεν μπορεί παρά να αναγνωρίσουν την πρακτικότητα και εργονομία της εσωτερικής σχεδίασης, καθώς επίσης την ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών.

Οι χώροι είναι υπεραρκετοί για την άνετη μετακίνηση πέντε επιβατών, ενώ με ένα επιπλέον κόστος 1.450 ευρώ μπορεί κανείς να προσθέσει δύο επιπλέον θέσεις, που όταν δεν χρησιμοποιούνται εξαφανίζονται στο πάτωμα του χώρου αποσκευών. Εστιάζοντας στο ταμπλό, τα πάντα περιστρέφονται γύρω από τη μεγάλη, κεντρική οθόνη αφής. Αυτή παρουσιάζει πληροφορίες από το ηχοσύστημα και το τηλέφωνο, μέχρι το σύστημα πλοήγησης, το facebook και τις περιμετρικές κάμερες 360 μοιρών του αυτοκινήτου. Ομολογουμένως πρόκειται για ένα από τα κορυφαία συστήματα infotainment της αγοράς.

Στα υπόλοιπα συστήματα με τα οποία εφοδιάζεται το αυτοκίνητο, ανάλογα με την έκδοση και το τι σκοπεύει να πληρώσει έξτρα, μπορεί κανείς να βάλει σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και ελέγχου τυφλών σημείων, ανίχνευσης κινούμενων αντικειμένων και αυτόματης αποφυγής σύγκρουσης, ελέγχου προσοχής οδηγού, αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας και διάφορα άλλα που το κάνουν πραγματικά πλήρες από άποψης εξοπλισμού. Αυτό επίσης που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα είναι και ο περιστροφικός επιλογέας ανάμεσα στα καθίσματα, όπου αλλάζει την κίνηση από δύο σε τέσσερις τροχούς και, επιπροσθέτως, κλειδώνει και το κεντρικό διαφορικό. Για να μην ξεχνιόμαστε ότι πρόκειται για εκτός δρόμου όχημα…

photos: nmarinopoulos

Προτού όμως περάσουμε στο προκείμενο, στην οδική του συμπεριφορά, αξίζει μία αναφορά στον κινητήρα. Μέχρι πρότινος οχήματα της συγκεκριμένης συνομοταξίας έρχονταν αποκλειστικά με δίλιτρους κινητήρες. Το X-Trail είναι από τα πρώτα που υιοθετούν μία πιο φιλική προς το περιβάλλον -και το πορτοφόλι του χρήστη- εναλλακτική, χρησιμοποιώντας ένα νέας τεχνολογίας diesel, 1.6 λίτρων. Το εν λόγω σύνολο είναι το ίδιο που χρησιμοποιεί και το Qashqai και διακρίνεται για την ισχύ του, των 130 ίππων. Κενά ισχύος δεν υπάρχουν, αφού από πολύ χαμηλά υπάρχει αρκετή ροπή. Η λειτουργία του συνόλου είναι γραμμική, ενώ το ηχητικό του αποτύπωμα και οι κραδασμοί περιορίζονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Αντίστοιχα λογική είναι και η κατανάλωση, γύρω στα 7,4 λίτρα/100 χλμ. η οποία όμως μπορεί να πέσει αρκετά στην εθνική, χάρη και στο εξάρι κιβώτιο.

Σε καθημερινή χρήση το X-Trail αποδεικνύεται άνετο και φιλικό προς τον οδηγό, με μόνο αρνητικό τις αυξημένες του διαστάσεις, όταν μιλάμε για κίνηση στην πόλη. Οι αναρτήσεις κάνουν καλά τη δουλειά τους, απορροφώντας αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες. Παρότι μάλιστα έχουν αυξημένη διαδρομή, λόγω χαρακτήρα του οχήματος, δεν το αφήνουν να πλέει. Στις υψηλές ταχύτητες είναι ευθύβολο και σταθερό, ενώ στις στροφές, χωρίς να προβληματίζει απαραίτητα, δεν κρύβει το βάρος του σε όποιον αποπειραθεί να εξερευνήσει τα όριά του. Γενικά είναι ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας, γέρνοντας σαφώς προς τη λογική των SUV, έναντι των καθαρόαιμων 4Χ4.

Για τις εκτός δρόμου αποδράσεις, τώρα, το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να εμπλέξει αυτόματα τον πίσω άξονα, μεταφέροντας τη ροπή από 100-0 (εμπρός-πίσω) έως και 50-50. Σε χαμηλές ταχύτητες, δε, την κλειδώνει κιόλας σε αυτό το ποσοστό. Έτσι, μπορεί να πάει εύκολα εκεί που δεν πλησιάζει ένα απλό crossover –κάτι που, εν μέρει, χρωστάει και στο συνδυασμό αναστήσεις-στιβαρό πλαίσιο. Δεν μπορεί όμως να κάνει και θαύματα, αφού δεν θα το επιτρέψουν ούτε τα ασφάλτινα ελαστικά, ούτε ο συμπλέκτης του.

Καταλήγοντας, για όσους ενδιαφέρονται για χώρους, τεχνολογία, άνεση και δυνατότητες εκτός δρόμου που να ξεπερνάνε αυτές ενός απλού SUV, το X-Trail φαντάζει πραγματικά μια ενδιαφέρουσα πρόταση. Το μόνο ερωτηματικό έχει να κάνει με την τιμή του, που παρότι είναι λογική για τα όσα προσφέρει, δεν παύει να απευθύνεται σε λίγους, με βάση την υπάρχουσα κατάσταση…

Nissan X-Trail 1.6 D 4X4 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,0 x 79,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 96 kW (130 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0 sec
Τελική ταχύτητα 186 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,2 / 5,3 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 810 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 139 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Yokohama Geolandar G98 225/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.643×1.820×1.695 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.575/1.575 mm
Μεταξόνιο 2.706 mm
Χώρος αποσκευών 550 lt
Απόβαρο 1.580 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 32.790€ (31.760€ με απόσυρση

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!