PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο VW Tiguan στην ορεινή Αρκαδία

Δεν χωρά καμία αμφισβήτηση ότι η παρουσίαση του Tiguan το 2008 ήταν μία από τις μεγάλες εμπνεύσεις της VW στην πρόσφατη ιστορία της. Η γερμανική εταιρία, με εκείνη την πρώτη γενιά όχι μόνο έδωσε το στίγμα των premium SUV αλλά και χάρη στην υιοθέτηση του κινητήρα των 1,4 λίτρων «εκδημοκράτισε» την κατηγορία που μέχρι τότε είχε ως όριο τα 2 λίτρα. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Το Tiguan κατάφερε σε αυτά τα δεκαπέντε και πλέον χρόνια να κυριαρχήσει στην κατηγορία του, να ξεπεράσει τα 7,6 εκατομμύρια πωλήσεις και -ενδεικτικό της δυναμικής του- να βάλει δύσκολα ακόμα και στον «βασιλιά» Golf, όντας πλέον το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας.

Κάτι που εν πολλοίς συνέβη και στην χώρα μας, όπου το Tiguan έκανε μεμιάς τεράστια αίσθηση, «έχτισε» το δικό του φανατικό κοινό (οι πωλήσεις του στην χώρα μας ξεπερνούν τις 7.500 χιλιάδες) και έγινε συνώνυμο του premium SUV σε μία αγορά που πέρασε λόγω κρίσης από σαράντα κύματα.

Για φέτος η VW αποφάσισε να προχωρήσει στην παρουσίαση της 3ης γενιάς του, έχοντας πλέον διπλό στόχο. Από τη μία να κρατήσει την επαφή με την «λαϊκή» ας την πούμε βάση του Tiguan.

Και από την άλλη, με πολύ μελετημένες κινήσεις σε ότι αφορά τον εξοπλισμό και τα μηχανικά μέρη, να βάλει πλώρη και για ένα πελατολόγιο με πιο luxury αναφορές, στα χωράφια δηλαδή των τριών μεγάλων γερμανικών εταιριών κύρους.

Στόχος που εξ’ αρχής μοιάζει μάλλον δύσκολος, όμως όπως φάνηκε και από την πρώτη οδηγική επαφή μας με το νέο Tiguan στην ορεινή Αρκαδία, τα έχουν καταφέρει περίφημα.

Ξεκινώντας από το αμάξωμα, η VW επιλέγει να ακολουθήσει μια πιο mainstream λογική, καθώς μιλάμε για ένα παγκόσμιο μοντέλο που οφείλει να αρέσει και να κολακεύει το γούστο των καταναλωτών σε όλο τον πλανήτη. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει χαρακτήρα. Το αντίθετο μάλιστα.

Η επιλογή της εταιρίας να χρησιμοποιήσει δάνεια από την ηλεκτρική γκάμα της, την σειρά ID, κάνει το νέο Tiguan να δείχνει ιδιαίτερα μοντέρνο και δυναμικό, ιδίως στο εμπρός μέρος. Εκεί όπου η μάσκα με τα νέα φωτιστικά σώματα, την οριζόντια φωτιζόμενη λωρίδα και οι εντυπωσιακοί προφυλακτήρες με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, δημιουργούν ένα σχήμα που επιβάλλεται στον δρόμο και ξεχωρίζει αμέσως.

Πολύ δε περισσότερο στην έκδοση R-Line στην οποία τα σπορ στοιχεία όχι μόνο στη μάσκα αλλά και στους τροχούς και τα glossy πρόσθετα σε διάφορα σημεία δημιουργούν μία πολύ σπορτίφ και μαζί σικάτη έκδοση.

Από το πλάι η νέα γενιά δεν παρουσιάζει κάποια αισθητικά τεχνάσματα, ακολουθώντας την λογική της VW που θέλει να τονίσει την αίσθηση κύρους στο αυτοκίνητο, ενώ το πίσω μέρος, ίσως λίγο παραπάνω φλύαρο από ότι θα θέλαμε, χαρακτηρίζεται από ένα σύμπλεγμα LED φωτιστικών σωμάτων και διακοσμητικών στοιχείων.

Ως προς τις διαστάσεις δεν έχουν υπάρξει αλλαγές, με μόνη διαφοροποίηση τα +3 εκατοστά που προστέθηκαν στο συνολικό μήκος από τον πίσω πρόβολο και μετά.

