NEAPINED

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται «πράσινα» μετά τις 90.000 χιλιόμετρα

Σύμφωνα με πρόσφατη ανεξάρτητη μελέτη από τη Γερμανία, τα ηλεκτρικά οχήματα (BEV) παρουσιάζουν 30% μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε σύγκριση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

Παρά την αρχική οικολογικό επιβάρυνση που προκύπτει κατά την παραγωγή μπαταριών, η οποία συμβάλλει σε μεγαλύτερη ρύπανση από την κατασκευή παραδοσιακών οχημάτων, τα ηλεκτρικά οχήματα αποδεικνύονται πιο βιώσιμη επιλογή σε βάθος χρόνου. Αλλά σε μεγάλο βάθος…

Συγκεκριμένα, η μελέτη αποκαλύπτει ότι χρειάζονται περίπου 90.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει ένα ηλεκτρικό όχημα (που καταναλώνει σε μεγάλο βαθμό ενέργεια από ΑΠΕ) το αρχικό του περιβαλλοντικό αποτύπωμα και να ξεπεράσει τις περιβαλλοντικές επιδόσεις ενός οχήματος εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο, αν η ολική ενέργεια παράγεται από ορυκτά καύσιμα, τότε ένα BEV θα έχει αποσβέσει το ενεργειακό του αποτύπωμα μετά τις 190.000 χιλιόμετρα!

Ο Dr. Joachim Damasky, πρόεδρος της VDI Gesellschaft Fahrzeug, υπογραμμίζει τη σημασία παραγόντων όπως ο τόπος παραγωγής, το ενεργειακό μείγμα στην παραγωγή οχημάτων και εξαρτημάτων, το σύστημα κίνησης και η κατανάλωση ενέργειας στο δρόμο για την αξιολόγηση του κύκλου ζωής των αυτοκινήτων.

Ειδικότερα, η απαιτητική σε πόρους παραγωγή τεχνολογίας κίνησης, ιδίως η παραγωγή μπαταριών που λαμβάνει χώρα κυρίως στην Ασία, επιβαρύνει από νωρίς τα BEV. Ωστόσο, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν τη διάρκεια ζωής τους, αναδεικνύονται σε καθαρότερη εναλλακτική λύση.

Αφού ένα BEV καλύψει μια απόσταση 200.000 χλμ., εκτιμάται ότι εκπέμπει 24,2 τόνους CO2. Σημαντικά λιγότερους από τους 33 τόνους που εκπέμπει ένα πετρελαιοκίνητο όχημα στην ίδια περίοδπο, σημειώνοντας μείωση άνω του 36%.

Η μελέτη αναγνωρίζει επίσης τον θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο των υβριδικών οχημάτων plug-in (PHEV), υποδεικνύοντας ότι κατά την ίδια διάρκεια ζωής, ένα PHEV αναμένεται να εκπέμπει 24,8 τόνους CO2, μια οριακή διαφορά 0,6 τόνων σε σύγκριση με ένα ΒEV.

Ενώ τα BEV και τα PHEV αποδεικνύονται περιβαλλοντικά ανώτερα, η μελέτη επισημαίνει τομείς για βελτίωση, ιδίως εάν τα EV τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ορυκτά καύσιμα.

Όπως είπαμε, σε τέτοιες περιπτώσεις, μπορεί να χρειαστούν έως και 160.000 χλμ. για να ξεπεράσει ένα BEV ένα όχημα εσωτερικής καύσης όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Οι συστάσεις του Dr. Damasky για τη βιομηχανία μεταφορών περιλαμβάνουν τη σημασία ενός πράσινου δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας, την παραγωγή μπαταριών EV φιλικών προς το περιβάλλον, την τοπική παραγωγή για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την ενισχυμένη ανακύκλωση των μπαταριών, την προώθηση των ηλεκτρονικών καυσίμων, την ενθάρρυνση της υιοθέτησης PHEV και τη βελτίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών για τις αστικές περιοχές.

Τα μέτρα αυτά είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου και φιλικού προς το περιβάλλον μέλλον στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, τονίζει η γερμανική έρευνα της vdi.de.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!