NEAPINED

Επίσημα και ηλεκτρικά το νέο Lancia Ypsilon

Η Lancia, η εμβληματική ιταλική μάρκα που βρισκόταν σε αδράνεια για 13 χρόνια, κάνει ένα δυναμικό comeback με το νέο Ypsilon σηματοδοτώντας την αναγέννησή της μάρκας ως μέλος της Stellantis.

Μετά από πολλές διαρροές, επιτέλους το νέο Ypsilon αποκαλύπτεται και επίσημα. Όπως ήδη έχουμε δει το νέο μοντέλο παραμένει ένα mini-hatch με μήκος στα 4,02 μέτρα που μοιράζεται τα βασικά του μηχανικά μέρη με το Peugeot 208 / e-208 κ.α., αλλά διαθέτει ξεχωριστό στυλ. Τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό.

Αντλώντας έμπνευση από το Pu+Ra HPE Concept, το οποίο είχε αρκετά στοιχεία από το θρυλικό DNA του Stratos, το νέο Ypsilon διαθέτει σχεδιαστικά στοιχεία που ως ένα βαθμό θυμίζουν αυτό το εμβληματικό αγωνιστικό.

Ταυτόχρονα, η ενσωμάτωση του μοτίβου «Y» στη μάσκα και στα πίσω φώτα αποτίνει φόρο τιμής στην κληρονομιά της Lancia. Παράλληλα, το γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα στους θόλους των τροχών, τους πλευρικούς καθρέπτες, οι λαβές ψηλά στις κολόνες κ.α. προσθέτουν μια πινελιά εκλέπτυνσης.

Στην οθόνη σας βλέπετε μία ειδική έκδοση περιορισμένης έκδοσης που εξελίχθηκε από κοινού με τη Cassina, έναν διάσημο Ιταλό κατασκευαστή επίπλων, προσφέροντας μια πρώτη γεύση από τις δυνατότητες του Ypsilon για εξατομίκευση και συνεργασία.

Αποτίνοντας φόρο τιμής στο έτος ίδρυσης της μάρκας, η Lancia σχεδιάζει για την έκδοση Cassina να παράγει 1.906 μονάδες με τις παραγγελίες στην Ιταλία να έχουν ξεκινήσει ήδη. Παρόλο που οι στάνταρ εκδόσεις μπορεί να μη φτάνουν αυτή τη χλιδή, υπόσχονται μια εξίσου κομψή και μοντέρνα εμφάνιση.

Στο εσωτερικό, το Ypsilon ξεχωρίζει από το γαλλικό ομόλογό του, το Peugeot 208, με μια μοναδική σχεδίαση. Ευτυχώς, δεν έχει υιοθετηθεί το i-cockpit και το τιμόνι είναι φυσιολογικό σε μέγεθος.

Η διάταξη με δύο οθόνες 10,25 ιντσών είναι παρούσα, αλλά με μια πιο φαντεζί εκτέλεση, μιας και η touch-screen είναι πιο κοντά στους επιβάτες.

Εισάγοντας το σύστημα infotainment SALA (Sound Air Light Augmentation), το Ypsilon δημιουργεί ένα προηγούμενο για τα μελλοντικά μοντέλα της Lancia.

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μία σειρά από φυσικούς διακόπτες για γρήγορη πρόσβαση στο μενού του κλιματισμού.

Υπάρχει θέση για ασύρματη φόρτιση, τρεις θύρες USB-C και ασύρματη συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay.

Επίσης, υπάρχει ένα ποιοτικό ηχοσύστημα, lounge φωτισμός καμπίνας και ένα προηγμένο φίλτρο AC που μπορεί να εξαλείψει το 99% των επιβλαβών σωματιδίων.

Κάτω από το καπό, το Lancia Ypsilon, στην ηλεκτρική του εκδοχή, διαθέτει έναν κινητήρα τοποθετημένο εμπρός που αποδίδει 156 ίππους και 260 Nm ροπής.

Μοιράζεται το ίδιο πακέτο μπαταρίας 51 kWh με το Peugeot e-208, προσφέροντας αυτονομία συνδυασμένου κύκλου WLTP έως 403 χιλιόμετρα.

Αυτό το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, που βρίσκεται επίσης στο Opel e-Corsa, ευθυγραμμίζεται με τη δέσμευση της Stellantis για ηλεκτροκίνηση.

Το Ypsilon, με μήκος 4,08 μέτρα, πλάτος 1,76 μέτρα και ύψος 1,44 μέτρα, αποτελεί μια σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Παρά το βάρος των 1.584 κιλών στην ηλεκτρική έκδοση, τα μελλοντικά μοντέλα με ήπιο υβριδικό κινητήρα 1.200 κ.εκ. αναμένεται να είναι ελαφρύτερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί γρήγορα από το 20 στο 80% σε μόλις 24 λεπτά μέσω σύνδεσης συνεχούς ρεύματος.

Αυτή η αναβίωση είναι μόνο η αρχή για τη Lancia, με σχέδια για τη ναυαρχίδα «Gamma» το 2026, ένα fastback πάνω στην πλατφόρμα Stellantis STLA Medium, και την επιστροφή της «Delta» το 2028 ως μικρομεσαίο hatchback.

Και τα δύο μοντέλα θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά, αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευση της Lancia για μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα από το 2028. Όλα αυτά στη θεωρία, αφού λογικά θα υπάρχουν και plug-in εκδόσεις που θα πλαισιώσουν τις mild hybrid εκδόσεις βενζίνης του νέου Ypsilon.

Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, το νέο Ypsilon πρόκειται να αφήσει το στίγμα του σε όλη την Ευρώπη, καθώς θα είναι διαθέσιμο σε περισσότερους από 70 αντιπροσώπους. Η εξάπλωση ξεκινά στο Βέλγιο και την Ολλανδία στα μέσα του 2024, ακολουθούμενη από τη Γαλλία και την Ισπανία, ενώ η Γερμανία θα ενταχθεί το 2025. Λογικά στην Ελλάδα το νέο Ypsilon θα κυκλοφορήσει τέλη του έτους με αρχές του 2025.

NEW LANCIA YPSILON
Length4.08 m
Width1.76 m
Height1.44 m
Weight1,584 kg
TechnologyBEV
SegmentPremium B-segment hatchback
Power unitFull-electric 115 kW/156 hp
Charging timeDC: 24 minutes (20% to 80%)
Energy consumption14,3 to 14,6 kWh / 100 km
Rangeup to 403 km
Electric motor torque260 Nm

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!