Αξίζει πάντως εδώ να σημειώσουμε ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας μειώθηκε από το 0,33 στο 0,28 στο νέο μοντέλο, μια διαφορά σημαντική όχι μόνο για τον περιορισμό της κατανάλωσης αλλά και για τη μείωση του θορύβου που φθάνει στο σαλόνι.

Εκεί, στο σαλόνι δηλαδή, έχουν γίνει ακόμα πιο μεγάλα βήματα για να αποκτήσει το νέο Tiguan το διαβατήριο και για τις πιο πάνω κατηγορίες.

Υπάρχει μία εντελώς νέα σχεδίαση, αρκετά μοντέρνα και γερμανικά συγκρατημένη, με την εταιρία να εστιάζει εκεί όπου παίζεται το παιχνίδι σήμερα: στην δημιουργία ενός πολύ αναβαθμισμένου ψηφιακού περιβάλλοντος από ότι ήταν στο μοντέλο που αντικαθιστά.

Το υπόβαθρο βασίζεται στην τέταρτης γενιάς ψηφιακή πλατφόρμα ΜΙΒ4, η οποία προσφέρει την μέγιστη δυνατή συνδεσιμότητα αλλά και έναν πολύ χρηστικό διαισθητικό χειρισμό, έτσι ώστε να διευκολύνεται η ζωή του οδηγού.

Η μεγαλύτερη οπτική διαφοροποίηση (και το στοιχείο που θα εντυπωσιάσει τους περισσότερους) είναι η μεγάλη κεντρική οθόνη των 15 ιντσών (στην βασική έκδοση η επιλογή είναι η -και πάλι μεγάλη- οθόνη των 12,9 ιντσών). Η οθόνη αυτή διαθέτει υψηλής ευκρίνειας γραφικά, με εντελώς νέα δομή μενού, ενώ συνδυάζεται και με ένα καινούργιο Head-up-display.

Δύο ακόμα σημαντικά στοιχεία αφορούν τη μεταφορά του επιλογέα των σχέσεων ταχυτήτων στο τιμόνι και την ύπαρξη ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, τον λεγόμενο και “Driving Experience Control” μέσω του οποίου ο οδηγός έχει πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου (προγράμματα οδήγησης, σύστημα ήχου και διαμόρφωση της ατμόσφαιρας και του εσωτερικού φωτισμού).

Υπάρχει επίσης νέας γενιάς φωνητικός έλεγχος (που λειτουργεί και στα ελληνικά) με χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης.

Από εκεί και πέρα, το σαλόνι του νέου Tiguan είναι και πάλι πρότυπο ποιότητας και προσοχής στην λεπτομέρεια, με νέα και ιδιαίτερα ποιοτικά υλικά και εξαιρετικό φινίρισμα, με μικρές λεπτομέρειες (όπως οι ραφές στα καθίσματα και το τιμόνι) που κάνουν την διαφορά.

Η εργονομία είναι στα πλαίσια που έχουμε συνηθίσει στις ψηφιακές ημέρες μας (λίγοι παραπάνω φυσικοί διακόπτες δεν θα έβλαπταν) ενώ υπάρχουν πολλές και έξυπνες θήκες για μικροαντικείμενα, πολλές θύρες USB και διπλή θέση ασύρματης φόρτισης.

Τα καθίσματα με τα οποία εφοδιάζεται με την ονομασία ergoACtive Plus προσθέτουν μία επιπλέον luxury πινελιά στο σαλόνι, καθώς σε κάποιες εκδόσεις εφοδιάζονται με μασάζ αλλά και θέρμανση και εξαερισμό.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι και πάλι το δυνατό χαρτί του αυτοκινήτου, έχοντας αυξηθεί ελαφρά ο «αέρας» πάνω από τα κεφάλια τους λόγω της τοποθέτησης των καθισμάτων πιο χαμηλά. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν με κορυφαία άνεση ενώ και ένας πέμπτος θα χωρέσει χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις. Πολύ μεγάλο παραμένει και το πορτ-μπαγκάζ, το οποίο αύξησε την χωρητικότητά του κατά 37 λίτρα, φθάνοντας πλέον στα 652 λίτρα.

Μία ακόμα διάσταση στην οποία η VW έδωσε τεράστια προσοχή στο νέο Tiguan είναι το πακέτο εξοπλισμού συστημάτων ασφάλειας και ψηφιακών παροχών, έτσι ώστε να δημιουργήσει το πιο πλήρες μοντέλο της κατηγορίας του από την βασική κιόλας έκδοση. Υπάρχουν τρία εξοπλιστικά πακέτα, το σκέτο Tiguan, το Life, το More και η κορυφαία R-Line.

Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι ακόμα και από την Life υπάρχουν ως στάνταρ στοιχεία όπως όπως ο Digital Cockpit Pro, η οθόνη των 12,9 ιντσών, οι στάνταρ πλευρικοί αερόσακοι πίσω (το μόνο στην κατηγορία με αυτή την δυνατότητα), 3ζωνικός κλιματισμός, το Driving Experience Control, το σύστημα ειδοποίησης κινδύνου στην κυκλοφορία Car2X,  και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης όπως τα  Side Assist & Rear Cross Traffic Alert, Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian και Cyclist Monitoring, Front Cross Traffic Assist, Lane Assist, Rear View Κάμερα οπισθοπορείας, προηγμένο σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και Dynamic Road Sign Display.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.

Από εκεί και πάνω, στις επόμενες εκδόσεις, ο εξοπλισμός γίνεται ακόμα πιο πλούσιος, με νέα συστήματα που για πρώτη φορά εφαρμόζονται σε μοντέλο της κατηγορίας, κάνοντας το Tiguan να μπαίνει με αξιώσεις στην πιο πάνω luxury κατηγορία.

Υπάρχουν επίσης πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και αρκετό παιχνίδι με τον εσωτερικό φωτισμό και το περιβάλλον στο οποίο ζουν και ταξιδεύουν οι επιβάτες του.

Η κορυφαία έκδοση R-Line αποκτά έναν πιο σπορ προσανατολισμό, με κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως τα εξαιρετικά στην εμφάνιση αλλά και στην στήριξη του σώματος μπάκετ καθίσματα, τις όμορφες ζάντες των 19 ή 20 ιντσών και πολλά αποκλειστικά διακοσμητικά στοιχεία που αυξάνουν ακόμα περισσότερο τον δυναμισμό και την γοητεία του νέου Tiguan.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα μηχανικά μέρη, η γκάμα των κινητήρων του είναι ιδιαίτερα πληθωρική, με την εταιρία να στοχεύει να κάνει το Tiguan όσο πιο ελκυστικό γίνεται στο ευρύτερο δυνατό κοινό.

Οι εκδόσεις που ενδιαφέρουν περισσότερο την χώρα μας είναι οι mild υβριδικές e-TSI με τους 130 και τους 150 ίππους, ενώ προσφέρονται επίσης και δίλιτρες diesel εκδόσεις με 204 kai 265 ίππους και τετρακίνηση 4MOTION, καθώς και οι δίλιτροι των 150 και 193 ίππων.

Αργότερα μέσα στην χρονιά θα προστεθούν και οι Plug-in υβριδικές εκδόσεις, με συνδυαστική ισχύ 204 και 272 ίππων, μεγαλύτερη μπαταρία των 19,7 kW, ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 100 χιλιόμετρα και για πρώτη φορά δυνατότητα φόρτισης σε DC έως 50 kW.

Σύστημα κίνησηςΙσχύς σε kW / PSΚιβώτιοΜετάδοση
Plug-in υβριδικά   
eHybrid150/204eDSG 6 σχέσεωνΣτους εμπρός τροχούς
eHybrid200/272eDSG 6 σχέσεωνΣτους εμπρός τροχούς
Ήπια υβριδικά   
1.5 eTSI96/130DSG 7 σχέσεωνΣτους εμπρός τροχούς
1.5 eTSI110/150DSG 7 σχέσεωνΣτους εμπρός τροχούς
Turbo κινητήρες πετρελαίου   
2.0 TDI110/150DSG 7 σχέσεωνΣτους εμπρός τροχούς
2.0 TDI142/193DSG 7 σχέσεων4MOTION
Turbo κινητήρες βενζίνης   
2.0 TSI150/204DSG 7 σχέσεων4MOTION
2.0 TSI195/265DSG 7 σχέσεων4MOTION

Στην διάθεσή μας για την πρώτη μας επαφή με το νέο Tiguan στην ορεινή Αρκαδία είχαμε τη mild υβριδική έκδοση των 150 ίππων, με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V και μια συνδεδεμένη με ιμάντα γεννήτρια, 48 V που παρέχει ισχύ 14 kW και ροπή 56 Nm.

Ο κινητήρας αυτός που λειτουργεί στον πιο αποδοτικό κύκλο Miller, διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και σύστημα Active Cylinder Management (ACTPlus) το οποίο απενεργοποιεί δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν δεν υπάρχει φορτίο για μείωση της κατανάλωσης.

