NEA

Στα 10,1 εκ. τα πειραγμένα VW – Έρχεται νέο σκάνδαλο με βενζινοκίνητα;

2010 Seat Ibiza FR 2.0 TDI

Με την σειρά της και η Seat ανακοίνωσε πως έχουν τα οχήματα με τα σήματά της και το παραποιημένο λογισμικό φτάνουν τα 700.000…

Στην επίσημη ανακοίνωσή της η Seat διευκρινίζει πως από τα 700.000 μοντέλα με κινητήρα 2.0 TDI τα 3.000 είναι στοκ και βρίσκονται παρκαρισμένα στις εγκαταστάσεις της εταιρίας και τα εξουσιοδοτημένα σημεία πώλησης. Αναμένοντας την λύση που θα ανακοινώσει το VW Group στις 7 Οκτωβρίου, η οποία πιθανότατα θα συνδυάζεται με ανάκληση όλων των ύποπτων μοντέλων και αναβάθμιση του λογισμικού της ECU.

Υπενθυμίζεται πως η πρώτη επίσημη ανακοίνωση ήρθε από την Volkswagen που αφορά σε 5 εκ. μοντέλα με κινητήρα EA189, η Audi ανακοίνωσε 2,1 εκ. μοντέλα, η Skoda φέρεται να έχει 1,2 δίλιτρα TDI μοντέλα, ενώ υπάρχουν και 1,8 εκ. επαγγελματικά VW. Σε αυτά, προσθέστε και τα Seat και ένα σύνολο από 10,1 εκ. οχήματα, δίχως να συνυπολογίζονται οι μικρότεροι 1.2 & 1.6 TDI και σε αναμονή με τον υπό εξέταση 3.0 TDI.

Εν τω μεταξύ το ερευνητικό ινστιτούτο Transport & Environment από το Βέλγιο αναφέρεται στις τεράστιες αποκλίσεις που έχουν οι μετρήσεις σε βενζινοκίνητα μοντέλα. Χαρακτηριστικά ισχυρίζεται πως τα Mercedes-Benz A-Class, C-Class και E-Class έχουν τουλάχιστον διπλάσια κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες και με την ίδια προσομοίωση κύκλου μέτρησης, με τα BMW 5 και Peugeot 308 να βρίσκονται λίγο κάτω από το 50% και τα VW Golf TSI στο περίπου 40% περισσότερο. Αξιοσημείωτο είναι πως κανένα μοντέλα της Opel από το 2008 δεν έχει βελτιώσει την κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες, αλλά είναι πολύ χειρότερα!

«Το ευρωπαϊκό σύστημα μέτρησης για την κατανάλωση και την εκπομπή CO2 είναι εντελώς αναξιόπιστο. Το σκάνδαλο με την Volkswagen είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου και ξεσκεπάζει τα ψεύτικα νούμερα που δίνουν εις γνώση τους οι κατασκευαστές για αυτοκίνητα που καταναλώνουν πάνω από 50% καύσιμο σε πραγματικές συνθήκες» λέει ο διευθυντής της T&E, ο Greg Archer.

[accordion close=”1″ title=”ΆΠΟΨΗ: Το σκάνδαλο με τον όμιλο Volkswagen (ενδεχομένως να μάθουμε και για άλλες εταιρίες) σχετικά με την παραποίηση των μετρήσεων εκπομπών ρύπων, αναδεικνύει ένα σοβαρό θέμα: τον κύκλο NEDC!“]Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: δεν χωρά αμφιβολία πως το σκάνδαλο είναι σκάνδαλο τεραστίων διαστάσεων και ένα από τα μεγαλύτερα που έχει συμβεί στην αυτοκινητοβιομηχανία… από την μεγαλύτερη του κόσμου (σύμφωνα με τις στατιστικές, όμιλος Volkswagen θα ξεπεράσει την Toyota το 2015). Μάλιστα, η παραποίηση της εκπομπής ρύπων έγινε με τόσο ζαβολιάρικο τρόπο που θα μπορούσε να πει κανείς πως θυμίζει ελληνική πονηριά. Λέτε για αυτό να συσχέτισαν τα media την άτυχη Άννα Στεφανοπούλου; Φυσικά και αστειεύομαι… Όχι όμως και οι Γερμανοί του VW Group, οι οποίοι γνώριζαν το πρόβλημα εδώ και καιρό και έχουν ήδη κρατήσει στην άκρη 6,5 δισ. ευρώ για τις κυρώσεις που έπονται, σύμφωνα με το Spiegel.

Πολλά έχουν γραφεί για τον ντίζελ 2.0 TDI της σειράς EA189 με ημερομηνία παραγωγής 2008-2013, καθώς και για όποια μοντέλα έχει τοποθετηθεί. Ακόμη τα μετράνε στην VW (περίπου στα 10 εκ. μοντέλα βγαίνουν μαζί με τον επίσης πειραγμένο 1.6 TDI), η οποία παραποίησε το λογισμικό του κινητήρα ώστε να γνωρίζει πότε περνά από… εξετάσεις. Για αυτό το λόγο δεν πρέπει ο ιδιοκτήτης ενός «ύποπτου» μοντέλου με τον εν λόγω κινητήρα να ανησυχεί στο ελάχιστο. Αρκετά όμως, δεν θα ήθελα να σας κουράσω με ένα θέμα, το οποίο ξαφνικά αναδεικνύεται και από την… κουτσή Μαρία. Ο λόγος; Το θέμα πουλάει από μόνο του…

Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι πως το σκάνδαλο μπορεί να βγει και σε καλό για τον καταναλωτή. Με την έννοια ενός κινήτρου ώστε η Ε.Ε. να επισπεύσει την αλλαγή μέτρησης του παρωχημένου πλέον κύκλου μέτρησης NEDC που γίνεται σε εργαστήρια και πάγκους. Για αυτό το λόγο π.χ. η κατανάλωση που βλέπετε να δίνει ο κατασκευαστής δεν πετυχαίνεται ποτέ, επειδή προκύπτει από ένα μοντέλο προσομοίωσης στα εργαστήρια. Θα μπορούσε να ισχύει για flat χώρες, όπως η Ολλανδία. Για την Ελλάδα με το έντονο ανάγλυφο, σε καμία περίπτωση…

Έτσι, ο κύκλος NEDC ((New European Driving Cycle), κάθε άλλος παρά «νέος» είναι και μπάζει από παντού, δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες κίνησης και το μόνο που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι να βρίσκουν «παραθυράκια» προσαρμογής των νέων τους μοντέλων ώστε να πετυχαίνουν την μικρότερη δυνατή τιμή κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων (ακόμη και να… κλέβουν!). Μάλιστα, το downsizing και τα ηλεκτροϋβριδικά ταιριάζουν γάντι στον αναξιόπιστο πλέον κύκλο NEDC με την E.E. να έχει αναγνωρίσει το πρόβλημα και να δρομολογεί νέα διαδικασία μέτρησης των νέων μοντέλων. Ε, καιρός είναι να αλλάξει κάτι που ισχύει από το 1996![/accordion]

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!