PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Volvo EX30 στην Βαρκελώνη [first drive]

Το EX30 είναι ένα από τα πιο πρόσφατα και τα σημαντικότερα ηλεκτρικά SUV που συνδυάζουν στιλ και τεχνολογία μέσα από μία βιώσιμη προσέγγιση. Στην Ελλάδα τον ερχόμενο Ιανουάριο.

Μπορεί να είναι το μικρότερο Volvo αλλά όλα δείχνουν πως από εμπορικής πλευράς θα είναι το σημαντικότερο των επόμενων ετών. Ενδεικτικό αυτού είναι ότι η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη στην Ευρώπη με αποτέλεσμα η παραγωγή του EX30 να ξεκινήσει από το 2025 και στο Βέλγιο για να καλυφτούν οι απαιτήσεις.

Άλλωστε, ως μέλος του κινεζικού ομίλου Geely, η Volvo είναι γνωστό ότι χρησιμοποιεί κοινές πλατφόρμες με την Smart και την Zeekr. Εντούτοις, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία διατηρεί πάντοτε το σκανδιναβικό της ντιζάιν με μια πιο μίνιμαλ αύρα όπως έχουμε δει τόσο στο μεγαλύτερο EX90 όσο και στο μικρότερο EX30.

Όσον αφορά στο τελευταίο, ο εξωτερικός σχεδιασμός διακρίνεται από την απλότητα και την εκλεπτυσμένη αισθητική του. Το μπροστινό μέρος με τους LED προβολείς προσφέρει ένα ξεχωριστό στυλ, ενώ το πίσω μέρος δίνει το δικό του στίγμα, με το μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων και το λογότυπο της μάρκας να τραβούν την προσοχή από μακριά.

Το EX30, το οποίο αποτελεί το μικρότερο μοντέλο της Volvo στη σύγχρονη εποχή της (εξαιρουμένου του C30), έχει συνολικό μήκος 4,23 μέτρα, πλάτος 1,84 μέτρα και ύψος λιγότερο από 1,55 μέτρα, με μεταξόνιο 2.650 χιλιοστών.

Ο διάκοσμος ακολουθεί τον μίνιμαλ σχεδιασμό του αμαξώματος, χρησιμοποιώντας σκληρά ανακυκλώσιμα υλικά που προσδίδουν μια μοντέρνα υφή. Αλλά και άλλα στοιχεία, όπως οι λαβές πόρτας και οι αεραγωγοί, δίνουν επίσης μια ξεχωριστή εργονομικά νότα.

Η κεντρική κονσόλα διαθέτει μια πτυσσόμενη πλατφόρμα για ποτηροθήκες και χώρο αποθήκευσης για αντικείμενα, καθώς και θέση φόρτισης για smartphone. Το EX30 είναι εξοπλισμένο με όλες τις τελευταίες τεχνολογίες ασφαλείας, άνεσης και συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένου ενός εξαιρετικού συστήματος ήχου Harman Kardon με υπογούφερ στο μέσο του ταμπλό.

Ο επιλογέας της κίνησης βρίσκεται δίπλα στο τιμόνι, ενώ για σχεδόν τα πάντα η πρόσβαση γίνεται μέσω μιας μεγάλης οθόνης αφής 12,3 ιντσών, ενώ το πάνω τμήμα της λειτουργεί ως πίνακας οργάνων. Οι διακόπτες για τα παράθυρα τοποθετούνται στην κεντρική κονσόλα (ένα ζεύγος για μπρος/πίσω), ενώ οι λειτουργίες αφής καθιστούν ευκολότερη τη ρύθμιση των περισσότερων λειτουργιών.

Για τους πίσω επιβάτες οι χώροι είναι απλά ικανοποιητικοί (θυμηθείτε πως μιλάμε για ένα μικρό SUV που τοποθετείται π.χ. απέναντι στο Jeep Avenger). Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 318 λίτρα, ενώ κάτω από το αφαιρούμενο δάπεδο υπάρχουν πρόσθετα 61 λίτρα αποθηκευτικού χώρου. Υπάρχει επίσης ένας μικρός χώρος (frunk) μπροστά, των 7 λίτρων, κατάλληλος για την αποθήκευση καλωδίων.

Η νέα πλατφόρμα που χρησιμοποιείται στο EX30 είναι η SEA (Sustainable Experience Architecture), στην οποία βασίζονται δύο διαφορετικά συστήματα κίνησης, με επιλογή στους πίσω τροχούς (RWD) ή στους τέσσερις (AWD).

Η βασική έκδοση, Single Motor, εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρικό κινητήρα 272 ίππων και 343 Nm ροπής, που κινεί τους πίσω τροχούς. Η μπαταρία είναι μια LFP των 51 kWh (καθαρή στις 49), που προσφέρει αυτονομία έως 344 χιλιόμετρα. Σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 5,7 δευτερόλεπτα.

Εάν αναζητάτε μεγαλύτερη αυτονομία, υπάρχει η έκδοση Single Motor Extended Range, που εξοπλίζεται με μια μεγαλύτερη NMC μπαταρία των 69 kWh (καθαρή στις 64), προσφέροντας αυτονομία 476 χιλιόμετρα (σε κύκλο WLTP). Η επιτάχυνση για το 0-100 χλμ./ώρα είναι ακόμη καλύτερη, επιτυγχάνοντας τα 5,3 δευτερόλεπτα.

Η κορυφαία έκδοση είναι η τετρακίνητη Twin Motor Performance, η οποία διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με συνολική ισχύ 428 ίππων και 543 Nm ροπής, επιτρέποντας την επιτάχυνση από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Και αυτή η έκδοση φέρει την ίδια μπαταρία 69 kWh, με αυτονομία έως 450 χιλιόμετρα.

Σημαντικό είναι ότι το EX30 διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW, ενώ υπάρχει και ο προαιρετικός 22 kW. Όσο για την DC ταχυφόρτιση αυτή φτάνει έως τα 153 kW. Σημειώστε ότι όλες οι εκδόσεις του EX30 έχουν τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Στην Βαρκελώνη είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τις δύο εκδόσεις του αυτοκινήτου. Το μικρότερο αυτοκίνητο της Volvo είναι εξαιρετικά ευκολοδήγητο, με μια ανάρτηση που επιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος.

Επιπλέον, στο ανοιχτό δρόμο το EX30 είναι εξαιρετικά ήσυχο, όπως αναμένεται από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ στις κλειστές στροφές, το καλό στήσιμο του αυτοκινήτου κρύβει το βάρος του. Όσον αφορά την επιτάχυνση, και στις δύο εκδόσεις το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται άψογα στο γκάζι.

Ειδικότερα η ισχυρότερη τετρακίνητη έκδοση. Τα φρένα είναι πολύ καλά σε αίσθηση, ενώ μία μικρή ελαφρότητα του τιμονιού θα βελτιωθεί με τις αναβαθμίσεις που θα κάνουν οι ειδικοί αφού τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε ήταν προ-παραγωγής.

Κάντε λίγη υπομονή αφού στις αρχές του νέου έτους θα έχουμε περισσότερα από τις εντυπώσεις μας και στην χώρα μας. Όσον αφορά τις τιμές, έχουν ήδη ανακοινωθεί για την ελληνική αγορά. Η έκδοση Single Motor ξεκινά από 37.572 ευρώ, η Extended Range από 42.966 ευρώ και η Twin Motor από 49.352 ευρώ, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση. Αναλυτικότερα μπορείτε να τις δείτε και εδώ.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!