Αν και το πλαίσιο παραμένει το ίδιο με το προηγούμενο μοντέλο (το γνωστό MQB Evo) υπάρχουν αρκετές ενισχύσεις στο αμάξωμα για ακόμα περισσότερη στιβαρότητα, ενώ αλλαγές υπάρχουν και στα πίσω αμορτισέρ με μία επιπλέον βαλβίδα για καλύτερο έλεγχο τόσο στις εγκάρσιες όσο και στις διαμήκεις κινήσεις τους.

Υπάρχει επίσης το Adaptive Chassis Control σε μία νέα και πιο εξελιγμένη εκδοχή του, έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να προσαρμόζει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με την διαδρομή ή να επεμβαίνει στην απόσβεση της ανάρτησης (στην έξτρα έκδοση DCC Pro).

Να σημειώσουμε επίσης ότι όλες οι εκδόσεις προσφέρονται με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων εκτός από της PHEV που είναι και αυτό DSG αλλά έξι σχέσεων.

Οδηγώντας το νέο Tiguan αυτό που αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή είναι ότι το SUV της VW αγγίζει πλέον τα δεδομένα της μεγαλύτερης και πιο premium κατηγορίας.

Θυμίζει έντονα ένα μικρότερο και πιο ευέλικτο Touareg, έχοντας αποκτήσει μία πιο «βαριά» αίσθηση στον δρόμο και με μία συνολική αίσθηση ποιότητας και αυτοπεποίθησης που του δίνουν ένα σημαντικό αβαντάζ σε σχέση με τον ανταγωνισμό του.

Αθόρυβο και ιδιαίτερα πολιτισμένο, καταπίνει με ξεχωριστή «αρχοντιά» τα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, όντας ιδιαίτερα σταθερό και ευθύβολο. Στα πιο ορεινά κομμάτια πέριξ της Βυτίνας, θα εντυπωσιάσει και πάλι με τον τρόπο που κινείται στις στροφές και ελέγχει αποτελεσματικά τον όγκο και το μεγάλο βάρος του.

Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά (αν και οι 20άρες ζάντες της R-Line είναι μάλλον υπερβολή), το τιμόνι έχει την κλασική αίσθηση των SUV της εταιρίας ενώ και ο κινητήρας βγάζει χαρακτήρα και φαίνεται να εκμεταλλεύεται το mild υβριδικό σύστημα όντας ελαστικός και από χαμηλά. Μοναδική ένσταση το κιβώτιο ταχυτήτων που δείχνει κάπως ράθυμο στο να κατεβάσει μαζί πολλές ταχύτητες (βελτιώνεται στο πρόγραμμα sport).

Συνοψίζοντας, η VW με το Tiguan φαίνεται να έχει επιτύχει με ιδανικό τρόπο τον σκοπό της. Να κάνει δηλαδή το best seller της να ξεχωρίσει από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό στο κάτω τμήμα του αγοραστικού της κοινού και ταυτόχρονα να έχει τα φόντα να παίξει στα ίσια με καταξιωμένους παίκτες στην πιο πάνω κατηγορία (βλέπε για παράδειγμα BMW X1).

Με ένα υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού, ένα σύγχρονο ψηφιακό πακέτο, μία πληθώρα κινητήρων και έναν οδηγικό χαρακτήρα που είναι πλέον ουσιαστικά premium, το νέο Tiguan είναι μία σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τα όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Και αποτελεί μία πρόταση με σαφώς μεγαλύτερη αξία σε μια εποχή που ο καταναλωτής -και δη ο Έλληνας- θέλει κάθε ευρώ που θα δώσει να πιάσει τόπο.

Και εδώ μπαίνει το θέμα του τιμοκαταλόγου. Οι άνθρωποι της VW επιμένουν να πωλούν λίγο πιο πάνω από τον ανταγωνισμό, αντιτάσσοντας την συνολική ποιότητα και το γεγονός ότι ο εξοπλισμός του νέου Tiguan δεν υπάρχει ούτε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Έτσι, η βασική έκδοση Τiguan ξεκινά από τις 34.300 ευρώ αποκλειστικά με τον κινητήρα των 130 ίππων.

Η έκδοση Life, που είναι η πιο χαρακτηριστική, ξεκινά από τις 36.900 ευρώ για τους 130 ίππους και από τις 37.900 ευρώ για τους 150 ίππους. Η έκδοση More με επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού ξεκινά από τις 37.300 ευρώ για τους 130 ίππους και από τις 38.300 ευρώ για τους 150 ίππους. Η R Line ξεκινά από τις 42.500 ευρώ για τους 150 ίππους.

