NEAPINED

Ευρώπη: Η ακρίβεια και η κακή υποδομή φρενάρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η φιλοδοξία της Ευρώπης να ηγηθεί της προσπάθειας για ένα πιο «πράσινο» τοπίο στην αυτοκινητοβιομηχανία προσκρούει σε εμπόδιο, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) σημειώνουν πτώση σε όλη την ήπειρο.

Αυτή η κάμψη όχι μόνο σηματοδοτεί μια αγορά απροετοίμαστη να διατηρηθεί, αλλά χρησιμεύει επίσης ως αυστηρή υπενθύμιση στις κυβερνήσεις για την επιτακτική ανάγκη συνεχούς υποστήριξης μέχρι να υλοποιηθούν οικονομικά προσιτές επιλογές EV.

Η συμφόρηση στα λιμάνια λόγω της υπερπροσφοράς EVs και η επακόλουθη μείωση των ρυθμών παραγωγής στα εργοστάσια παρουσιάζουν μια κραυγαλέα κόκκινη σημαία για τους κλιματικούς στόχους της περιοχής και εγείρουν ανησυχίες για πιθανές απώλειες θέσεων εργασίας μετά τις πρόσφατες μαζικές απολύσεις της Tesla.

Η απόσυρση των επιδοτήσεων έχει καταστήσει το κόστος της ιδιοκτησίας EV απαγορευτικό για πολλούς καταναλωτές. Με υψηλότερο κόστος ασφάλισης και επισκευής σε σύγκριση με τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε συνδυασμό με την ανεπαρκή υποδομή φόρτισης, η ελκυστικότητα των EV μειώνεται περαιτέρω.

Οι τεχνολογικές εξελίξεις, σε συνδυασμό με τις επιθετικές στρατηγικές τιμολόγησης της Tesla, έχουν οδηγήσει σε απότομη πτώση της αξίας μεταπώλησης, καθιστώντας την ιδιοκτησία ακόμη πιο άπιαστη για τον μέσο καταναλωτή, σύμφωνα με το autonews.com.

«Χάνουμε τη δυναμική μας», παραπονέθηκε ο Mattias Bergman, διευθύνων σύμβουλος της Mobility Sweden, καθώς οι πωλήσεις EV στη χώρα έπεσαν κατά σχεδόν το ένα πέμπτο το πρώτο τρίμηνο, σηματοδοτώντας στασιμότητα στην ανάπτυξη της αγοράς και μείωση του μεριδίου αγοράς EV.

Παρά τις σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Volkswagen, η Mercedes-Benz και η Stellantis στην ανάπτυξη σειρών EV, η εξασθένηση της ζήτησης θέτει προκλήσεις για τις μακροπρόθεσμες στρατηγικές τους.

Η πρόσφατη μείωση των πωλήσεων EV σε ολόκληρη την Ευρώπη, με χώρες όπως η Γερμανία, η Σουηδία και η Ιταλία να σημειώνουν σημαντική πτώση, μπορεί να αποδοθεί εν μέρει σε αλλαγές στα προγράμματα κινήτρων.

Η ξαφνική απόσυρση των επιδοτήσεων από τη Γερμανία στα τέλη του περασμένου έτους οδήγησε σε δραστική μείωση των πωλήσεων EV, ενώ η απόφαση της Σουηδίας να τερματίσει τα κίνητρα και να μειώσει τους φόρους στα καύσιμα ευνόησε τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Οι κυβερνήσεις βρίσκονται τώρα αντιμέτωπες με το καθήκον να επιτύχουν περισσότερα με λιγότερους πόρους. Πρωτοβουλίες όπως οι προτεινόμενες επιχορηγήσεις της Ιταλίας για οικογένειες με χαμηλό εισόδημα που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα συμβόλαια χρηματοδοτικής μίσθωσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων με έκπτωση της Γαλλίας για ανίσχυρα νοικοκυριά στοχεύουν στην τόνωση της ζήτησης.

Ωστόσο, οι προκλήσεις εξακολουθούν να υφίστανται, με ζητήματα όπως η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης και το υψηλό αρχικό κόστος να εμποδίζουν την ευρεία υιοθέτηση. Ήδη στην Αγγλία αρκετοί εταιρικοί χρήστες EV εκφράζουν την απογοήτευσή τους για τους μεγάλους χρόνους αναμονής στους σταθμούς φόρτισης και σχεδιάζουν να μεταπηδήσουν σε υβριδικό όχημα όταν λήξει η μίσθωση.

Τέτοιου είδους περιπτώσεις αποτελούν απειλή για τον φιλόδοξο στόχο της Ευρώπης να καταργήσει σταδιακά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν για ευελιξία σε αυτό το σχέδιο, επικαλούμενες την ανάγκη για ενδιάμεσα σημεία αναφοράς και πιθανές καθυστερήσεις.

Ωστόσο, η μετάβαση στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έχει γίνει ένα αμφιλεγόμενο πολιτικό ζήτημα, με τις κακώς εφαρμοζόμενες πολιτικές να κινδυνεύουν με αντιδράσεις του κοινού. Οι διαδηλώσεις των κίτρινων γιλέκων στη Γαλλία και η επέκταση της ζώνης εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών ρύπων στο Λονδίνο αποτελούν παράδειγμα των κοινωνικών και πολιτικών εντάσεων που περιβάλλουν τις περιβαλλοντικές πολιτικές.

Καθώς η Ευρώπη παλεύει με την πολυπλοκότητα της μετάβασης στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αντιμετωπίζουν την πρόκληση της παροχής σταθερότητας και συνέχειας στα προγράμματα επιδοτήσεων για την πλοήγηση στο δρόμο προς ένα πιο πράσινο αυτοκινητιστικό μέλλον.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!