Για να κλείνουμε, αυτό που πρέπει πάντως να ληφθεί υπόψη δεν είναι μόνο τα απόλυτα νούμερα τα οποία ακούγονται λίγο «τσιμπημένα» (αν και εκεί που έχει φθάσει η αγορά τίποτε πια δεν μας εκπλήσσει).

Εκείνο που έχει μεγαλύτερη σημασία με το νέο Tiguan είναι ότι αποτελεί μια πρόταση που υπερβαίνει όχι μόνο το ίδιο το παρελθόν του αλλά και όλα τα δεδομένα των μικρο-μεσαίων SUV, αγγίζοντας πλέον ξεκάθαρα τα πιο πάνω ονόματα στη μαρκίζα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας σε συνολική αίσθηση ποιότητας και αξίας. Και αν μέχρι σήμερα ήταν το best-seller της ευρωπαϊκής αγοράς, προφανώς αυτή η νέα γενιά δεν έχει κανέναν άλλο στόχο από το να συνεχίσει την ίδια πορεία.

Τιμές πώλησης VW Tiguan  TiguanLifeMoreR Line
eTSI 1.5 130 PS34.300€36.900€37.300€
eTSI 1.5 150 PS37.900€38.300€42.500€
2.0 TDI 150 PS42.900€43.350€52.800€
1.5 eHybrid 204 PS51.100€
1.5 eHybrid 272 PS53.900€
2.0 TDI 193 PS 4M52.800€

VOLKSWAGEN TIGUAN R-LINE

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Καλησπέρα, όπως έχουμε πει ξανά τα 9/10 αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμα για δημοσιογραφική χρήση είναι των κορυφαίων εξοπλιστικά εκδόσεων. Ο βασικός λόγος δεν είναι μόνο για ευνόητους λόγους προώθησης ενός μοντέλου και ωραιοποίησης της δοκιμής, αλλά για να δει και ο δημοσιογράφος όλα τα συστήματα που έχει ένα μοντέλο. Είναι κατανοητό ότι ο υποψήφιος αγοραστής θέλει να βλέπει και τις πιο βασικές και οικονομικές εκδόσεις, αλλά αυτό δεν εξαρτάται από εμάς αλλά από τα διαθέσιμα αυτοκίνητα που έχει η κάθε αντιπροσωπεία. Μία καλή λύση για όποιον ενδιαφέρεται να αποκτήσει ένα μοντέλο σε μία συγκεκριμένη έκδοση εξοπλισμού είναι οι configurators στα εταιρικά sites όπου μπορεί κανείς να διαμορφώσει το αυτοκίνητό του όπως επιθυμεί.

    p.s. οι φωτογραφίες ήταν έτοιμες από την αντιπροσωπεία στο πλαίσιο της πανελλαδικής δοκιμής με αυτοκίνητα έκδοσης More. Μετά το Πάσχα θα ακολουθήσει και η αναλυτική μας δοκιμή με τις δικές μας φωτογραφίες.

    1. Kε Μαρινόπουλε κατανοητά όλα αυτά, στο άρθρο όμως δεν γράφει πια έκδοση εξοπλισμού είναι. Ποιά έκδοση εξοπλισμού είναι αυτή η κορυφαία που λέτε ? Η R-Line ?

        1. Καλησπέρα όπως μας ενημέρωσε ο συνεργάτης μας τα περισσότερα χιλιόμετρα τα έκανε με R-Line. Οδήγησε για λίγο την More της οποίας η ανάρτηση ήταν η απλή που αναμενόμενα ήταν λιγότερο ενδοτικη λόγω των συμβατικών μη ηλεκτρονικά ελεγχομενων αμορτισέρ. Μετά το Πάσχα θα φροντίσουμε να έχουμε μια πιο πλήρη εικόνα με την αναλυτική μας δοκιμή και με συγκεκριμένη έκδοση. Ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον και τα σχόλια σας!

  2. Καλη παρουσίαση , αλα δεν μας λέτε κάτι πολύ σημαντικό για εμάς
    ΠΟΙΑ έκδοση είναι αυτή που οδηγείτε και φωτογραφίζετε, έτσι ώστε να μπορέσουμε να καταλάβουμε ο διάκοσμος που βλέπουμε από τις φωτο σε ποιά έκδοση αντιστοιχεί ?

    Διότι διαφέρουν πολύ οι διάκοσμοι από επίπεδο εξοπλισμού σε επίπεδο εξοπλισμού (ραφές, φιλέτα, πόρτες κλπ)

    Παρακαλώ ενημερωστε μας !

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!